Help? Te klein virtueel geheugen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Help? Te klein virtueel geheugen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 11:11

Beste Bokkers,
Ik heb een probleem met mijn pc. Ik kan bijna niks meer openen, want mijn vitueel geheugen is blijkbaar te klein? Die foutmelding krijg ik steeds. Ik heb toen ook even Help bekeken, en daar stond dat je moest zorgen dat een bepaalde schijf genoeg ruimte had? Ik dat gedaan, mijn c-schijf even opgeruimd, alleen als ik dingen weggooi, dan word de ruimte die beschikbaar is, soms kleiner Verward. Nu is het zelfs zo ver, dat ik alleen nog maar op bokt kan, word openen lukt bijna niet meer, windows media player al helemaal niet meer...En msn ook niet...

Een drama dus ...Tong uitsteken.

Maar ik wil wel gewoon dat mijn pc fatsoenlijk werkt, dus wie kan me helpen? Of wie heeft er tips?

Thanx alvast!

Pegasus

Re: Help? Te klein virtueel geheugen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:16

Toch te weinig schijfruimte denk ik. Virtueel geheugen is (meestal) een bestand op je C: schijf. Als je wat opruimt, kan dat bestand weer wat groeien (dus je ziet niets terug van de opruiming) maar blijkbaar is dat in jou geval nog niet voldoende. Eventueel kun je het virtueel geheugen bestand ook op een andere schijf plaatsen als je daar nog wel ruimte hebt.

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:38

Wat soms ook kan helpen is de prullenbak legen, tijdelijke internet-bestanden opruimen en de temp-directory ook leeg maken.
En dan eens kijken wat er verder allemaal op de schijf staat en wat opgeruimd kan worden.
(eerst verwijderen en daarna de prullenbak ook legen, omdat het anders op schijf blijft staan Knipoog )

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 20:42

Haha, ik zal toch eens mijn best gaan doen. Ik had laatst namelijk tegen de 1200 items in mijn prullenbak staan. Bloos

Beiden bedankt voor jullie tips Knipoog

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:26

Ik ken het, mijn pc mekkert daar ook steeds over. Ook trouwens vaak over onvoldoende schijfruimte. Laatst heel veel opgeruimd (pc is van m'n pap geweest en er stond zó veel zooi op) en nu doet ie het minder.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:51

Schijf defragmenteren.
Prullenbak leeg gooien.

Of de beste tip:
Pc formateren!
Wanneer is dat voor het laatst gebeurd?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:00

Formateren? Geen idee. Hoe doe je dat?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:09

Alles eropnieuw opzetten en alles letterlijk alles eraf gooien.
Ik doe dit 1 keer per maand en mijn pc loopt super maar ja dan doe ik ook veel met pc downloaden etc.

Maar ja moet je windows cd hebben om te installeren naar bios gaan via delete daar instellen via cd opstarten en dan tjah... als je niet weet hoe het moet begin er maar niet aan Haha!
Maar is wel goed voor pc om eens te doen. Veel mensen installeren alleen windows opnieuw zonder alles eraf te gooien en dat is de fout Knipoog

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:20

Aha, oké bedankt. Ik zal m'n pa eens vragen, die weet dat vast wel. Niet onverstandig om m'n pc in leven te laten denk..Knipoog