svideo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dragonforce

svideo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 11:36

ik dacht laat ik eens hier proberen aangezien er best wel wat vrouwen zijn met verstand van computers Lachen.

dit is mijn probleem:

Ik heb mijn pc aangesloten op de tv. en alhoewel ik wel beel en geluid krijgt, heb ik zwart-wit beeld.

Mijn tv komt uit 2003. Mijn kabels heb ik gisteren gekocht en zijn goud verguld. Verder draai ik nog windows xp pro. (strax Media center)
EN mijn videokaart is een: XFX Geforce FX 5200 128mb met dvi out. (vorige week nieuw gekocht)

Ik heb idd gekeken of alles goed zat en ik heb zitten te klooien met de settings. maar ik wordt er gewoon zat van Boos!

Menno

Re: svideo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:41

Dit hoort op FZ Knipoog

Het is inderdaad wat rommelen met de configuratie van jouw pc. Ik ben daar 2 jaar geleden ook uren mee bezig geweest en uiteindelijk was het met wel gelukt. Hoe ik dat gedaan had weet ik helaas niet meer, ik gebruik het ook niet meer...

Hou er wel rekening mee dat je niet 'goed' kunt internetten/tekstverwerken e.d. op de televisie aangezien de televisie met hele andere resoluties werkt dan jouw pc. Dit is ook niet juist in te stellen. (wellicht met een hogere resolutie, maar fijn is het niet). Letters zou hij nooit goed kunnen weergeven. Lettergroottes die je ziet bij ondertitels zou je nooit kunnen halen met de pc. Dan zou je het eerder moeten vergelijken met Teletekst of iets dergelijks..

Je kunt dit wel goed gebruiken voor dvd-tjes e.d..

Hoe het zit met het nieuwe Media Center weet ik niet, maar ik mag aannemen dat dit wel goed en makkelijk werkt op de tv. Daar is hij immers voor bedoeld Lachen

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 11:48

ik wil niet lui klinken ofzo Tong uitsteken

maar ik heb op het einde van mijn bed een 82 cm tv (waarom xp draait)

en ja Tong uitsteken ik werd net wakker, pakte de afstandsbediening, pakte de wireless muis en toetsenbord, en zat effe email te kijken Haha! (ja ik ben zo "verwend")

Ik kan alles in 800X600 zeten maar dan wordt het idd onleesbaar.

Zelf heb ik gistren wel kleur gehad,. maaar later was het weer weg. snap ik ook niet echt :S

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:19

Lijkt toch op een probleem met de kabel / stekkers. Zeker als je af en toe wel kleur hebt.

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 15:00

Pegasus schreef:
Lijkt toch op een probleem met de kabel / stekkers. Zeker als je af en toe wel kleur hebt.

`
ik heb ook de kabel geprobeerd wat ik kreeg bij de kaart;

verder heb ik xfxforce een email gestuurd, ik zullen maar moetne wachten wat zei zeggen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:46

Kun je hem instellen op PAL/NTSC. Dat zou het probleem kunnen zijn.