Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Die piek op de USB poort is een known issue bij microsoft sinds SP2. Deze checkt namelijk de current (=amperage) over de USB poort. Aangezien de tolerantie van Microsoft (0.5) lager is dan de hardware tolerantie van Acer (0.7) blaast SP2 z'n ballonnetje op en zeurt over een te hoge piekspanning, zonder dat er ook maar iets aan de hand is.
In je properties van je USB controller kan je de errormessages uitschakelen. Mocht er ooit wél iets mis zijn (wie heeft het ooit meegemaakt) dan krijg je dus geen melding... Geen probleem dus en de melding is te omzeilen, indien gewenst
Bij mij komt de melding trouwens naar voren als ik de reeds op het stopcontact aangesloten stroom in de laptop plug. Als je nu eerst de AC adapter op de laptop aansluit en dan pas de stroom erop zet, komt het probleem niet meer voor ... Ik denk dat onderstaande hetzelfde soort probleem behandelt:
"Apparently this can happen using a Tablet PC because SP2 treats the Tablet as a hub and gets confused if its powered or not. One trick is to make sure when you switch from battery to AC power, you plug in the AC adaptor to your Tablet FIRST, then plug the cord into the wall. Otherwise a power surge can cause problems.