Dringend hulp nodig met Word probleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aedan

Dringend hulp nodig met Word probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 19:11

Ik moet maandag mijn eindwerk afgeven. Heel mijn jaar hangt af van dat eindwerk omdat dat voor 70% meetelt. Nu zit ik momenteel ontzettend hard te knoeien met de lay-out, vooral met de paginanummering. Die mag pas weergegeven worden vanaf een bepaald punt maar de pagina's ervoor tellen wel mee. Ik heb vanalles zitten opzoeken en het blijkt dat ik dat 'simpelweg' kan oplossen door secties in te voeren. Dit is enkel chinees voor mij.
Dus wie heeft er verstand van microsoft word en kan mij een makkelijke uitleg geven over hoe ik dat moet doen?

Sosha

Re: Dringend hulp nodig met Word probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:18

Je moet in de menubalk "Invoegen" kiezen...... dan "einde markering" en dan de gewenste optie kiezen van "type sectie-einde"

Succes!

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 19:30

dank je, maar ik ben echt een leek als het op word aankomt. Dus ik begrijp niet goed wat die sectie juist zou doen met je paginanummering. en ik begrijp nog minder welke optie ik dan zou moeten nemen Bloos

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:57

volgens mij moet een doorlopende sectie kiezen. Die op het punt invoegen vanaf waar je de paginanummering wil hebben (of aan het einde van de pagina ervoor). Als het goed is kun je ergens opgeven dat de paginanummering met het door jou gewenste nummer begint. en die zet je dus op de pagina volgend op de ingevoegde sectie-einde

Ga maar ff proberen..... probeer ik ook nog wat uit te vissen Haha!

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:01

Ik ga een beetje valsspelen. Ik ga gewoon mijn eerste blz waar geen nummering op mag staan, kopieren naar een ander document en daar lege blz voor in de plaats zetten en aangezien ik kan selecteren welke blz ik wil afprinten is het nog niet eens papier verspilling Lachen

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:15

Als het alleen om de 1e pagina gaat kun je onder "Bestand" kiezen voor "Pagina-instellingen" en dan tabblad "Indeling" en vervolgens bij kop- en voettekst "1e pagina afwijkend" kiezen Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:33

En als dat niet zo is, dan heb je een probleem. Haha!
Dan moet je de eerste paar pagina's in een ander document printen...
maar... je inhoudsopgave mag ook niet genummerd zijn, alleen als je die automatisch invoegt en hij is meer dan twee pagina's moet je m voor het oorspronkelijke document laten staan (anders herkent ie de paginanummers niet meer)

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:41

hmmm, je hebt gelijk, dus mijn methode van knippen en plakken in een ander document werkt ook niet Frusty

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:44

alhoewel als ik gewoon mijn inhoudsopgave letterlijk knip, desnoods met een screenshot, dan kan ik die daarna ook letterlijk invoegen. want ik heb nog geen paginanummering maar toch staan er al blz in mijn inhoudsopgave...

het wordt vaag Lachen