[EA]- ergernis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 00:20

Ik vind het ook wel vervelend dat er commerciele advertenties tussen de particuliere staan.
Maar ook dat er paticulieren zijn die doen alsof ze een bedrijfje hebben maar schijnbaar niet weten welke consequenties daar aan kunnen hangen.
En ik vraag me dan ook af (en neem even de duitse ebay als voorbeeld) of het niet verstandig is dat bokt maar vooral de particuliere verkoper vermeld dat het gaat om een particuliere transactie om zichzelf zo min of meer in te dekken, dat je bijv. niet kunt ruilen, geen garantie enzovoort.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 11:01

Hmm het PB-systeem is inderdaad wel een goede! Volgens mij blijven de minder serieuze reacties dan weg..
Het blijkt dus dat er veel meer ergernissen zijn op de Ea-fora; misschien moeten we een mod even tippen over deze briljante ideeen Clown

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:02

Ik kan best voorbeelden geven via PB, maar dat vind ik aan de andere kant weer erg laag van mezelf. Omdat ik er beter boven kan staan snappie?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:30

Hier een meelezende mod Knipoog

op zich vind ik het zelf geen goed idee om de reactiemogelijkheid weg te halen op EA. Bokt ís immers een forum en geen marktplaats.
Op zich vind ik het idee om berichten op EA niet mee te laten tellen wél een goede, al vraag ik me af of het echt zou werken.

Dingen die van vrachtwagens afvallen horen niet op bokt. Ik ben ze zelf nog nooit tegengekomen, maar illegale zooi mag gewoon niet op EA aangeboden worden.

Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:04

Ellende schreef:
Op zich vind ik het idee om berichten op EA niet mee te laten tellen wél een goede, al vraag ik me af of het echt zou werken.

Zullen er nou echt mensen zijn die op EA posten om het berichten aantal omhoog te krijgen??
Wat zielig zeg, waarom is dat berichtenaantal zo belangrijk??! Verward

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:26

Voor sommige mensen is het belangrijk om snel JH/HK in te komen :/

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:28

@Ellende: Dat kunnen ze toch ook via VMR of VvD... met korte berichten.
Welke fora tellen daar nog meer mee? HAW ook, is het nog simpeler.

Zou je dat moeten veranderen in zoveel dagen posten, bijv. minimaal 2 posts per dag gedurende 10 dagen ofzo....


Ik vind het ergelijk dat het aantal berichten oploopt.... als dat veel is dan bok ik teveel Haha! (wat weer betekent dat ik een slechte dag heb)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:40

Bovenstaande bericht van mij slaat nergens op bedenk ik me nu, alleen berichten in de paardenfora tellen mee voor HK/JH *zoekt hoofd tegen de muur sla smiley*

Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:49

Ellende schreef:
Bovenstaande bericht van mij slaat nergens op bedenk ik me nu, alleen berichten in de paardenfora tellen mee voor HK/JH *zoekt hoofd tegen de muur sla smiley*

Hahaha Haha!

Alane, dat zou dus betekenen dat ik na mijn aanmelding een aantal weken niks hoef te posten en dat ik dan de Huiskamer en het Jeugdhonk in mag. Verward

Maar dat is weer een hele andere discussie.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:30

Het zou inderdaad een idee zijn om de berichten niet mee te laten tellen. Sommige mensen doen het er namelijk voor zodat ze misschien meer 'aanzien' krijgen Verward

Wat ook zou kunnen is dat het mod-team meer consequenter optreedt tegen zulke off-topic reacties.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:49

Er zijn ook genoeg zogenaamde bedrijfjes met een .nl of .com adres die ook niet geregistreerd zijn bij KVK en belastingdienst en dus geen belasting afdragen. Die haal je er niet zo 1-2-3 uit. Er is een hele wet sinds kort die shoppen op internet al een stuk prettiger maakt voor de koper en duidelijker voor de verkoper. Als koper heb je dus helemaal niks om op terug te grijpen bij een niet-geregistreerd bedrijf.

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:56

Wat nog veel irritantes is, is mensen die bieden en zeggen dat ze het willen kopen en niks meer laten horen...

Yessy

Berichten: 23035
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:58

Kusia schreef:
Het zou inderdaad een idee zijn om de berichten niet mee te laten tellen. Sommige mensen doen het er namelijk voor zodat ze misschien meer 'aanzien' krijgen Verward

sommige lijken idd te denken dat je vanaf een bepaald aantal berichten ineens voor geweldig wordt aangezien, ook als al die berichten onzin zijn... 10.000 x 0 is nog steeds 0 Tong uitsteken

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:05

Heb Ellende een voorbeeld gePBt.

Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:53

Ik erger me er dood aan. Bloos!
"Wauw, wat een mooi paardjeuh!
H0eveel k0st ie? Ik vindt hem echt leuwk zeg!
Jammer gen0eg magk egt geen paard van mijn 0uders. Maar wel een m00i paardjeuh zeg Ja"

Misselijk
Ik zoek nog wel eens een paardje voor vrienden op Bokt, maar als ik zoiets zie dan klik ik meteen weg.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:21

Kusia: ik zal daar als er ook over iets anders besloten is nog een topic over openen, maar vanaf nu kunnen dat soort berichten zonder bericht terug verwijderd worden. Maar nogmaals: Batje en ik kunnen niet alle berichten op EA Lezen, daar zijn het er te veel voor.

Tem dus alsjeblieft als je het ziet Lachen

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:29

IcePrincess schreef:
misschien een idee dat er gewoon niet meer op de topics gereageerd kan worden en je alleen via pb kan reageren.
lijkt me voor de TS ook beter omdat je dan makkelijker de serieuze reacties van de nutteloze kan onderscheiden Pling

Ben ik het niet mee eens. Ik lees vaak hele onduidelijke advertenties, zelfs dingen die gewoon niet kunnen.
IK vind het niet meer dan logisch om aspirant-kopers hiervan op de hoogte te brengen. Een gewaarschuwd mens .....

Zolang er op Bokt niet een systeem komt (zoals op Ebay) dat je Bokkers positieve en negatieve feedback kunt geven na een koop vind ik dat je 'opmerkingen' moet kunnen plaatsen.
Ik vind wel dat opmerkingen inhoud moeten hebben en direct gerelateerd aan het onderwerp moeten zijn.

Maar als er onduidelijkheden of directe onwaarheden in een advertentie staan moet je hierop kunnen reageren. Dat de verkoper dit niet altijd leuk zal vinden snap ik direct , maar dat is inherent aan iets willen verkopen. Wil men dat niet dan is er altijd nog Marktplaats. Cool

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:57

Ellende: waar ik aan dacht, was dat wanneer iemand een onzinnige off-topic reactie neerzet, dan een UN krijgt?

Ik ben er even snel doorheen geragd en wat meldingen gemaakt Haha! Enjoy!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [EA]- ergernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 10:04

@yourservice Knipoog