Hoe "bouw" ik een website ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Hoe "bouw" ik een website ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 12:50

Ik wil graag een eigen website maken, met foto's van mijn paardje. Bovendien willen we dit jaar (dus eigenlijk volgend jaar) een veulentje fokken (ze wordt dit jaar gedekt) voor de verkoop én hebben we straks een nestje Stabij puppies voor de verkoop. Genoeg redenen om een leuke website op te zetten dus !! Maar hoe pak ik dat aan ? Het mag best iets kosten, dat vind ik niet erg, als ik maar een mooie website kan maken (dus geen MSN communities o.i.d).

SanderD

Re: Hoe "bouw" ik een website ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:26

Ik maak zelf ook af en toe websites dus misschien kan ik je helpen.

Een 'echte' website (dus geen MSN Groups of zo) kost inderdaad geld. Maar dat varieert per bedrijf. Je hebt er van €30 per jaar maar ook van €200. Alleen krijg je bij de duurdere dus mee ruimte en zo.

Als je nog niet veel of niks weet van het bouwen (is erg lastig uitleggen via een post) dan kun je beter op enkele sites kijken hoe het moet. Het werkt allemaal via codes en zo dus als je die niet weet is het handig als je daar eerst vvan alles over leert.

Een site waar ik het bijvoorbeeld 'geleerd' heb is hier. Je kunt er stap-voor-stap-cursussen volgen en hopelijk kun je dan een beetje experimenteren.

Via Google vind je denk ik nog wel meer sites. Als je iets niet snapt wil ik je per PB wel helpen, want zo is het natuurlijk wat lastig Knipoog.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:20

Ik heb al mijn sites geregistreerd bij webstekker en (ik val in herhaling Tong uitsteken) ik heb al een aantal bokkers overhaald hier hun site te registreren:

http://www.webstekker.nl/specs_virtual.php

Deze zijn niet duur, verlenen een service die ik bij geen enkele andere provider heb gezien en voldoen aan al mijn wensen.

Hier kun je tevens ervaringen met webstekker van anderen zien:
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1063

(ook van andere hosters btw Knipoog)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:36

Mijn site heb ik zelf gemaakt met dreamweaver/html en en bij http://www.pcextreme.nl op de server staan, ben er tot nu toe heel tevereden over en hoor verder ook alleen maar goede reacties over ze. Zelf heb ik de goedkoopste, incl. deomeinnaam voor 31 euro per jaar. 150mb, totaal niet duur dus.

Zelf maken of laten maken? Laten maken bij een pro is honderden euro's, bij iemand die het voor z'n hobbie doet (ik bijv. Nagelbijten / Gniffelen ) kan het al voor minder dan 100 euro en zelf doen is natuurlijk gratis Knipoog .

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:36

Wil je een .nl adres of gewoon ergens anders?
Misschien kan ik je wel helpen Ja . Ik maak zelf ook wel sites.