juno1 schreef:Downloaden mag wel, aanbieden mag niet.
Je bent vrij om te downloaden met P2P programma's, je mag een kopie voor jezelf maken.
Bij het gebruik van dit soort programma's heb je een sharemap ofwel jij download en anderen mogen downloaden uit jouw map.
Op het moment dat jij dus bestanden in die map hebt staan 'bied' je dus downloads aan.
Dat mag dus niet ( als is het wel gebruikelijk dat als jij downloader ook jouw bestanden deelt )
Dat betekend dus ook dat je geen links mag plaatsen waar je dit kunt downloaden, want dan zou bokt de aanbieder van deze downloads zijn 
juno1 schreef:Waarom denk je dat de P2P programma's gewoon ter download staan, er sites muziek aanbieden en dit allemaal toegestaan is.
Omdat downloaden wel mag ( onder voorwaarde )en aanbieden van muziek/bestanden niet.
Wil je meer lezen doe dat dan op de sites die weten waar ze het over hebben.
http://www.museekster.com/legaal.htm
P2P was oorspronkelijk niet bedoeld voor het sharen van "betaalde" muziek en video's. Dit is allemaal wat uit de hand gelopen...
Zelf vind ik deze regelgeving niet echt handig en onduidelijk. Verbied het helemaal of verbied het niet...
Ik kan me daarom ook goed vinden in het besluit van bokt om dit niet toe te staan 
Zelf gebruik ik dergelijke programma's ook niet, veel te veel rommel die het met zich meebrengt. Er zijn andere methodes die veel beter werken. Methodes die iedereen regelmatig gebruikt, niet wetende dat je er meer uit kunt halen