Nieuwe FAQ voor Bokt, aanvullingen + commentaar welkom!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Nieuwe FAQ voor Bokt, aanvullingen + commentaar welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 16:57

Hieronder staat een nieuwe faq voor Bokt. Stel dat je tijd en zin hebt om het geheel (of alleen de vragen) door te lezen, graag! Als je iets mist, een vraag die vaak op FZ voorbijkomt bijvoorbeeld en niet in de faq staat, laat het weten, dan zet ik het erbij. Als er dingen niet duidelijk zijn of je een antwoord niet snapt, hoor ik het ook graag Lachen

De vragen zijn nog niet gelinkt aan de antwoorden, dat is voor de 'definitieve' versie wel de bedoeling, op dit moment zit er weinig anders op dan scrollen sorry.

Eline

Re: Nieuwe FAQ voor Bokt, aanvullingen + commentaar welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 16:58

Algeneme informatie over bokt
Zijn er op bokt regels waar ik me aan moet houden?[b]
[b] Wat zijn moderators en wat doen ze?

Wat gebeurt er als ik me niet aan die regels houd?
Wat is 'tip een mod'?

Forums, topics en posts
Wat zijn forums, topics en posts?
Hoe maak ik een nieuw onderwerp in een forum?
Hoe reageer ik op een topic?
Hoe kan ik een post bewerken of wissen?
Waarom kan ik in sommige fora geen berichten posten?

Persoonlijke informatie en registratie
Hoe verander ik m'n gebruikersnaam?
Hoe verander ik m'n emailadres?
Hoe krijg ik een plaatje/avatar naast mijn naam?
[b]Hoe krijg ik een onderschrift bij mijn berichten?

Hoe krijg ik informatie in m'n profiel?

Privéberichten
Wat is een pm/pb?
Hoe verstuur ik een pb?
Hoe weet ik of een pb ontvangen / gelezen is?
Kan ik een pb die ik verstuurd heb nog verwijderen?
Hoe verwijder ik een pb?

Opmaak
Hoe zet ik een link in m'n bericht/onderschrift?
Hoe plaats ik foto's?
Mijn foto is te groot. Hoe kan ik deze kleiner maken?
Hoe plaats ik filmpjes?
M'n filmpje is te groot/te lang/staat op z'n kop?
Wat zijn smileys?

Vrienden en Foeis
Wat zijn vrienden/foeis
Hoe voeg ik vrienden/foeis toe ?
Hoe verwijder ik vrienden of foeis ?

Help, bokt doet raar!
Bokt is ineens wit en er zijn geen plaatjes meer te zien, hoe komt dit?
Alle berichten staan ondersteboven, hoe zet ik dit weer goed?
Waarom is bokt zo traag?

Zoekfunctie
Hoe vind ik informatie op bokt?
Ik weet zeker dat ik iets gelezen heb, maar ik kan het niet meer terugvinden?
Hoe vind ik een bepaalde gebruiker?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 16:59

Zijn er op bokt regels waar ik me aan moet houden?
Jazeker zijn die er, je kan ze hier nalezen.

Wat zijn moderators en wat doen ze?
De moderators zijn aangesteld om ervoor te zorgen dat het op Bokt.nl soepel verloopt. Zij grijpen bijvoorbeeld in wanneer gebruikers elkaar in de haren (dreigen te) vliegen of dingen doen die tegen de regels van Bokt.nl ingaan. Zij verplaatsen verkeerd geplaatste topics, verwijderen off topic-reacties, letten op het gebruik van correct Nederlands, sturen topics bij als de gemoederen hoog oplopen en kunnen in geval van nood overgaan tot het sluiten van een topic of het uitdelen van een UN of OW aan een gebruiker. De moderators zien erop toe dat de algemene en specifieke regels van Bokt.nl worden nageleefd en proberen dit op een zo onpartijdig mogelijk te doen.
Een moderator zal zijn of haar beslissing altijd zo goed mogelijk beargumenteren. Het kan dan natuurlijk nog steeds voorkomen dat je het niet eens bent met een bepaalde beslissing maar hopelijk kun je je in ieder geval verplaatsen in het beargumenteerde standpunt van de moderator. Moderators zijn daarnaast ook gewoon gebruikers van Bokt. Zij kunnen dus ook hun mening geven over bepaalde dingen. Het is wel de afspraak dat een moderator die zelf betrokken is in een discussie, in dit topic niet meer als moderator kan optreden.

Wat gebeurt er als ik me niet aan die regels houd?
Dan volgen maatregelen. De boktregels zijn opgesteld om ervoor te zorgen dat bokt kan blijven bestaan, op het overtreden van die regels staan sancties. Allereerst kan een moderator ervoor kiezen een waarschuwing per pb te versturen, een zogenoemde UN (usernote). Dit is een lichte vorm van ingrijpen, als je je in het vervolg de aanwijzingen van de mod in de UN opvolgt heeft dit geen verdere gevolgen.
Een OW, officiële waarschuwing, wordt gebruikt bij zwaardere overtredingen of als je je gedrag na een UserNote niet hebt gewijzigd. Eén officiële waarschuwing heeft nog geen directe consequenties.
Als je binnen bepaalde tijd verschillende OW's ontvangt, volgt vanaf de tweede OW ban van bokt, je kunt dan een dag, week of langer geen gebruik maken van het forum.
Bij zwaardere overtredingen of waar een moderator het nodig acht, kan ook overgegaan worden tot het direct bannen van een gebruiker.
Bij normaal gebruik van bokt zul je in de praktijk niet met deze sancties in aanraking komen. Mocht je het niet eens zijn met de beslissing van een moderator, dan is er de mogelijkheid om contact op de nemen met Sterre zij is de Boktbemiddelaar.

Hoe het ban en waarschuwingen systeem precies in elkaar zit kan je hier nalezen.

Wat is de bokt-bemiddelaar?

De bokt bemiddelaar is op dit moment Sterre. Als je het als gebruiker niet eens bent met een beslissing van een moderator en er na contact op te hebben genomen met de mod niet uitkomt, kan je haar inschakelen. Zij zal de zaak nogmaals bekijken en eventueel in overleg met het team proberen een oplossing te vinden.

Wat is 'Tip een Mod'?
'Tip een Mod' (TeM) is een manier om het Beheer (beheerders en moderators) van Bokt.nl te wijzen op topics of reacties die volgens jou aandacht nodig hebben, bijvoorbeeld omdat ze op het verkeerde forum staan of omdat mensen elkaar in de haren vliegen. Je meldt een bericht door bij de betreffende reactie op het rode uitroeptekentje te klikken. Het beheer stelt het op prijs als je erbij vermeldt wat er volgens jou aan de hand is en wat je eraan gedaan wilt zien. Aangezien er per dag vele duizenden berichten geplaatst worden op Bokt stellen we het enorm op prijs als je gebruik maakt van de TeM knop. Het is voor ons namelijk onmogelijk heel Bokt 24 uur per dag in de gaten te houden. Moderators zullen waar mogelijk laten weten wat er met je melding is gedaan.

Forums, topics en posts

Wat zijn forums, topics en posts?

Om Bokt.nl overzichtelijk te houden is de site opgedeeld in meerdere forums (of fora), voorbeelden hiervan zijn 'Algemeen', 'Paardenpraat' en 'Medisch'. Deze forums bevatten 'topics', dit zijn discussie onderwerpen. Een 'topic' of 'onderwerp' bestaat uit verschillende 'postings' ook bekend als 'reacties' of 'berichten'.

Hoe maak ik een nieuw onderwerp in een forum?

Als je een topic (een onderwerp in een forum) wilt plaatsen dan bedenk je eerst binnen welk forum je onderwerp het beste zou passen. Dit kan je doen aan de hand van de omschrijvingen van de forums op de eerste pagina.
Wanneer je bedacht hebt op welk forum je een nieuw onderwerp wilt beginnen dan ga je naar dat forum door op die naam te klikken. Daar zie je dan onder en bovenaan de pagina de volgende afbeelding staan: Afbeelding
Hier klik je dan op. Je krijgt een scherm te zien waarin je een titel moet opgeven en je je bericht kunt typen. Als je de titel en je bericht hebt getypt, klik je op 'verzenden' waarna je bericht op Bokt.nl staat en iedereen kan reageren. Door op 'voorbeeld' te drukken, kan je je bericht bekijken zoals het op bokt komt te staan, en het nog eens doorlezen op bijvoorbeeld spelfouten.
Let bij het plaatsen van een nieuw topic op een aantal dingen:
  • Zorg dat je geen vraag stelt die al een aantal keer aan de orde geweest is. Gebruik dan eerst de zoekfunctie van Bokt.nl.
  • Zorg dat de titel goed weergeeft wat in je berichtje staat.
  • Gebruik geen opmaakcodes of emoticons in je titel, die werken niet.
  • Schrijf normaal Nederlands. 'Me paard', 'een beetjuh' en 'sow werk da nie' zijn daar geen voorbeelden van.
  • Probeer smileys te gebruiken voor de intonatie van je bericht. Gebruik echter niet overdreven veel smileys.
  • Je topic mag maar in één forum staan. Als je je onderwerp toch op meerdere forums plaatst, zullen deze verwijderd worden.
  • Lees je bericht nog even na op typ- en spelfouten.
  • Houd je aan de Bokt.nl Regels

Hoe reageer ik op een topic?

Je leest iets in een topic waar je iets over wilt zeggen. Dan heb je 2 mogelijkheden om te reageren.
Onder aan een topic staat een berichtvak voor 'Snel reageren'. Typ hier je bericht en klik op 'ok'. Je bericht is dan onderaan toegevoegd.
Klik op Afbeelding je krijgt dan een berichtvak met smileys ernaast. In dat vak kan je je bericht typen en als je wilt kun je op één van de smileys klikken om ze toe te voegen. Klik op 'ok' en je bericht wordt geplaatst.

Hoe kan ik een post bewerken of wissen?
Je kan je bericht wijzigen door middel van de volgende knop: Afbeelding. Dit kan alleen bij je eigen berichten en binnen drie uur nadat je het bericht geplaatst hebt.
Je kan je bericht verwijderen door middel van de volgende knop: Afbeelding. Dit kan alleen bij je eigen berichten en enkel zolang er nog niemand op je bericht gereageerd heeft.

Waarom kan ik in sommige fora geen berichten posten?
Sommige forums zijn voorbehouden aan bepaalde gebruikers of groepen. Om in deze fora mee te lezen en te posten heb je toestemming nodig. Waarschijnlijk moet je eerst aan een groep worden toegevoegd. Meer informatie hierover staat waarschijnlijk in het eerste topic op het betreffende forum.

Forums, topics en posts
Persoonlijke informatie en registratie

Hoe verander ik mijn gebruikersnaam?

Op dit moment is dat niet mogelijk door de overgang naar de nieuwe software voor het forum. Hoe het normaal gesproken moet/mag, kan je hier lezen.

Hoe verander ik m'n emailadres?

Tip: wacht daar nog even mee. Op dit moment zit er een aantal vervelende bugs in dat deel van de software.

Hoe krijg ik een plaatje/avatar naast mijn naam?

Het is op dit moment alleen mogelijk om een avatar van je eigen computer te uploaden, als je een plaatje op internet hebt staan moet je het dus eerst opslaan op je eigen computer. Een avatar moet op .jpg of .gif eindigen, minder dan 29 kb groot zijn en heeft een maximum formaat van 60 bij 60 pixels. Als je plaatje groter is, moet je hem eerst verkleinen in een bewerkingsprogramma of online. Na het verkleinen kan je de avatar uploaden naar de Bokt server.

Allereerst ga je naar je 'User Control Panel', dan naar profiel (in het lijstje aan de rechterkant) en dan naar 'jouw avatar'. Dan klik je op bladeren en zo zoek je de afbeelding die je als avatar wilt instellen.

Als het je met deze uitleg niet lukt om een avatar in te stellen, kan je in dit topic om hulp vragen.

Hoe krijg ik een onderschrift bij mijn berichten?

Een onderschrift voeg je toe in het User Control Panel. Links klik je dan op de link 'profiel' en daarna op 'jouw onderschrift'. In het tekstvak kan je je onderschrift typen, door op verzenden te drukken wordt je onderschrift opgeslagen. Hou wel rekening met de volgende regels die voor onderschriften gelden:
  • Er geldt een maximum van drie regels tekst.
  • Grote tekst is niet toegestaan
  • Een overdaad aan smileys / kleurtjes maakt het forum druk en moeilijk leesbaar en is daarom niet toegestaan

Hoe krijg ik informatie in m'n profiel?

Dat is nog niet mogelijk. Bart heeft wel alle oude profielen geconverteerd, maar de code die ervoor zou moeten zorgen dat je je profiel weer kan aanpassen is nog niet aangepast aan de nieuwe software.

Wat is een pm/pb?

Een PrivéBericht (PB) of Private Message (PM) is een berichtje dat je kan sturen naar één bepaalde gebruiker. Als je iets op het forum post, kan iedereen meelezen, een pb kan alleen gelezen worden door de ontvanger.

Hoe verstuur ik een pb?

Rechts bovenin je scherm vind je het User Control Panel (UCP) Door hier op te klikken kom je in je persoonlijke pagina. Als je een pb aan een andere gebruiker wilt versturen, klik je op 'nieuw bericht'.In de linker kolom (versturen aan: gebruikersnaam) vul je de naam van de betreffende gebruiker in, hierna druk je op de button 'toevoegen'. Bij 'onderwerp' kun je invullen waar de pb over gaat. In het veld 'bericht tekst' schrijf je het bericht dat je aan de gebruiker wilt versturen. Wil je je bericht nog even nalezen voordat je het verstuurt, klik je op 'voorbeeld'. Je kunt je bericht ook meteen verzenden, druk dan op de knop 'verzenden'.

Hoe weet ik of een pb ontvangen / gelezen is?

Nadat je op 'verzenden' hebt geklikt, komt je pb in je outbox te staan. Het pb-systeem werkt wat anders dan bijv. het Outlook-systeem zoals dat bij het verzenden van e-mail gebruikt wordt. Berichten in je outbox zijn wel verzonden, maar (nog) niet gelezen door de ontvanger.
Zodra het bericht gelezen is, komt het in je sentbox te staan. Een bericht in je sentbox is dus altijd gelezen door de ontvanger.

Kan ik een pb die ik verstuurd heb nog verwijderen?

Pb's kunnen verwijderd worden zolang deze nog in je outbox staan (en dus nog niet gelezen zijn door de ontvanger). De ontvanger van de pb ontvangt een melding dat je een pb gestuurd hebt, maar dat je deze later verwijderd hebt, de inhoud van het bericht is niet meer leesbaar door de ontvanger. Zodra je pb in je sentbox staat kun je de pb nog steeds verwijderen, maar houd er rekening mee dat deze al wel gelezen is.

Hoe verwijder ik een pb?
Selecteer eerst de gewenste pb-box (inbox, outbox, sentbox). Deze selectie kun je maken door rechts bovenin je scherm naar de gewenste box te gaan d.m.v. het scrollscherm.
Je ziet nu je complete lijst met berichten. Door een bericht te markeren (klik op het icoontje naast de betreffende pb) kun je een bericht verwijderen. Dit doe je door rechts onderaan je scherm naar de optie 'verwijder gemarkeerd' te scrollen (de optie 'markeer als belangrijk' staat standaard geselecteerd). Je drukt nu op de button 'ga'. Om te voorkomen dat je per ongeluk een pb verwijdert, wordt om een bevestiging gevraagd. Door op 'ja' te klikken wordt je bericht definitief verwijderd.

Opmaak

Hoe zet ik een link in mijn bericht/onderschrift?

Je kan een link naar een site op bokt (of in je onderschrift plaatsen) door de link tussen [url]en[/url] te zetten.
Code
[url]http://www.bokt.nl[/url]
wordt: http://www.bokt.nl
Wil je in plaats van de naam van de site een beschrijving van de link waar je op kan klikken, doe je dat op deze manier:
Code
[url=http://www.bokt.nl]Paardenforum[/url]
wordt: Paardenforum
En wil je dat in een andere kleur, moet dat zo:
Code
[url=http://www.bokt.nl][color=red]Paardenforum[/color][/url]
wordt:

Voor meer informatie over gekleurde/vette/cursieve tekst kan je hier klikken.

Als het je met deze informatie niet lukt om een link te plaatsen, kan je in dit topic om hulp vragen.

Hoe plaats ik foto's?

Je foto's moeten eerst op Internet staan. Dit kan je doen door ze te 'uploaden' naar een uploadsite of door ze op je homepage te plaatsen.
Upload sites die je kunt gebruiken zijn:

• http://www.imageshack.us
  • http://www.mijnalbum.nl
  • http://www.tripod.lycos.nl
  • http://www.photobucket.com
  • http://groups.msn.com
  • http://www.imgspot.com
  • http://www.tinypic.com

Volg de aanwijzingen die je daar krijgt.

• Zorg dat je de foto zichtbaar op je scherm hebt.
  • Klik met je rechtermuisknop op de foto.
  • Klik op eigenschappen.
  • Selecteer het adres wat achter 'Adres (URL):' staat.
  • Klik met je rechtermuisknop op het geselecteerde adres.
  • Kies 'Kopiëren'.
  • Ga terug naar je Bokt.nl scherm en maak een nieuw bericht.
  • Klik met je rechtermuisknop in het berichten vak.
  • Kies 'Plakken'.
  • Zorg dat er voor het adres [img] staat en achter het adres [/img], hiervoor kun je ook het
  • adres selecteren en op de knop Img (staat boven je bericht) klikken.
  • Je hebt nu dus iets als:
    Code
    [img]http://www.internetsite.nl/hierstaat/mijnplaatje.jpg[/img]
    Dit wordt in je bericht vervangen door jouw foto.
  • Klik op 'ok'.
  • Bewonder de door jou geplaatste afbeelding.
  • Let er overigens op dat afbeeldingen die op je eigen PC staan niet werken. Dit kan je zien doordat deze afbeeldingen beginnen met 'file://' of 'C:/' en niet met 'http://'. Verder mogen afbeeldingen niet te groot zijn. De maximale grootte is ongeveer 640x480 pixels, alles dat niet normaal op je scherm past is in iedergeval te groot.

Als het je met deze uitleg niet lukt om je foto's op bokt te zetten, kan je in dit topic om hulp vragen.

Je kunt je foto kleiner maken met een fotobewerkingsprogramma zoals Photoshop, Paint Shop Pro e.d., of je kunt gebruik maken van deze site. De eerste link kun je ook gebruiken voor het verkleinen van een foto naar het formaat van een avatar.

Hoe plaats ik filmpjes?

Filmpjes plaatsen gaat vrijwel hetzelfde als het plaatsen van foto's. Filmpjes zijn alleen niet in je bericht zelf te zien, plaats het adres/URL daarom tussen de tags [url]en[/url]. Audiobestanden kan je op dezelfde manier op bokt zetten. Let er wel op dat sommige van de links hieronder alleen voor filmpjes zijn (zippyvideos).

Ook een filmpje moet je eerst uploaden op het internet, bijvoorbeeld naar je eigen homepageruimte of naar een webspace provider:

• http://www.tripod.lycos.com
    • http://www.freewebspace.com
    • http://www.angelfire.lycos.com
    • http://www.zippyvideos.com

Als het je met deze uitleg niet lukt om een filmpje op bokt te zetten, kan je in dit topic om hulp vragen.

Mijn filmpje is te groot/te lang/staat op z'n kop?

- moet nog ingevuld worden -

Als het je met deze uitleg niet lukt om een filmpje naar wens aan te passen, kan je in dit topic om hulp vragen.

Wat zijn Smileys?

Smileys of emoticons zijn kleine grafische afbeeldingen die gebruikt kunnen worden om bepaalde expresies of gevoelens te tonen volgens een code, bv.
Code
:)
betekent 'gelukkig',
Code
:(
betekent 'boos'. De volledige lijst van smileys kan je zien als je een bericht post. Probeer niet teveel smileys te plaatsen in je posts, ze kunnen vlug een post onleesbaar maken. Een moderator kan dan beslissen enkele smileys eruit te halen of de post in zijn geheel te verwijderen. Smileys kan je plaatsen door ze te typen (een
Code
;)
wordt bijvoorbeeld automatisch een Knipoog ). Je kan ook op de smileys klikken tijdens het typen van een bericht (behalve via 'snel antwoorden').

Wat zijn vrienden/foeis

Als je een gebruiker als vriend hebt toegevoegd, kanje in het User Control Panel zien of ze online zijn enkun je hun profiel snel bereiken om zo bijvoorbeeld sneller pb's te versturen. Ook worden privéberichten van vrienden gemarkeerd zodat ze meer opvallen.

Als je een gebruiker als foei hebt toegevoegd, wordtdeze standaard genegeerd. Berichten van deze gebruiker zijn niet volledig zichtbaar en privéberichten worden niet getoond. Je kunt moderators en beheerders niet als foei toevoegen.

Hoe voeg ik vrienden/foeis toe ?

Dat kun je op 2 manieren doen:

1) Bekijk een post van de gebruiker die je tot vriend of tot foei wil bombarderen. Klik op het knopje 'Profile' onderaan de post. Onder de avatar ( het plaatje met daarboven de gebruikersnaam) zie je tweelinks staan 'voeg vriend toe/voeg foei toe' waar je op kunt drukken. De gebruiker is dan toegevoegd aan je vrienden / foeis lijst.

2) Als je rechtsboven op het scherm op User Control Panel drukt, kan je in het lijstje links op je scherm naar 'vrienden en foeis'. Om nieuwe vrienden/foeis toe te voegen, typ je in de tekstbox aan de rechterkant per regel een gebruikersnaam in en druk je op verzenden.

Hoe verwijder ik vrienden of foeis ?

Wil je eigenlijk liever een gebruiker niet meer in je lijstje hebben staan? Ga dan naar je User Control Panel, daarna naar vrienden en foeis en vervolgens naar het te bewerken lijstje. Druk met je linkermuisknop op de te verwijderen user. Druk daarna op verzenden. Je lijst met vrienden of foeis is nu bijgewerkt.

Bokt is ineens wit en er zijn geen plaatjes meer te zien, hoe komt dit?

Bokt draait op dit moment op drie servers, twee 'gewone' en een database server. Als de server waarop de plaatjes/avatars/kleurinformatie staat het niet meer doet, krijg je een 'wit' bokt. Dit is pas weer opgelost als Bart de server handmatig weer opgestart heeft. Helaas zal dit in de nabije toekomst nog wel vaker voorkomen, gezien de servers eigenlijk aan vervanging toe zijn.

Als je een wit bokt wil melden of er gewoon je frustratie over kwijt wilt, kan dat in dit topic.

Alle berichten staan ondersteboven, hoe zet ik dit weer goed?

Dit kan je per topic instellen door onderaan het laatste antwoord in een topic 'plaatsingstijd' aan te passen. Bij oplopend staan de laatst geplaatste berichten onderaan, bij aflopend bovenaan.
Als je dit voor alle topics op bokt tegelijkertijd wilt instellen, kan dat in het UserControlPanel.
Ga in het UCP naar voorkeuren, dan naar 'display topic order direction' en kies dan weer voor oplopend (laatst geplaatst onderaan) of aflopend (laatst geplaatst bovenaan).

Waarom is bokt zo traag?

Bokt draait op oude servers. Als het óf heel druk is, óf één van de servers een niet geplande pauze heeft, kan/kunnende servers de hoeveelheid data die ze moeten verzenden niet meer aan.

Hoe vind ik informatie op bokt?

De zoekfunctie van Bokt kan je hier vinden. Vul het onderwerp van je zoektocht in bij 'zoek met google', laat het vinkje daaronder op 'zoek op bokt.nl' staan en druk op zoeken.
Ook staat op bijna elk forum bovenaan in een sticky/mededeling een faq met daarin links naar een aantal topics over vragen die vaak voorkomen. Op RT staat bijvoorbeeld een lange lijst met links over discussies rondom 'aan de teugel', en op UZ staat een hoop informatie over vrijheidsdresssuur.

Ik weet zeker dat ik iets gelezen heb, maar ik kan het niet meer terugvinden?

Dat kan. Google doorzoekt niet alle pagina's en onderwerpen die op bokt staan. Vooral recente onderwerpen kunnen nog niet door de zoekmachine opgepakt worden. In de toekomst komt er zeker weer een eigen bokt zoekmachine die hier minder last van zal hebben.

Hoe vind ik een bepaalde gebruiker?
Dit kan via de zoekfunctie, bij 'zoeken op auteur. Vul in het veld de gebruikersnaam in die je wilt vinden, laat alle forums geselecteerd staan en druk op zoeken. Je krijgt dan een lijst te zien met topics waarin die persoon gereageerd heeft, klik er één aan (bij voorkeur een topic met weinig antwoorden) en scroll in het topic naar de antwoord van de gebruiker.
Als je niet meer zeker weet of de gebruiker die je wil vinden nou bijvoorbeeld bartd, bart of bard heet, kan je bar* invullen, je vindt dan alle gebruikers waarvan de naam met 'bar' begint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:59

Ellende schreef:
Je leest iets in een topic waar je iets over wilt zeggen. Dan heb je 2 mogelijkheden om te reageren.

En met de quoteknop erbij zijn er drie mogelijkheden Knipoog

Het voorbeeld van de "gekleurde link" ontbreekt en zou er voor het nette misschien nog even bijgezet kunnen worden.
Verder ziet het er goed uit, werken alle links die ik geprobeerd heb en is het heel duidelijk.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:08

Ellende schreef:

Je kunt je foto kleiner maken met een fotobewerkingsprogramma zoals Photoshop, Paint Shop Pro e.d., of je kunt gebruik maken van deze site. De eerste link kun je ook gebruiken voor het verkleinen van een foto naar het formaat van een avatar.

Deze link werkt bij mij niet. Gezien ie wel bij Marreke werkt, kan het ook aan m'n pc liggen. Verder is het heel erg duidelijk.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 14:27

Link werkt bij mij ook niet.

Er staat twee keer algeneme ipv algemene.

Verder kun je misschien iemand gemakkelijker vinden door in de zoekfunctie te zoeken op auteur en dan vervolgens aan te klikken dat je de resultaten in posts wilt zien ipv topics dan hoef je niet te scrollen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 22:47

Algeneme zal ik eruit halen.
Tips over topics ga ik ook overnemen!

Die link werkt inderdaad niet, ik zal thuis eens kijken waar dat aan ligt.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:30

Je hebt het over zowel 'forums' als 'fora'. Het mag allebei, maar ik vind het netter om je te beperken tot een van de twee. Maar goed, misschien zeur ik Verder ziet het er netjes uit

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:37

*Gelezen.
Al wist ik veel ál wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:05

Marreke schreef:
Verder ziet het er goed uit, werken alle links
die ik geprobeerd heb
en is het heel duidelijk.

En net die éne die ik niet geprobeerd heb....