Wie of wat zijn nu toch die BOTS???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Wie of wat zijn nu toch die BOTS???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 09:19

Als je onderaan de pagina kijkt,bij gebruikers,zie je vaak ook een grijze naam: googlebot... Wie is dat? Ik kan er ook niet op klikken,zoals op de andere gebruikers. En waar zijn die bots voor,wat doen ze? Hebben ze wel een functie?
Wie weet het?

Mlies

Re: Wie of wat zijn nu toch die BOTS???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:52

Dat vraag ik me ook al een poosje af

Ben benieuwd

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 10:03

Hier een voorbeeld:

Geregistreerde gebruikers: 0ojannekeo0, Aapestaartje, ACSM, Agnes, Alicia, Amable, aniekkk, Anya, aquatje, ArieLover, Arnye, Evelyntje, Famke_a4pje, findi, fjordiezzz, fjordygirl, flair, flettie, FleurtJeh, frenia, gekke_koei, gerlienke, Gerrie, GiBo, gilberke, ginger_4ever, Googlebot ,guccio, Haffiej_gurl, HopelessGC, jacqueline, Mlies, More, Morris, Muizje, nairtje, Nicky_Ray, Nya, opala, oxer, Paris85, parouscha, petraaken, priinCess, Quarterh0rse, Queengekje, quicky_lover, Tinkerloos, Tinne, tobilover, Toydoll, , WenK, wodka, wondertje, XLC70, xxjollyxx, xxxvagoxxx, Yaar, YgaLoVer, youngster, _MaanMeisje_

Deze gegevens zijn gebaseerd op het aantal actieve gebruikers in de laatste 5 minuten
Legenda :: De Kudde, Beheerders, Bots
Laatst bijgewerkt door GeneralFlynn op 06-07-05 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:04

tjongejongejongejonge....
wat werkt de zoekfunctie toch ongelovelijk slecht, hij doet het niet gewoon.
er zijn hier al een paar keer topic's over geweest, en ik dacht even een linkje op te zoeken van zo'n topic.
de enige verklaring die voor mij steek houd is dat deze topic's misschien in 'forum problemen' hebben gestaan, wat nu weg is, en de topic's die daar stonden ook.
maargoed, de verklaring van de bots is kortweg dat het de zoekmachine's zijn die meekijken, maar waar je imo dus geen ruk aan hebt.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 10:06

aha..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 10:09

Deze had ik ook nog gevonden:(eigenlijk dus ook volstrekt waardeloos..)

Groepsnaam: BOTS
Groepsbeschrijving: Dit is een speciale groep, deze worden beheerd door de board beheerders.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:16

nou zo waardeloos is het dus ook weer niet... dat is de manier waarop google o.a. aan de info komt. Een bot zoek steekwoorden op een pagina en slaat die op. Als jij die woorden in bijvoorbeeld google weer intikt, dan komen ook boktpagina's tevoorschijn. Heel handig als je bijvoorbeeld zoekt naar en bepaalde ziekte o.i.d. Dan kom je erachter dat op bokt al heel veel besproken is.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 10:37

Bedankt voor de uitleg!!