Homepage maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pharlap

Homepage maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 17:34

Hoi, ik heb een vraagje.

Als ik een homepage wil maken, maar nog niet gelijk online wil zetten welk programma moet ik dan hebben?
Het moet zo simpel mogelijk zijn ik ben nl een beginner Haha!
En het liefst in het Nederlands.

Groetjes Pharlap.

Josti

Re: Homepage maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:01

Frontpage of Dreamweaver.
Vooral Frontpage schijnt makkelijk te zijn als je een beginner bent.
Of het ook in het nederlands ingesteld kan worden weet ik niet, maar er is op internet wel een heleboel uitleg over te vinden.

Er zitten ook veel nadelen aan en mensen die wat meer ervaring hebben met websites maken hebben er vaak nogal wat kritiek op, maar zelf heb ik het nooit gebruikt, maar wel gehoord dat het simpel is.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 18:06

Oke bedankt.
( waarom moeten we jou schoppen? )

Groetjes Pharlap.

Racekees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:35

Josti schreef:
Frontpage of Dreamweaver.
Vooral Frontpage schijnt makkelijk te zijn als je een beginner bent.
Of het ook in het nederlands ingesteld kan worden weet ik niet, maar er is op internet wel een heleboel uitleg over te vinden.

Er zitten ook veel nadelen aan en mensen die wat meer ervaring hebben met websites maken hebben er vaak nogal wat kritiek op, maar zelf heb ik het nooit gebruikt, maar wel gehoord dat het simpel is.

Frontpage is iid het makkelijkst om mee te beginnen het is gewoon klikken typen en achtergrond selecteren in de menu's.. Alleen veel dingen zijn beperkt en je kan alleen sites in html/htm maken.
Als je voor de wat uitgebreidere sites gaat raad ik dreamweaver aan deze bezit meer opties en ook ingebouwde scripts voor bepaalde dingen om te ondersteunen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:42

Ik heb dreamweaver Lachen

Racekees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:06

Cow_horse schreef:

*o/* en hoe vind je het werken?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:14

Racekees schreef:
Cow_horse schreef:

*o/* en hoe vind je het werken?

Eerlijk, ik kan er eindelijk mee overweg, het idee opzich is wel fijn om mee te ewrken vind ik, maar ik heb dan ook niets anders geprobeerd (weet ook niet dat dat er is zeg maar), maar zoals net was ik er weer mee bezig, en ik raakte er aardig gestresst van en chagrijnig door Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:14

-> FZ

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:28

Ik heb verschillende homepages.
De eerste maakte ik in Frontpage ( nederlands te koop in de winkel ) maar nadeel is dat als je wat beter wordt met het bouwen ervan dat je ziet hoeveel rommel die maakt van de HTML
Dreamweaver is alleen in het Engels ( ook te koop = Macromedia ) en maakt mooie HTML maar vraagt ook tijd om het te leren begrijpen.
Het allerbeste is om schone HTML te gebruiken doormiddel van de betere editor > HTML kit of NVU waar je gelijk je resultaat kunt zien doormiddel van de tabbladen onderin ( beide nederlands )
Maak het gelijk geschikt voor Mozilla Firefox, omdat steeds meer mensen kiezen voor deze browser en men niet direct wegklikt als het buiten proporties is of niet goed weergegeven..

Het Internet staat vol met eenvoudige lessen om de basis te leren.
Tip 1
Tip 2

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:48

Er gaat niets boven het gebruik van Notepad of andere plain-text editor. Geen betere editor dan dit Haha!

Frontpage is leuk om mee te beginnen, maar brengt een hoop rotzooi met zich mee in de bron. Hetzelfde geldt voor Dreamweaver en GoLive.

Om ermee te beginnen zijn deze programma's wel aardig, maar kijk regelmatig naar de bron van je pagina. Wat doet wat en wat betekent dit.

Ikzelf ben ook ooit begonnen met het spelen in Frontpage, later met GoLive en Dreamweaver en daarna Notepad en andere plain text editors.

Op een gegeven moment raak je ermee bekend en ga je steeds meer vanuit de bron werken. Lachen

Ik zou zeggen, begin bij het begin en kijk ook eens naar de links die hierboven genoemd worden. Deze zijn erg handig.

Als je op zoek bent naar boeken over html of eventueel scriptingtaal zoals asp, asp.net, ado.net of my sql, stuur je maar een pb-tje. Zeker voor beginners html heb ik nog wel een goed boek, welke ik nu zelfs nog wel eens doorblader. Ik zal wel eens kijken voor het isbn-nummer Lachen