Concreet:
Oude situatie:
1 pc met Windows 98 die rechtstreeks aangesloten werd op een kast voor ADSL en internet werkte hier gewoon mee. Voor elke sessie verbond of verbrak je je verbinding met internet en het werkte.
Nieuwe situatie:
Pc van ouders (zie boven) is nog steeds aanwezig, daarnaast is er nu mijn pc (Windows XP), en de pc van mijn broer (Windows XP) bijgekomen. Router gekocht, aangesloten op het ADSL-kastje, en drie netwerkkabels leiden naar 1 pc van ouders, 2 pc van mij, en 3 pc van broer. Router aangemeld op de pc van ouders, alle lichtjes branden, en internet werkt op de pc van mijn ouders zonder problemen.
Als ik mijn pc aanmeld voor het netwerk, dan heb ik verbinding met de pc van mijn ouders. Ook, als ik op de pc van ouders internet verbind, dan kan ik op mijn pc internetten.
Als ik de netwerkkabel van mijn pc rechtstreeks aansluit op de ADSL-kast kan ik wel internetten, en zelf met internet verbinden, verbreken gaat echter niet

De pc van mijn broer kan ik niet aanmelden voor het netwerk, hij zegt dat ik niet genoeg recht heb om dat aan te passen. Is bull, want als ik op dat account zit, zit ik op de beheerdersaccount. Ben er nog niet uit, maar dat heeft niet zo'n prioriteit waarom ik die niet bij het netwerk kan aanmelden.
Wat ik wil, is het volgende:
- Onafhankelijk van pc van ouders, op mijn pc, en op de pc van mijn broer kunnen internetten. Zelf internet kunnen verbinden en verbreken, zonder dat de pc van ouders aan hoeft te staan.
Iemand een idee naar welke instellingen ik moet kijken of aanpassen op de pc van mijn ouders of de mijne of? Ik zie het probleem niet bepaald en kom niet meer verder...