Citaat:Hah, ik maak een nieuwe account aan!
Daar komen we achter en op dat moment krijg je een IP ban. In voorkomende gevallen wordt ook je provider gewaarschuwd.
Niet zo vaak neem ik dan maar aan? Nog niet zo lang geleden waren er ook 2 mensen die diverse schaduws aanmaakte en zeker toch wel een aantal dagen door heeft kunnen bokken. De inhoud van hun posts verraadde hun identiteit. Daarbij vraag ik me af hoe jullie er dan achter komen. Staat er een knopje te blinken, van 2 accounts op 1 ip, oid?
Hoevaak ik wel niet net geregistreerde namen tegenkomen, die op elkaar lijken, zelfde woonplaats, zelfde emailadres. Soms wel 5 stuks van 1 ongeduldig persoon. Zo kon ook een zekere bokker onder minimaal 3 accounts zichzelf een tijdje bezighouden, en als het nu een opzich staand geval zou zijn. Maar nee, het komt veel vaker voor.
Dus wat voor waarde heeft deze regel nou, is het niet veel handiger om per emailadres 1 account toe te staan. Vooralsnog kun je volgens mij nog gewoon andere accounts aanvragen via hetzelfde emailadres. Het is echter niet onmogelijk om als er eenmaal een account is aangevraagd dit emailadres te blokkeren/registeren zodat er geen 2de op aan gevraagd kan worden. Maar dit wordt hier niet gedaan. Zo verminder je imo iig de kans op dubbele accounts door ongeduldigde nieuwe users.
Uiteraard kan men gaan werken met andere emailadressen, en dan is de vraag al helemaal hoe kom je dan in hemelsnaam achter? Niet iedere bokker zal zich dan hetzelfde gedragen als op z'n oude account. Maar het probleem kan dan misschien wel opgelost worden door het ip er aan te koppelen. En dat door families die dezelfde computer gebruiken, een soort van 'melding' wordt gemaakt dat ze 1 computer gebruiken.
En hoe zit het dan met mensen die een tijd niet komen en dan opeen's 'bokt' weer herinneren en dan maar een nieuw account aanmaken. Zulke berichten kom ik ook wel eens tegen.
Kan er niet gewoon een soort ip/emailadreskoppeling komen aan accounts, waardoor de hoeveelheid dubbele, inactieve en schaduwaccounts hopelijk halveert?