Computer gecrasht!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacksel

Computer gecrasht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 20:24

Ik zit nu op de computer van mn ouders (ben ik even blij dat we netwerk hebben), mijn eigen computer is nogal gecrasht. Ik had datakabel voor mn telefoon geïnstalleerd, wilde mn computer opnieuw opstarten, maar hij komt nu niet verder dan het allereerste scherm, waar met mooie rode letters compaq opstaat

Als ik tijdens het opstarten op esc druk geeft ie een foutmelding, met de mededeling dat ik ROMPaq van de compaq site moet downloaden. Dat heb ik gedaan, op floppy gezet, volgens de aanwijzingen. Daarmee opstarten (via de esc methode) en daar kwma ie alweer een stuk verder mee, maar hij blijft nu hangen bij "Please wait while ROMpaq identifies the divices in your system"

HELPPPPPPPP

Anoniem

Re: Computer gecrasht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:42

zet je vraag anders op breekpunt.nl wat ik me afvraag start je de pc op met een floppie?

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 20:46

Normaal gesproken dus niet, nu wel, omdat ie dat aangaf, dat ie dat wilde... Er was een of ander bestand in de ROM beschadigd en dus moest ik ROMpaq downloaden , dat was proggie die iets op een floppy heeft gezet, die floppy zit nu dus in mn eigen computer en daarmee probeer ik m weer werkend te krijgen...

En deze puter is zoooooooo frustrerend... De mijne is zooo goed afgericht besef ik me nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:55

Ik had eens een diskette in mn pc laten zitten, en kon dat ding met geen mogelijkehid meer opstarten, kan je het niet een keer opstarten terwijl je die diskette eruit haalt?

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 21:03

Dat deed ik eerst, toen bleef ie hangen op het compaq scherm (nog voordat ie aangeeft dat je F-nogiets in moet drukken om de bios aan te passen)

Met de floppy (en escape om in het noodscherm terecht te komen) doet ie nog net iets meer... Maarja, blijft ie dus alsnog hangen...

Hij wil echt niet meer werken

horseless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 23:20

Als je em langs komt brengen in Gouda kan ie waarschijnlijk wel gefixed worden. Ik (cq we) hebben alleen geen tijd om dit weekend langs te komen ofzo...

Maar ik kan je geen tips geven hoe je het op kan lossen ofzo.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 14:17

*zucht8 waarschijnlijk deed ie het doordat ik een usb2 kabeltje (waarvan ik niet wist dat ie usb 2 was...) in mijn usb1 poort heb gedaan... Had mn puter meegenomen naar winkel en daar deed ie het dus gewoon... Hier ook weer, nu dat kabeltje eruit is...

Weten we dat ook weer