Internet zonder kabel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Internet zonder kabel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 23:17

Wie weet of er internet bestaat zonder kabel. Dan bedoel ik dus dat je geen telefoon aansluiting hebt en al tv kijkt via digitenne?
Bestaat dat en zoja wat zijn jullie ervaringen(welke bedrijven bieden dit)

dragonforce

Re: Internet zonder kabel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 01:05

ja dat is gewoon kabel internet.

je kan altijd kijken voor isdn internet anders?. dan kan je bellen en internetten tegelijkertijd.

Siepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 01:22

dragonforce schreef:
ja dat is gewoon kabel internet.

je kan altijd kijken voor isdn internet anders?. dan kan je bellen en internetten tegelijkertijd.

Isdn schiet niet op, en uit de 1e post begrijp ik dat er geen telefoon aansluiting is. Isdn zit je altijd nog met telefoontikken.

Dan zou je kabelinternet kunnen nemen, maar of je dat kan nemen zonder kabel tv weet ik niet. Moet je ff bij je kabel provider informeren.

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 01:22

informeren is idd het beste.

ik kan wel zeggen dat het kabel tv niet nodig is. maar daar ben ik nog zelfs niet 100 procent over zeker.

neem iniedergeval geen chello!. daar heb ik al erg slechte ervaring mee. en vooral als je het internet wilt delen is chello een afrader.

Siepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 01:35

Ik weet bijv. wel dat bij @home in groningen, dat je je kabel tv niet op kunt zeggen. Als je internet behouden.

Adsl net zo, bij de ene provider kan je gewoon je vaste telefoon opzeggen, bij de ander niet.

@dragonforce, hoezo problemen met het delen van je internet? Lijkt me niet dat het aan je provider ligt. Je deelt je internet pas nadat je het binnen hebt, d.m.v. een router, windows o.i.d.

Maargoed iedereen heeft z'n eigen ervaringen met providers

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 01:38

Siepeltje schreef:
Ik weet bijv. wel dat bij @home in groningen, dat je je kabel tv niet op kunt zeggen. Als je internet behouden.

Adsl net zo, bij de ene provider kan je gewoon je vaste telefoon opzeggen, bij de ander niet.

@dragonforce, hoezo problemen met het delen van je internet? Lijkt me niet dat het aan je provider ligt. Je deelt je internet pas nadat je het binnen hebt, d.m.v. een router, windows o.i.d.

Maargoed iedereen heeft z'n eigen ervaringen met providers

eerst had ik een modem van chello. en dus een router gekocht. en werkte perfect. maar toen ze een nieuwe modem plaatste ging het helemaal mis.

tjaa. daarna overgestapt naar adsl van kpn/planet internet. en ik kreeg een router en een modem in 1! gewoon utp kabel ingestopt in de modem en gelijk naar mijn pc. en er was internet!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:43

Wij wonen buiten het dorp en hebben dus geen kabel. Maar we hebben wel adsl en isdn, volgensmij via KPN.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:21

-> FZ

Siepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:23

Adsl en isdn je internet via de adsl.

Kpn kan bijna overal wel adsl leveren, als er maar een vaste telefoonlijn ligt.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 10:27

Maar als er dus een lijn ligt, moet je dan bijv ook een abbo nemen op het vaste net of is dat niet nodig?

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:23

Aangezien ik zelf geen kabeltv heb en ook geen huistelefoon, weet ik te melden dat men mij laatst bij de primafoonwinkel vertelde dat het binnenkort mogelijk is om adsl te nemen, zonder abonnementskosten voor de telefoon te hoeven betalen.
Mij kan dat 'binnenkort' niet snel genoeg zijn.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:43

Als ik jou was zou ik even een belletje aan Tiscali wagen.
Tiscali heeft namelijk 2 soort adsl: via het KNP netwerk en via het eigen Tiscali netwerk.
Voor het KPN netwerk heb je een vaste aansluiting (dus abbo) nodig bij KPN. Voor het Tiscali netwerk heb je alleen een aansluitpunt (waar je normaal gesproken je telefoonstekker in steekt) nodig in je huis waarop Tiscali hun signaal kan doorgeven.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:07

Siepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 00:11

Ranja schreef:
Als ik jou was zou ik even een belletje aan Tiscali wagen.
Tiscali heeft namelijk 2 soort adsl: via het KNP netwerk en via het eigen Tiscali netwerk.
Voor het KPN netwerk heb je een vaste aansluiting (dus abbo) nodig bij KPN. Voor het Tiscali netwerk heb je alleen een aansluitpunt (waar je normaal gesproken je telefoonstekker in steekt) nodig in je huis waarop Tiscali hun signaal kan doorgeven.

Dus niet. Voor het aansluiten van de adsl moet er een abb. van de kpn aanwezig zijn. Kpn moet kruisdraden trekken, en doet dit alleen als er een abb. is.
Als alles is aangesloten kan je wel je kpn abb. via tiscali opzeggen, maar berekend tiscali daar 9,95 p/m voor. Je schiet er dus niks mee op.

En ten 2e zou ik het je niet aanraden om tiscali te nemen... heb voor ze gewerkt... *houd zich in*....