TEM knop (report post), wat gebeurt er precies met je meldin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

TEM knop (report post), wat gebeurt er precies met je meldin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:10

Ik heb vandaag voor een topic de vroegere TEM-knop gebruikt (Dat uitroepteken, report post knop).

Hierna krijg ik een pagina in het Engels, is er nog geen Nederlands beschikbaar op deze pagina?

Vervolgens heb ik mijn opmerking ingevuld.

Notify me:
Informs you when your report is dealt with
Dit heb ik op ja gezet. Maar wat doen jullie hier precies mee? Ik zou wel graag willen weten wat er met m'n opmerking gedaan wordt, ik blijf graag op de hoogte. Maar gaan jullie iedereen persoonlijk dan weer benaderen na een druk op TEM?

Vervolgens druk je op verzenden. Ik kan daarna echter niet meer zien wat ik verstuurd heb, of toch wel?
Ik heb de zgn. back-toets gebruikt, maar ook dan kan ik niet meer zien wat ingevuld had (pagina laat dan meerdere keren zien dat bericht verstuurd is). Het is dus niet mogelijk om evt. later de tekst nog een keer aan te passen? dus een soort preview? (niet dat het noodzakelijk is, maar soms vind ik het handig om een reactie eerst te zien in de layout zoals het ook werkelijk verstuurd wordt).

En bij wie komt het bericht dan precies terecht? De moderator van het betreffende forum? Of gewoon in een soort moderatorpool waar allen inzitten?

Oscar
Forumcoördinator

Re: TEM knop (report post), wat gebeurt er precies met je me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:27

TeM werkt op dit moment nog niet optimaal.
De hoogst noodzakelijke functies zijn ingebouwd, de rest moet nog 'verfijnd' worden.

Ik zal je proberen uit te leggen hoe het er bij ons als moderators uitziet.
Wij hebben een soort report-systeem/overzicht waarin alle meldingen binnenkomen.
Per melding verschijnt er een soort 'topic' in het overzicht.
We kunnen zien wie de melding gedaan heeft, over welk topic het gaat en op welk forum dit topic staat en (als het ingevuld is door de melder Knipoog) de reden van de melding.
Op het moment dat we een melding afwerken, wordt er een berichtje/antwoord door ons geplaatst.
Je moet dan denken aan iets in de trant van "bedankt voor je melding, ik zal het topic op slot zetten" oid.
Dit report wordt teruggestuurd aan de melder.
In je profiel kun je instellen of je al dan niet op de hoogte gehouden wilt worden van deze feedback en hoe je deze feedback wilt ontvangen (per e-mail of per pb).

Het is inderdaad zo dat je eenmaal gemeld bericht niet meer kunt wijzigen of nazien.
Voor ons geldt dat ook: als we feedback gegeven hebben dan is de melding afgewerkt en we kunnen het niet meer aanpassen of teruglezen.
Hopelijk komt daar snel verandering in.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is Lachen
Als je nog iets wilt vragen: vragen staat vrij Knipoog

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:54

Oscar schreef:
Het is inderdaad zo dat je eenmaal gemeld bericht niet meer kunt wijzigen of nazien.

Heb ik dan speciale bevoegdheden dat ik mijn getemde bericht wel kan 'wijzigen' en nalezen? Haha!
Ik kan het min of meer wijzigen, maar ik vraag me af of jullie dan 2 keer een melding krijgen, of alleen het gewijzigde deel zien.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:44

Dat is een hele goede vraag, Kusia *LOL*
Ik denk dat ik de plank mis geslagen heb door te melden dat meldingen niet aangepast kunnen worden.
Blijkbaar is dat wel zo, sorry voor de verkeerde veronderstelling Knipoog
Ik heb eigenlijk nog nooit dubbele TeM's gekregen van gebruikers, vandaar dat ik er vanuit ga dat de melding aangepast wordt.

Dubbele TeM's zijn overigens ook geen ramp, hiervoor geldt hetzelfde als voor meedere TeM's over 1 topic.
Deze worden allemaal in een lijstje geplaatst en waar we vroeger alle TeM's afzonderlijk moesten beantwoorden, kunnen we nu volstaan met het aanklikken van alle gebruikers die een melding hebben gedaan en deze allemaal hetzelfde antwoord sturen.
Wat dat betreft is het nieuwe systeem een grote verbetering.

Het jammere van mod zijn is dat je eigenlijk niet meer kunt zien hoe een 'normaal gebruikersscherm' er uitziet *LOL*
Waar bij jullie grote vragen opduiken hoe het aan de 'modkant' werkt, heb ik vaak vragen over wat gebruikers te zien krijgen.
Vandaar dat ik ook al enkele gebruikers lastig gevallen heb met de vraag naar hun kant van het verhaal Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:46

Ik kan hem niet maar aanpassen/verwijderen,
maar dat kon bij de vorige tem toch ook niet?
Ik vond de vorige tem makkelijker om eerlijk te zijn, mede ook als er een probleem was met de mods of met een topic kon je een topic openen op tem zodat zegmaar de andere mods daar ook in mee konden praten als die er ook betrekking bij hadden.
maar dat was voor jullie ook niet een handige tem,
ben benieuwd hoe de vernieuwde tem gaat werken ook

Citaat:
Het jammere van mod zijn is dat je eigenlijk niet meer kunt zien hoe een 'normaal gebruikersscherm' er uitziet *LOL*

Ik wil best een dagje ruilen hoor Schijnheilig
jij dagje mijn account, ik dagje jou account Clown
geen probleem Clown

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:56

Wat je hierboven noemt, vind ik persoonlijk ook een groot nadeel.
Een eenmaal afgewerkte melding 'verdwijnt' en is daarmee onzichtbaar voor zowel de mod die de TeM afgewerkt heeft als voor de andere mods.
Vroeger kon je TeM als een soort 'discussietopic' gebruiken waarin meerdere mods hun zegje konden doen en gebruikers in het zelfde topic weer een antwoord konden geven.
Bovendien kon je vroeger bij een binnengekomen melding bijv. doorgeven dat een melding in de groep werd gegooid en dat we er later op terug zouden komen.
Nu moeten we een keuze maken tussen snel een antwoord geven (waarmee de TeM automatisch 'verdwenen' is) of een melding langer open laten staan zonder dat de melder weet dat er al gewerkt wordt aan de melding.
En dat is jammer Knipoog

Ilkkah, ik zal er eens over nadenken Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:23

Kun je geen schaduw maken Haha! Schijnheilig

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:25

Heb ik al Haha!
Alle accounts eindigend op -tjuh, -luv en -lover zijn van mij Ja *LOL*

Meisje201