Vraagje over MP3 downloaden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bogie

Vraagje over MP3 downloaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 19:20

Ik vind me nu echt als een nitwit klinken. Maar goed.

Vriendlief heeft een MP3 speler voor me gekocht. Ik snap hoe dat ding werkt e.d., heb de installatie cd ook al op de computer gezet. Maar (nu komt het) nu wil ik muziek gaan downloaden.

En Hollander als ik ben het liefst natuurlijk gratis en voor niets, en als dit niet mogelijk is voor een zacht prijsje.

Nu ben ik al 2 uur aan het surfen op het net. Word van de ene naar de andere pagina doorgelinkt maar ik heb nog geen één nummer kunnen downloaden.

Dus als iemand zo vriendelijk wil zijn om mij uit te leggen hoe dit werkt, of bij welke site ik moet zijn.

Thank you. Want deze blondine snapt het niet (en aan vriendlief toegeven dat ik het niet snap wil ik liever niet).

Dus graag jullie reacties. Pling

Eline

Re: Vraagje over MP3 downloaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:10

Ik denk toch dat het het handigst is om het wel aan je vriend te vragen, want aangezien het gratis downloaden van MP3 vaak niet legaal is en we geen zin hebben in proefprocessen van waakhond Brein aan onze broek mag dat niet besproken worden op Bokt.

Wat je in ieder geval wél kan doen is muziek van je CD-collectie in MP3 omzetten en het dan op je MP3 speler zetten. Ik heb geen idee welk programma je daar het beste voor kan gebruiken op dit moment, maar hier kan je er iig een paar vinden:
http://www.download.com/3120-20_4-0.htm ... 3&tg=dl-20

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:02

Kun je cd's omzetten naar mp3's?...
VET Haha!
Kan ik zoooo erg gebruiken Schijnheilig

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 08:35

Ellende schreef:
Ik denk toch dat het het handigst is om het wel aan je vriend te vragen, want aangezien het gratis downloaden van MP3 vaak niet legaal is en we geen zin hebben in proefprocessen van waakhond Brein aan onze broek mag dat niet besproken worden op Bokt.

Wat je in ieder geval wél kan doen is muziek van je CD-collectie in MP3 omzetten en het dan op je MP3 speler zetten. Ik heb geen idee welk programma je daar het beste voor kan gebruiken op dit moment, maar hier kan je er iig een paar vinden:
http://www.download.com/3120-20_4-0.htm ... 3&tg=dl-20

Ik schrijf toch of voor niet te veel Knipoog .

Tja ik snap eigenlijk ook wel dat dit niet mag op bokt. Maar je hebt wel de link gegeven waar ik een eindje verder mee kom.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:48

Wij hebben dagelijks te maken met de problematiek over downloaden.
Ons reglement is daarop ook aangepast ( computerforum ) en leden weten daardoor wat ze wel kunnen vragen en wat illegaal is.
( komt men nu met de nieuwste computerspel welke nog niet eens in de winkel ligt dan helpen we niet en sluiten het topic )
Het schijnt dat er nog steeds mensen zijn die niet precies weten wat wel en niet mag.
Downloaden mag wel, aanbieden mag niet.
Je bent vrij om te downloaden met P2P programma's, je mag een kopie voor jezelf maken.
Bij het gebruik van dit soort programma's heb je een sharemap ofwel jij download en anderen mogen downloaden uit jouw map.
Op het moment dat jij dus bestanden in die map hebt staan 'bied' je dus downloads aan.
Dat mag dus niet ( als is het wel gebruikelijk dat als jij downloader ook jouw bestanden deelt )
Stichting Brein slaat soms door en zie maar aan de reacties hierboven dat ze succes hebben.
Waarom denk je dat de P2P programma's gewoon ter download staan, er sites muziek aanbieden en dit allemaal toegestaan is.
Omdat downloaden wel mag ( onder voorwaarde )en aanbieden van muziek/bestanden niet.
Wil je meer lezen doe dat dan op de sites die weten waar ze het over hebben.
http://www.museekster.com/legaal.htm

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 23:01

juno1 schreef:
Downloaden mag wel, aanbieden mag niet.
Je bent vrij om te downloaden met P2P programma's, je mag een kopie voor jezelf maken.
Bij het gebruik van dit soort programma's heb je een sharemap ofwel jij download en anderen mogen downloaden uit jouw map.
Op het moment dat jij dus bestanden in die map hebt staan 'bied' je dus downloads aan.
Dat mag dus niet ( als is het wel gebruikelijk dat als jij downloader ook jouw bestanden deelt )

Dat betekend dus ook dat je geen links mag plaatsen waar je dit kunt downloaden, want dan zou bokt de aanbieder van deze downloads zijn Knipoog

juno1 schreef:
Waarom denk je dat de P2P programma's gewoon ter download staan, er sites muziek aanbieden en dit allemaal toegestaan is.
Omdat downloaden wel mag ( onder voorwaarde )en aanbieden van muziek/bestanden niet.
Wil je meer lezen doe dat dan op de sites die weten waar ze het over hebben.
http://www.museekster.com/legaal.htm

P2P was oorspronkelijk niet bedoeld voor het sharen van "betaalde" muziek en video's. Dit is allemaal wat uit de hand gelopen...

Zelf vind ik deze regelgeving niet echt handig en onduidelijk. Verbied het helemaal of verbied het niet...

Ik kan me daarom ook goed vinden in het besluit van bokt om dit niet toe te staan Lachen

Zelf gebruik ik dergelijke programma's ook niet, veel te veel rommel die het met zich meebrengt. Er zijn andere methodes die veel beter werken. Methodes die iedereen regelmatig gebruikt, niet wetende dat je er meer uit kunt halen Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 23:02

Juno1: het grote probleem zit hem in dat aanbieden van bestanden. Bij de oude versies van KaZaa viel dat nog uit te schakelen, geen idee hoe dat nu zit, maar als je Bittorent gebruikt of op hubs op bijvoorbeeld DC++ zit móet je bestanden sharen om te kunnen downloaden. Dat is iets wat Brein de hele tijd benadrukt :/ Niet dat ik er blij mee ben, maar daar gaat het niet echt om.

Juist omdat er genoeg andere fora zijn om downloaden te bespreken (jouw computerforum bijvoorbeeld Knipoog ) en de lijn zo ontzettend dun is, hebben wij als Bokt ervoor gekozen om een duidelijke lijn te volgen, en helemaal geen topics over 'legaalillegaal' downloaden toe te staan.

Menno: foei toch Tong uitsteken

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 23:23

@Ellende
Dat begrijp ik wel, dit is ook geen forum voor dit soort vragen en ook niet goed in de hand te houden m.b.t leden die het nodig vinden om toch linken te plaatsen of de grens overschrijden tussen legaal/illegaal.
Dit door het grote aantal topics/subforums/ en aanwezige mods die meer te doen hebben.

Maar de link welke ik plaatste geeft alleen maar informatie over wat men kan en mag, verder is het aan de topicstarter wat die er mee doet.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:40

Zie post van Ellende, hier gaat dus een slotje op Knipoog