Hoe copyright op foto's zetten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Hoe copyright op foto's zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 10:59

Weet iemand hoe je op een of andere manier je foto's zo kan merken dat je op een of andere manier te weten komt dat iemand je foto's gebruikt? Ik word er namelijk af en toe ziek van dat ik mijn foto's wel eens terug vind op spellen etc.

Eline

Re: Hoe copyright op foto's zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:33

Op alle foto's die jij maakt zit zoiezo copyright, jij hebt de rechten van de foto.

Met grote letters je naam op een foto zetten is geen 'copyright' maar als je dat wil doen dan open je de foto in een grafisch programma, selecteer je de tekst tool en type je je naam.

Er is helaas geen manier om iets aan je foto te verbinden zodat ie zodra ie 'gejat' wordt automatisch een emailtje naar je toe stuurt.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:52

Dan zal je inderdaad van die doorschijnende letters erin moeten zetten, en dat kan met een fotobewerkingsprogramma, maar soms ook in wordt

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:23

Of in paint, als je met bijvoorbeeld een website in html werkt dan heb je daar ook weer codes voor. Dat moet je even opzoeken op google ofzo.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:29

Met bepaalde fotobewerkingsprogramma's kan je tijdens het opslaan naar jpeg een stukje commentaar meegeven. Dat wordt dan in het bestand mee opgeslagen. Een ander kan het er op die manier natuurlijk ook weer uithalen als hij de foto opnieuw opslaat.

Die grote balken met tekst dwars door een foto (soms drie boven elkaar) vind ik verschrikkelijk.
Wat ik nog wel eens doe is het volgende:
- maak een nieuwe layer
- zet daarop een copyright tekst, niet te groot b.v. 15px letters, kleur van de tekst lichtgrijs
- maak de layer transparant en breng de doorschijnendheid (opacity) van 100 terug naar 2 of 3 procent.
De tekst die je overhoudt is nu met het blote oog nauwelijks zichtbaar (en stoort dus niet) maar bij vergroting zie je hem weer keurig terug.
Dit beschermt je foto's niet tegen misbruik maar je kunt wel aannemelijk maken dat het jouw foto's zijn.