msn taal verboden??? waarom=S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

msn taal verboden??? waarom=S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:36

waarom is het verbode om msn taal te gebruike?? het is tog leesbaar,, en k typ altijd uit mezelf in msn taal, kan k nix aan doen=S

Prissiej

Re: msn taal verboden??? waarom=S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:38

hmz,, nou voor sommige mensen is het ook gewoon
irritant om te lezen enzo
wordt gewoon heel onduidelijk
lijkt mij

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:42

Schrijf je op school met msn-taal? Neem aan van niet, dus dan kun je hier ook gewoon Nederlands typen.

Bokt is geen msn, bovendien leest het ontzettend irritant en is soms haast niet te lezen.

Typ je berichten voortaan dus gewoon in algemeen nederlands

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:43

omdat de ander bokkers het ook willen kunnen lezen, en MSN taal inderdaad irritant lezen is. wat het is niet meer te lezen.

tog met een G tjonge, tjonge wat in de godsvrede leren ze tegenwoordig nog op school . in ieder geval geen fatsoenlijk nederlands.

LMsWinnetou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:49

ToCH leesbaar?

Ik Sn4P DuS EcHT NiEt wAt IeDeReEn Zo FiJn ViNdT AaN DeZe VuRsChRiKkElIjKe M4Ni3R V4n ScHrIjVuH.

Aaah, ik word al gek bij het schrijven alleen al
Laten we het gewoon voor iedereen leesbaar houden, en in gewoon abn typen.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:49

hehe rina overdrijven is ook een vak? normaal reageren is moeilijk zo te zien.

msn taal is verboden omdat het vaak nogal moeilijk te lezen is, sommige gaan er nogal ver in en ja bokt is een openbaar forum en iedereen moet het kunnen lezen!
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:50

Ik neem de berichten van users die MSNtaal gebruiken vaak niet eens serieus. Als iemand de moeite niet neemt om 't normaal voor iedereen leesbaar te typen ga ik ook niet de moeite doen om de tekst door te worstelen.

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:51

oke soms doe ik het ook wel is bij een paar woordjes
maar het blijft leesbaar

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:54

Ik heb bijna altijd met msn taal getypt ( niet op bokt) ik kon er bijna niet vanaf komen. Omdat ik nu op bokt zit typ ik nu niet meer met msn taal omdat sommige mensen dan niet weten wat er staat. Nu als ik op msn zit typ ik ook niet meer in msn taal. Soms vraag ik me af waarom ze zo typen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:55

omdat msn taal eigenlijk woorden verkorten is, en dan bedoel ik dus klinkers weg latenenz. De rest is geen msn taal maar kleuter taal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:00

Omdat er ook oude dozen zoals ik hier zitten
En die snappen er dan geen biet meer van

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:00

Ik vind het ten eerste verschrikkelijk onbeleefd staan, en ten tweede snappen niet alle mensen het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:03

het zal allemaal wel,, ma word je dan verweidert ofso.... als je niet let op hoe je typt=S?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:04

Als je je schrijfstijl niet aanpast dan zullen er Officiele Waarschuwingen volgen idd. Reageer je daar niet op en blijf je lekker doorgaan met msn-taal schrijven, dan zal er een ban van Bokt volgen.

Maar dat lijkt me vrij logisch, genoeg de kans gehad om je schrijfstijl aan te passen en normaal Nederlands te typen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:06

Citaat:
.
8. Bokt.nl heeft het recht een gebruiker de toegang tot de site te ontzeggen wanneer deze zich niet houdt aan de regels van Bokt.nl of om elke andere volgens Bokt.nl geldige reden. Zie hiervoor ook de handleiding.

9. MSN-taal ('boeiuh', 'me fiets', 'paardjuh'), BrEeZaH-taal en het plaatsen van berichten of titels met ALLEEN HOOFDLETTERS is niet toegestaan. Ook het gebruik van scheldwoorden is verboden.

Dit is eens tukje van de bokt regels
viewtopic.php?f=25&t=372200

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:07

Dat weet ik niet.. Probeer gewoon zoveel mogelijk op bokt nederlands te typen en wat je op msn doet maakt niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:09

k vind t maar een vage regel=S mja kan aan mij liggen.. maar k zal erop letten en in ''algemeen beschaaft nederlands'' typen...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:11

pharagirlke schreef:
hehe rina overdrijven is ook een vak? normaal reageren is moeilijk zo te zien.

vind je het overdreven, ik niet . het is toch te gek voor woorden dat ze op school tegenwoordig al geen normaal nederlands meer kunnen schrijven (zie tekst TS) "ik schrijf altijd zo".

en MSN is inderdaad een vorm van afkortingen, maar tog met een g is maar 1 letter minder dan als je het schrijft zoals het hoort, met ch. dus in dat geval waarom al die moeite doen 1 letter minder te typen.

kijk bij inderdaad (idd) kan ik me er iets bij voorstellen, dat scheelt. maar sommige woorden zijn niet meer te ontcijferen.
weet je hoe lang ik heb zitten puzzelen op d8 .

en idd net als running kawa ben ik zo'n oude doos, en deze doos ergert zich als men kleuterschooltaal gebruikt
MSN taal allemaal leuk en aardig, maar wat als je straks bij een baas werkt en je voor hem iets op papier moet zetten. hoe denk je dat die je aankijkt als je hem die MSN taal voor z'n neus schotelt?
Laatst bijgewerkt door rina op 28-06-05 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:12

Het komt vanzelf wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:14

srry hoor maar d8 is redelijk logisch en toG is net zo goed te lezen als toch lijkt me..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:20

ff w88
Daar ben ik toch ook zeker een min. mee bezig geweest

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:27

Ik vind het ook niet echt serieus over komen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:35

Als iemand heel erg met Br33z@h taal schrijft, of veel met msntaal, dan neem ik het verhaal eigenlijk niet zo serieus. Paar woordjes is niet erg, maar een verhaal in de stijl hmm.. nee.
Ten eerste leest het niet en ten tweede; schrijven penny's ook niet altijd zo?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:41

Het leest heel erg irritant, daarbij komt ook nog dat het ontcijferen zo godganselijk lang kan duren...
Ook niet echt leesbaar dus!

En wat mayo_horses en engeltjuh_15 ook zeggen, als er vaak in breezer taal of msn taal wordt geschreven.. komt het op sommige over als niet serieus.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:42

Edit, ik had hier een heel verhaal met een quote, maar het klopte niet Heb geen zin om 't weer opnieuw te typen