Waarom altijd dat gezeur..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

Waarom altijd dat gezeur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:26

Veel kom ik niet op bokt... ik lees soms wat... en bekijk foto's

kort weg gezegd, omdat ik het geen leuk forum vind...

Altijd word er gezeurd..wel een heel aantal bladzijdes vol over iemand die te groot is voor ze pony, of dat shetlanders geen rij pony's zijn...

bedenk het maar..bokt heeft er commetaar op..

is dat nouw atlijd nodig ?

Zelf rij ik me eigen welsh A van 1.20 nog steeds, en hij doet het met veel plezier..en kan er soms boos op worden, als mensen alleen naar het plaatje kijken...denk en kijk veder dan alleen het plaatje...

Meschien dat er hier over meer topic's zijn... maar wou het toch even kwijt

Britt

Re: Waarom altijd dat gezeur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:32

jaah vind ik ook hoor! zet je op de eerste pagina: jaah de beugels zijn te kort, maar is alleen maar voor de foto... krijg je 5 pagina's later nog te horen dat de beugels toch echt wel te kort zijn hoor Ja Boos! of wanneer je zegt van cap is eigen keus.... zelfde verhaal Verward

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:34

Bij ons op stal staat ook een wat oudere man met een C-ponytje.
Hij is er ook te groot voor maar die gaat gewoon lekker rijden en is iedere dag aan het tutteren.

Mijn motto is: als mens en dier plezier hebben moet iedereen gewoon doen waar die zin in heeft. Dan is het toch goed?

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:39

haajjj ,,
jah vind ik ook..
of dan lees ik soms bij mensen die vragen wat vind je van het paardje
en staat der bij let niet op mijn houding wordt aan gewerkt en dan hoor je honderd keer de zelfde dingen over de houding ik denk dat de mensen dat zelf ook wel weten of dat zelf prettig vinden
(tenzij er naar gevraagt wordt)

gr
bianca

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:44

ze vragen erom,en ze weten best dat ze er commentaar kunnen krijgen.
willen ze er geen commentaar op,plaats dan geen foto's!

(en tenslotte mag iedereen een eigen mening geven in dat topic van die persoon)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 00:43

beautylover schreef:
ze vragen erom,en ze weten best dat ze er commentaar kunnen krijgen.
willen ze er geen commentaar op,plaats dan geen foto's!

(en tenslotte mag iedereen een eigen mening geven in dat topic van die persoon)

ja, een mening mag gegeven worden, maar toch vreemd dat iedereen altijd blijt voor eigen mening, en vervolgens 5 pagina's met maar 1 mening staan. Scheve mond

over die cap ben ik het eens. Heb je gen cap op, en je zet int groot CAP=EIGEN KEUS
wees dan maar zeker dat ze erover zeuren Vork das bokt nou eenmaal *gna gna* *zoekt duivelsmiley en ziet tot grote verbazing dat er nog maar 4 smileys staan bij 'bekijk meer emoticons' Bloos!*

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 00:46

Kijk, dat mag je vinden.. nou en =) als jou welsje je kan tillen dan is er geen probleem? sommige mensen hebben nou eenmaal de zeurderige gewoonten dat ze eerst van zo'n 500 mensen hun goedkeuring moeten hebben die ze niet eens kennen.. voordat ze hun beugels korter doen.. laat hun zou ik zeggen =) moeten ze toch zelf weten? ieder zijn humor... -xx-

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 00:49

ik word altijd zo ziek van die 'grote' kinderen die eeuwig en altijd die 'penny' meisjes af lopen te zeiken! Boos!
Laat die kinderen toch lekker in de waan en zeik ze niet af, wij zijn toch ook klein geweest?!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 01:08

Ik geef liever om het paard dan jou tere zieltje. Te groot is te groot, geen cap vind ik dom. Gelukkig kijk ik niet vaak in haw, dus heb je geluk, maar zulke dingen mogen best gezegd worden. Je leeft niet in je eigen droom wereld. Iemand van 1.60 die met z'n knieen in z'n nek rijdt, is er gewoon te groot voor. Klaar! Erg spijtig, maar zoek een groter paard op of ga er wat anders mee doen, maar blijf er niet mee rijden.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 01:27

Sammie schreef:
Ik geef liever om het paard dan jou tere zieltje. Te groot is te groot, geen cap vind ik dom. Gelukkig kijk ik niet vaak in haw, dus heb je geluk, maar zulke dingen mogen best gezegd worden. Je leeft niet in je eigen droom wereld. Iemand van 1.60 die met z'n knieen in z'n nek rijdt, is er gewoon te groot voor. Klaar! Erg spijtig, maar zoek een groter paard op of ga er wat anders mee doen, maar blijf er niet mee rijden.

Maar waarom...als je je pony niet in de weg zit, met beweingen, en niet te zwaar bent ect. kan je dat niet normaal op een kleinere pony rijden..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 10:31

Ik heb een hekel aan de ponymeiden (jaaaa > M niveau) ze houden allemaal het handje boven elkaars hoofd en o we als je een andere mening hebt, dan wordt je helemaal de grond in gedrukt.

Te groot of te klein ga ik niet meer aan beginnen, cap=eigen keus vind ik verschrikkelijk....

Als ik geen cap op had gehad, had ik hier niet meer gezeten!!!! Ik hoop dat ze nog tot inkeer komen als ze eens echt van hun brave paarden afvallen, in het ziekenhuis is het meestal te laat!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:46

amigootje schreef:
Maar waarom...als je je pony niet in de weg zit, met beweingen, en niet te zwaar bent ect. kan je dat niet normaal op een kleinere pony rijden..

Teneerste omdat het geen gezicht is.
Tentweede omdat je die pony wel in de weg zit.
Tenderde lijkt het voor je zelf ook niet erg prettig.
Tenvierde is te groot ook vaak te zwaar, enkele gratenbalen uitgezonderd maar dan blijkt 1 t/m 3 over.
Citaat:
Als ik geen cap op had gehad, had ik hier niet meer gezeten!!!! Ik hoop dat ze nog tot inkeer komen als ze eens echt van hun brave paarden afvallen, in het ziekenhuis is het meestal te laat!
En dan vooral de redenen die ze aanvoeren "het zweet zo', 'anders zie ik er niet uit', 'ik vind zo'n ding geen gezicht op me hoofd', 'die van mij doet noooit wat' en mijn altime favorite: "Anders zit me haar niet meer" Tja het is en blijft moeilijk kiezen tussen een kop met bloederig, kluiterige haar of een gave kop waar je nog een borsteltje door kan halen. Lastig hoor. Gestoord
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-05-05 11:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Tygo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:49

Sammie schreef:
amigootje schreef:

Teneerste omdat het geen gezicht is.
Tentweede omdat je die pony wel in de weg zit.
Tenderde lijkt het voor je zelf ook niet erg prettig.
Tenvierde is te groot ook vaak te zwaar, enkele gratenbalen uitgezonderd maar dan blijkt 1 t/m 3 over.

Heb je dat die pony gevraagd? Vaak zijn kleinere pony's nog sterker dan die grote paarden die op te hoog niveau moeten presteren. Even voor de duidelijkheid! Ik vind dat mensen zich niet zo met elkaar moeten bemoeien. Iedereen denkt het allemaal maar te weten. Ik weet niet hoor..maar er gaan meer paarden kapot van het te hoog presteren, dan van een lekker buitenritje met een wat grotere ruiter.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 11:54

En jij weet uit eerste hand dat ze dat totaal niet erg vinden, natuurlijk Rolleyes ?
Dat is mijn mening en je kan mij niet wijsmaken dat zo'n pony van 1.15 het wel leuk vind om even leuk iemand van 50 kilo rond te hossen die in z'n knieen, buik en op z'n rug zit te horten en stoten. Er is wel een verschil tussen een grotere ruiter en een TE grote ruiter.
En dan kunnen ze nog zo sterk zijn, ergens houdt het op. En dat is voor mij al als de ruiter z'n knieeen in z'n nek moet leggen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:59

Weet je, het is eigenlijk heel simpel als je geen kritiek op foto's wilt hebben moet je geen foto's plaatsen op HAW.
Op HAw mogen bokkers namelijk kritiek geven op hetgeen wat op de foto's te zien is. kijk dat dat niet altijd de kritiek is die je als TS wil horen is iets wat je je vooraf moet beseffen.
Soms staat de kritiek er niet zo handig geschreven, maar over het algemeen is de kritiek wel goed bedoeld opbouwend vaak ook.
Soms zie je echter ook dingen die niet goed zijn voor een paard/pony. Dan wordt daar zeker ook iets van gezegd omdat het welzijn van een paard/pony nu eenmaal hoog in het vaandel staat bij de meeste bokkers.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:30

Volgens mij is het redelijk bekend waar veel commentaar op komt bij foto's (te groot, strakke slofteugels, geen cap..) en ik vraag me dan toch af, waarom zeuren over het commentaar als je zulke foto's plaatst? Je wéét dat dat commentaar komt, neem dat dan voor lief en negeer of hou je foto's voor jezelf. Lijkt mij niet zo lastig.

Ik plaatste altijd heel regelmatig foto's en doe echt niet alles perfect, maar ik heb nog nooit onnodig veel commentaar gehad in m'n topics.. Weleens een opmerking, daar doe je wat mee of je geeft een normale reactie terug of je negeert het, maar ga er niet over zeuren..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:53

Hoe vaak is een topic van deze strekking nu al geplaatst?!
Iedereen roept altijd maar moe te worden van het commentaar dat er gegeven wordt, kijk dan op andere fora rond!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:21

Hmm, bokt niet leuk.
www.barbie.nl

Ik blijf bokt altijd leerzaam vinden, je leert echt heel veel hier. Kritiek krijg je ook in de echte leven hoor.

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:43

Laatst waren er wedrstrijden in het het bos.
Ik stond bij de z ring te kijken en de pony waren aan de beurt.
Er was een meisje van zeker 1.75 lang die op een pony reed.
Een kruising met een arabier.
Haar benen kwamen zeker 20 cm onder zijn buik vandaan.
Zag er niet uit.
Maar dat beest kon lopen!!!!!!!!!
En hij leek er nog plezier in te hebben ook nog!
Als hij je kan dragen zonder problemen dan maakt het toch niet zo heel veel uit?
Op een shetlander kan je ook tot een bepaald gewicht rijden.
Dus waarom niet op andere pony's als ze het aankunnen?

Rijden met cap doe ik al 7 jaar niet, heb er een bloedhekel aan.
Alleen als ik les heb, maar dan is het VERPLICHT.

Aan de andere kant, als je op straat rijd met je cap op dan geef je wel het goede voorbeeld aan de jongere generatie....! Pling

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:16

ja,ik zie het zo: als jouw pony ,er geen last van heft,en je doet het voor de fun:doe wat je niet laten kunt!!
wil je wedstrijden rijden:dan telt 'de combinatie' ook mee,en als het geen gezicht is,dan zal dat toch ook in je punten meewegen(iig de laatste punten)
wat het commentaar betreft: als ik foto's plaats,weet ik dat ik commentaar kan krijgen,als ik daar geen zin in heb,hou ik de foto's ook maar voor mezelf!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:34

je hoeft die 'ponymeiden' niet te gaan veralgemenen. LuvdaTossa!
Ik rijd zelf nog een welsh a, puur recreatie, mijn benen komen er óók onderuit, maar een kleiner meisje' als mij kan hem simpelweg niet houden. Ik heb moeite met hem. laat staan als je er een 6-jarige op moet zetten die pakweg een half jaar rijd (waarvoor welsh a'tjes eigenlijk geschikt zijn kwa hoogte) En ik spring er zelfs nog mee ook! (goh ik mishandel mijn paard) En weet je wat nog het vreemdste is? Hij vind het zelfs super! Oortjes naar voor geprikt, af en toe een laag bokje van jolligheid enz enz. Goh vreemd he voor iemand die er met der benen onderuit bungeld? Maar met mijn 40 kg zla ik niet te zwaar zijn voor em Knipoog En dat is toch wat telt als je recreatief rijd?
Ik ben een ponymeid, maar ik houd andere 'ponymeiden' niet de hand boven het hoofd, en als dat wel zo is, wat dan nog! 'paardenmeiden' houden elkaar ook de hand boven het hoofd, mooi om te zien hoe onbekende het zo voor elkaar opnemen toch? Scheve mond En ik rijd op mijn welsh a ook zonder cap op de weide, af en toe met, hangt er van af . Omdat ik een cap gewoon haat, mijn kapsel kan me geen reet schelen, dat zit toch nooit goed Clown Een zweterig hoofd. Tja ik heb een cap met verluchting dus ook dat is wel wat minder. En toch haat ik het om dat ding op te zetten... Scheve mond Als ik buiten ga heb ik hem altijd op, maar op weide dus niet. Das eige keus. Het is niet jou kop die er bloedering uitziet toch?

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:09

een kleiner meisje' als mij

dan ik Bloos

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:20

axdevil schreef:
een kleiner meisje' als mij

dan ik Bloos

sorry Bloos belgisch dialectje Clown

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:28

Als je gaat zweten in je cap pak je toch eentje die, hoe noem je dat, ooh wat erg! *Helemaal het woord kwijt* dat de warmte eruit kan Clown
Ik heb zelf ook zo'n ding, maar zweten doe ik (bijna) niet meer!