door duitsers belaagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

door duitsers belaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 08:01

Sinds een dag of 3 krijgen wij gemiddeld 100 emails per dag uit duitsland binnen..................

Hebben meer mensen hier last van?

Eline

Re: door duitsers belaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:35

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:54

Op het westernforum is er ook al een topic over. Met ook wat info etc.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:21

Jaaaa, het is gruwelijk irritant maar er is niet zo heel veel aan te doen denk ik. De afzendadressen zijn in elk geval niet echt, het heeft dus geen zin om een mailtje terug te sturen.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:28

Ten eerste is het een virus, dus open je die niet.
Ten tweede als het spam is wat je ontvangt dan stuur je nooit een bericht terug, want op dat moment bevestig je dat je bestaat.
En dan kom je in de molen van ontvangen tot je er gek van wordt.

Leer ook om 1 mailadres als hotmail/Yahoo/Lycos bijvoorbeeld te gebruiken om op internet achter te laten en na verloop van tijd kun je die weer wijzigen in een nieuw adres.
Het mailadres welke je van je provider hebt, die gebruik je alleen voor zakelijk/prive.
Dan zul je ook geen spam ontvangen en virussen welke dan binnenkomen heb je uit je vriendenkring. ( die je dan even op de hoogte stelt om te controleren )
Standaard lees ik al mijn mails op de server ( moet wel met 6 mailadressen ) en alleen hetgeen ik ken en weet dat het goed zit, die komen binnen.
Nooit spam en nooit virussen wat ook niet door mijn beveiliging heenkomt.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:31

Ik ook op mijn werkemail...Heeeeeeeeel irritant..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:20

Juno, dit komt inderdaad van een virus, maar 1 van een tijd terug. Op dit moment zit er geen virus meer bij het bericht.
En dat virus gaat in die computer op zoek naar adressen, en gebruikt die. Deze rotzooi komt dan ook meer op nuttige adressen binnen bij mij dan adressen die ik overal uitgeef. Jouw tips zijn nuttig, maar werken tegen deze zooi heel wat minder goed.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:58

juno1 schreef:
Ten eerste is het een virus, dus open je die niet.
Ten tweede als het spam is wat je ontvangt dan stuur je nooit een bericht terug, want op dat moment bevestig je dat je bestaat.
En dan kom je in de molen van ontvangen tot je er gek van wordt.

Klinkt logisch.
Toch heb ik tot nu toe bijna altijd alle mailtjes een x aantal keren retrour gestuurd, waarna ik niks meer heb ontvangen. Vooral met Outlook kun je dit heel snel en gemakkelijk doen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:12

xtwisterx: vaak heeft dat weinig zin, de emailadressen die in de 'from' fields zijn vrijwel nooit de échte verzendadressen. En als dat al zo is, dan zijn het automatisch gegenereerde hotmail/yahoo/etc adressen die het geen *piep* boeit of ze wel/geen email terug komen, en in voorkomende gevallen is email terug inderdaad een teken dat het emailadres leeft zodat het in het vervolg vaker gebruikt gaat worden. Spaar je de moeite Knipoog

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:48

Citaat:
Juno, dit komt inderdaad van een virus, maar 1 van een tijd terug. Op dit moment zit er geen virus meer bij het bericht.
En dat virus gaat in die computer op zoek naar adressen, en gebruikt die. Deze rotzooi komt dan ook meer op nuttige adressen binnen bij mij dan adressen die ik overal uitgeef. Jouw tips zijn nuttig, maar werken tegen deze zooi heel wat minder goed.

Kijk tegenhouden kun je het niet, maar je kan er wel voor zorgen dat je het verwijderd op de server.
Een stukje ergernis minder denk ik.
Met die 6 mailadressen krijg ik natuurlijk ook wel voldoende binnen, de host waar ik mijn sites op heb staan heeft een spamfilter die zo veel mogelijk blokt.
Als je een provider hebt dan zal die ook een spamfilter hebben die je kunt instellen.
Zij zitten namelijk niet te wachten op veel dataverkeer die hun server overbelast, dus controleer of die bij jou aanstaat.

Dan heb ik een programma aanstaan 'eprompter' die haalt al mijn mail op van die verschillende accounts en met één klik op de knop heb ik al het ongewenste verwijderd.
Dat wat ik wel wil hebben haal ik op met mijn emailprogramma.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:39

Ja heel leuk... ik heb er dus ook last van. Niet op mijn prive-account gelukkig. Maar wel op het emailadres van mijn site. Alles wat gericht is aan @paardennamen.nl komt bij mij binnen. Maakt niet uit wat er voor staat...