geld overgemaakt, niets meer gehoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

geld overgemaakt, niets meer gehoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 12:55

Ik zit met een probleempje.

Ik had hier op bokt een adver gezien van een mentuig, en het was precies wat ik zocht dus ik reageerde...
Nou met een paar berichtjes prijs afgesproken en rekening nr/adres uitgewisselt.
Nouhad ik de 150 euro even niet in 1 x maar we hadden afgesproken dat ik eerst 100 zou overmaken en als ik het tuig dan had die laatste 50.

Maar nou heb ik het geld al bijna 2 weken geleden overgemaakt, en die vrouw is sinds toen niet meer op bokt geweest, op mails reageerd ze niet en in het telefoonboek staat ze niet, want ik heb alle mensen met die achternaam in die woonplaats gebeld en ze zeggen haar allemaal niet te kennen....

Nou ben ik vast beduveld, wat moet ik nou doen om mijn 100 euro terug te krijgen?
Laatst bijgewerkt door Karin op 25-06-05 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Buckje

Re: geld overgemaakt, niets meer gehoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:13

Ik zou een moderator waarschuwen, en die de boktnaam vermelden, dan kunnen die als het goed is dat uitzoeken, en achter haar adres of iets komen Lachen

suc -6 ermee, dit is niet erg netjes van die mevrouw... misschien kun je andere, voor dit persoon waarschuwen, als dat mag via boktnamen.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:27

Ik denk ook dat je het beste een moderator kan inlichten..

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:33

Idd, moderator inlichten, kijken of die iets kunnen doen.
Anders maar even aangifte doen bij de politie. Klinkt stom, maar €100,- is niet niks ..

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:53

Ben het eens met de ideeen van de overige Bokkers. En bewaar alle correspondentie die je met deze mevrouw hebt gehad; draai maar gewoon alle pm's/ pb's/mailtjes uit en bewaar deze.

Zou het bijvoorbeeld ook kunnen dat deze mevrouw op vakantie is? Veel mensen zijn in deze maand toch al voor een paar weekjes weg.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:25

Dan laat je dat toch eerst even netjes weten. en dan wacht je met het geld opsturen, of stuur je gleijk het tuig op..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 15:44

En hoe kan ik een moderater waarschuwen dan? Die hebben inderdaad wel ip adressen, dan komen we ook wel achter haar echte adres en dan kan ik is langsgaan om te vragen waarom ze niet meer van zich laat horen....
En als ze op vakantie is, waarom kent niemand haar dan ?

thanx iig Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:17

oliebol zeg, dat is behoorlijk balen.
Ik zou even een moderator inschakelen Lachen

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:19

Balen zeg! Zou je het bankrekeningnummer niet kunnen gebruiken bij je zoektocht--de bank dus en inderdaad de ander tips van de bokkers proberen. Ik ben er al wel langer uit, dat ik niet betaal voordat ik de spullen binnen heb. Je hoort het wel vaker...

Veel succes 100 euro is niet niks.

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:21

En oja heel erg belangrijk, was ik even vergeten!! Je kunt binnen een maand geloof ik je transactie bij de bank terugdraaien dwz. terug laten storten op je eigen rekening. Dat zou ik zowiezo doen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:03

bankrekeningnummer van de persoon opsturen naar de bank of het politiebureau zodat hun het adres van de vrouw kunnen opzoeken en haar zo kunnen aanspreken..

of werkt dat zo niet? Schijnheilig

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 18:20

Pepcel schreef:
En oja heel erg belangrijk, was ik even vergeten!! Je kunt binnen een maand geloof ik je transactie bij de bank terugdraaien dwz. terug laten storten op je eigen rekening. Dat zou ik zowiezo doen.

Ik heb postbank en ik heb ze gebeld en ze zeggen dat dat niet kan...

beautylover schreef:
bankrekeningnummer van de persoon opsturen naar de bank of het politiebureau zodat hun het adres van de vrouw kunnen opzoeken en haar zo kunnen aanspreken..

of werkt dat zo niet?

Geen id, maandag ga ik wel naar de politie als ze dan nog niet gereageerd heeft...
Ben er net trouwens achter dat ze nog een acount heeft op bokt, nu weet ik wel wat meer van haar, maar de ijslander die van haar zou zijn is idd wel de pony van de fotos met het tuig, miss is ze echt 2 weken niet op bokt geweest?
Ik weet het niet, ik wil haar ook niet zomaar beschuldigen van iets, maar ik voel me nu bedonderd omdat ik geen tuig én geen geld heb, en ik niet weet waarom dat tuig niet opgestuurd wordt...

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:13

Is idd erg vervelend, heb je een mod al gepb?? En heb je geen telefoonnummer van die vrouw? oid??

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:19

dat is erg vervelend ja...gewoon opgelicht...
Sla al de pbs met haar etc. op, zodat je bewijs hebt. als ik iets koop via internet wil ik daarom ook graag het telefoonnummer en of adres van degene hebben.
verder zeker aangifte doen, ik weet niet of het mogelijk is om via de bak het adres te achterhalen oid...
iig suc6 ermee!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:22

jeetje balen zeg!maar je had ook beter moeten informeren!ik heb laatst ook iets gekocht via bokt en heb haar telefoonnummer gehad en dus eerst even gebeld als controle!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:47

Als het goed is kun je het laten terug storten,bel anders ff je bank op,dan leg je even uit hoe en wat..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 20:07

Elisa2 schreef:
Als het goed is kun je het laten terug storten,bel anders ff je bank op,dan leg je even uit hoe en wat..

Volgens de postbank kan dat niet, had donderdag al gebeld..

Princess schreef:
jeetje balen zeg!maar je had ook beter moeten informeren!ik heb laatst ook iets gekocht via bokt en heb haar telefoonnummer gehad en dus eerst even gebeld als controle!

Ja dat ga ik vanaf nu ook maar doen, maar omdat alle gegevens klopte enzo met wat de postbank vermeld als je overschrijft dacht ik dat het wel goed zat. Dat dacht ik zoiezo.

xxlindaxx schreef:
dat is erg vervelend ja...gewoon opgelicht...
Sla al de pbs met haar etc. op, zodat je bewijs hebt. als ik iets koop via internet wil ik daarom ook graag het telefoonnummer en of adres van degene hebben.
verder zeker aangifte doen, ik weet niet of het mogelijk is om via de bak het adres te achterhalen oid...
iig suc6 ermee!

Nee ze weigerde om mij dat adres te geven, terwijl ze dat heel makkelijk kunnen opzoeken en het is niet eens verbogen informatie..
Idd heb ik alle pbs geprint enzo, ook een afrekening afgedrukt dan kan ik ook bewijzen dat het geld is overgemaakt.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 20:08

de postbank weigerde dus om het adres te geven he, ze zeiden van doe maar aangifte... dat was alles..

Erwin83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 20:10

Toydoll schreef:
Elisa2 schreef:

Volgens de postbank kan dat niet, had donderdag al gebeld..

kan inderdaad alleen maar bij een automatische incasso , niet wanneer je zelf een overboeking doet ..

Maar idd aangifte doen en de gegevens uitwisselen die je van die persoon ontvangen hebt ..
Misschien zijn er al wel meerdere mensen beduveld en kan de politie hier wat mee

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 20:15

Ben heel benieuwd wie dat is omdat ik nog een tuig wil kopen en bang ben dat ik ook opgelicht word. Zou ik dat evt. mogen weten via pb?

En het is idd heel erg banketstaaf dat je ben opgelicht.. zeker aangifte doen en mod inschakelen!
Ik hoop dat je je geld nog terug krijgt, succes!

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:05

Ik heb het ook! Maar dat ging gelukkig maar over 3,50.
Vind het wel vervelend dit te horen, want ik dacht juist dat je op bokt heel veilig dingen kon kopen/verkopen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 22:30

nou volgens mij heeft ze me wel opgelicht, heb al een andere gevonden die door dit had met dezelfde bokt account. Ik ga mijn 100 euro dus mooi halen!!!
100 euro is op het moment een rib uit me lijf, ik laat niet zomaar over me heen lopen! Heb *** als een idioot gewerkt voor dat geld. Mooi dat ze nu dan dus ff de verkeerde heeft uitgekozen om geld van te jatten!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 07:51

Je kunt gewoon op het uitroepteken, rechtsonder in alle berichten, klikken en dan krijg je contact met de moderators, die hebben al vaker met dit bijltje gehakt en kunnen je helpen.

Ulbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 07:55

Bij het rekeningnr waar je het naar hebt overgemaakt staat toch haar echte naam? Anders kan het niet overmaakt zijn als het rek nr niet klopt met de naam

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 16:05

Ik pb je even..............Heb sterk vermoeden wie het is, en zij is me ook nog geld verschuldigd......