spelletjes instaleren op com. gaat niet!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jongleurtje

spelletjes instaleren op com. gaat niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 14:58

hey,

Ik had laatst voor mijn broertje een spelletje gekocht wat volgens de eisen van mijn computer moest werken. Ik wou het instaleren en toen gaf die de volgende melding:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.

Dus ik dacht dat het aan het spelletje lag. ik had het wel is vaker gezien alleen bij sommige spelletjes. Dus mijn broertje wou een ander spel spelen die al eerder op de computer heeft gestaan maar er nu af was. Ook die gaf deze melding. En toen bij alle spelletjes of cd`s die geinstaleerd moesten worden.

Dus mijn vraag is: Wie weet wat dit is of wat ik er tegen kan doen?

Ik heb windows xp.

Groetjes Marloes

Speedster

Re: spelletjes instaleren op com. gaat niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 15:00

Wat heb je voor windows-versie op je pc staan? Zo te zien heb je een NT-versie, en NT is voor de meeste spelletjes niet geschikt.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 15:11

Speedster schreef:
Wat heb je voor windows-versie op je pc staan? Zo te zien heb je een NT-versie, en NT is voor de meeste spelletjes niet geschikt.

nee ook xp... Maar de andere spelletjes en cd`s deden het eerst wel dat is wat zo vreemd is...

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 15:14

Ow, dat had je al geschreven zie ik...
Hety enige dat ik dan nog kan bedenken is dat het een ouder spel is, dat door windows xp niet meer ondersteund wordt...
Meer ideeën heb ik ook niet...

roelieboelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 15:17

Raak niet in paniek! Hier komt de redder in nood

Ik had dit namelijk ook en heb toen de oplossing gevonden

http://support.microsoft.com/kb/324767/nl

nog wat toelichting van mij kant uit:

- In de meeste gevallen hoef je alleen maar stap 1 t/m 4 uit te voeren, het probleem is dan al opgelost. het probleem was bij toen opgelost.

- Zorg dat je de Windows XP CD in je CD-rom drive zit! Zonder cd kun je niks.

- Bij stap 3 staat ''expand cd-rom-station:\i386\''. Je moet dus cd-rom-station vervangen door de letter waar de windows xp cd inzit. Zit je windows xp cd bijvoorbeeld in de D, dan begint het regeltje zo: ''expand D:\i386\''

- Je kunt helaas niet de tekst kopieren en plakken van de site naar het ''zwarte venster'', je moet dus alles zelf letterlijk overtypen.

ik hoop dat jje wat aan me tips hebt en veel succes!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 15:45

roelieboelie schreef:
Raak niet in paniek! Hier komt de redder in nood

Ik had dit namelijk ook en heb toen de oplossing gevonden

http://support.microsoft.com/kb/324767/nl

nog wat toelichting van mij kant uit:

- In de meeste gevallen hoef je alleen maar stap 1 t/m 4 uit te voeren, het probleem is dan al opgelost. het probleem was bij toen opgelost.

- Zorg dat je de Windows XP CD in je CD-rom drive zit! Zonder cd kun je niks.

- Bij stap 3 staat ''expand cd-rom-station:\i386\''. Je moet dus cd-rom-station vervangen door de letter waar de windows xp cd inzit. Zit je windows xp cd bijvoorbeeld in de D, dan begint het regeltje zo: ''expand D:\i386\''

- Je kunt helaas niet de tekst kopieren en plakken van de site naar het ''zwarte venster'', je moet dus alles zelf letterlijk overtypen.

ik hoop dat jje wat aan me tips hebt en veel succes!

Ik ga het proberen iig alvast bedankt

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 16:15

Ja het is gelukt heel erg bedankt.

Hoe kom je hier aan? Ik had gister namelijk mycom gebeld en die kwam met hele andere dingen die niet eens werkte..

roelieboelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:03

jongleurtje schreef:
Ja het is gelukt heel erg bedankt.

Hoe kom je hier aan? Ik had gister namelijk mycom gebeld en die kwam met hele andere dingen die niet eens werkte..

Graag gedaan!

Ach....ik doe veel met computers enzo Wat een waardeloze helpdesk van mycom dan zeg.....mensen die er gespeciliseerd in zijn weten het niet eens....SLECHT (probleem komt best wel vaak voor, vooral na installatie van Service Pack 2) }>

google is mijn grote vriend