oude pc upgraden???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

oude pc upgraden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 23:03

hallo,
ik heb nog een oude (1995) pc staan (Acer-Aspire 34Ts met Windows 95). Hij doet het op zich nog wel, maar de cd-rom-drive is defect en er komen af en toe wat foutmeldingen op.

Denken jullie dat het de moeite en het geld waard is om deze pc op te knappen/ laten repareren en evt. upgraden, zodat mn kinderen er spelletjes op kunnen doen? of zou dat een hele dure grap worden? ik ben zelf totaal niet handig met pc's dus ik moet het laten doen.

Faniek

Re: oude pc upgraden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 00:16

Tjah dat ligt er in principe aan in hoeverre en wat er kapot is. Alleen de cd-romdrive is het, het nog waard. Komen er nog andere problemen bij ivm foutmeldingen: voeding/moederbord/processor/geheugen o.d. dan kun je beter een goedkoop nieuw pctje kopen zo duur zijn ze niet om leuke spelletje op te spelen.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:59

Het probleem zal ook worden dat de nieuwere spellen er niet op werken en aan oude spellen kun je niet zo goed meer komen.
Zou je dan ook nog het internet op willen, dan zit je met een besturingssysteem die niet meer wordt ondersteund, een IE versie als 6.0 kan er niet op ( nog wel een oudere Firefox ) Beveiligingssoftware werkt het merendeel pas op windows 98se.
Al met al ben je teveel geld kwijt + het nog laten ombouwen bij de computerboer.

Zou toch aanraden er geen geld aan uit te geven, beter is om eens te kijken naar een leuke tweedehands die voor de kinderen prima is om zich uit te leven.
Kijk eens rond op de computerfora's ( kopen/verkopen ), daar bieden leden leuke computers aan omdat ze vaak zelf erge hoge eisen stellen en voor het allernieuwste gaan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 09:15

bedankt voor de tip juno1, misschien is dat inderdaad wel beter. die pc draait nog op W95, het was ooit wel een multimedia pc, met internet toegang, maar dat vind ik voor mn kindjes nog niet interessant. Als ze het bob-de-bouwer spelletje of Robbie konijn erop kunnen doen lijkt me dat genoeg