Spybot geinstalleerd, maar toch spyware

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Delinda

Spybot geinstalleerd, maar toch spyware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 19:10

Ik heb een tijdje geleden Spybot geïnstalleerd op m'n comp en ik doe elke week een controle, maar sinds vandaag krijg ik elke keer een waarschuwings pop up van Microsoft Windows dat mijn comp vermoedelijk is geïnfecteerd met trojan (?) spyware. Heb er dus weer gelijk een Spybot controle op los gelaten, maar schijnbaar werkt dat niet 100% want volgens dat programma is alles in orde... maar die waarschuwingen van MW blijven maar komen, wat nu? Wat kan ik het beste doen, een ander anti spyware programma installeren? Help! Nagelbijten / Gniffelen

Eline

Re: Spybot geinstalleerd, maar toch spyware

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:20

Kan je een screenshot maken van de waarschuwing die je krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:25

Die pop-up IS spyware!!! Die melding komt zeker niet van Windows.
Wegklikken met het kruisje (niet via Nee, dan heb je nog meer ellende) en daarna de nieuwste Spybot downloaden en draaien.
De combinatie Spybot en Ad-Aware werkt trouwens nog beter.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:25

Inderdaad Spybot én Adaware draaien. Als ik het ene eerst doe, en daarna het andere, worden er toch nog dingen uitgehaald. Ik kreeg net de pop-up ook en klikte met m'n domme kop op nee. Mijn computer is net opnieuw geïnstalleerd en ik kwam er dus achter dat ik nog geen anti-spyware software had geïnstalleerd Gestoord Blond

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:06

Niet altijd zijn popups spyware, maar nog erger

Bepaalde popups bevatten een trojan en dan kun je maar beter helemaal nergens op klikken, dus niet op een kruisje.
Als je nu weet welke processen er normaal staan als je CTRL+ALT+DEL uitvoert, dan zie je direct welke er namens die popup staat.
Die taak kun je dan beeindigen.

Voor deze melding als trojan/virus/of scripts welke op je computer zou kunnen staan voer je een virusscan uit.
Is jouw virusscanner goed geupdate laat dan de hele schijf controleren.
Doe dan ook een online virusscan ter controle want soms kan je eigen virusscanner deze niet opmerken.

Let verder even op of je startpagina zich niet wijzigt of dat je een melding krijgt dat iets jouw register wilt wijzigen.
Dit alleen als je bijvoorbeeld spywareguard o.d hebt geinstalleerd die hier dan melding van hoort te geven.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:23

Een trojan is een virus wat hackers het gemakkelijker maakt om op jouw PC in te breken. Een goede virusscanner, een combinatie van Ad-Aware en Microsoft Antispyware zal hem er wel af krijgen. En anders backup je alleen je belangrijke bestanden, en doe je een re-install van Windows.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 14:35

gewoon hitman pro downloaden... daar zit ad-aware en spy-bots in,samen met nog meer van die spyware killers. je hoeft geen genie te zijn om het te laten lopen,want het gaat geheel automatisch.. Pling : je installeert hem,en hij hoet verder al het werk voor je... gratis en voor niks. kijk maar eens hier: http://www.hitmanpro.nl/