Een opzetje voor de privéberichten:
D.m.v. privéberichten (pb) is het mogelijk om contact te onderhouden met andere gebruikers van Bokt.
Hoe verstuur ik een pb?
Rechts bovenin je scherm vind je het User Control Panel (UCP).
Door hier op te klikken kom je in je persoonlijke pagina.
Als je een pb aan een andere gebruiker wilt versturen dan klik je op 'nieuw bericht'.
In de linker kolom (versturen aan: gebruikersnaam) vul je de naam van de betreffende gebruiker in, hierna druk je op de button 'toevoegen'.
Je kunt de pb aan 1 gebruiker versturen, het invullen van meerdere gebruikersnamen werkt (nog?) niet.
Bij 'onderwerp' kun je invullen waar de pb over gaat.
In het veld 'bericht tekst' schrijf je het bericht dat je aan de gebruiker wilt versturen.
Wil je je bericht nog even nalezen voordat je het verstuurt dan klik je op 'voorbeeld'.
Je kunt je bericht ook meteen verzenden, druk dan op de knop 'verzenden'.
Hoe weet ik of een pb ontvangen / gelezen is?
Nadat je op 'verzenden' hebt geklikt, komt je pb in je outbox te staan.
Het pb-systeem werkt wat anders dan bijv. het Outlook-systeem zoals dat bij het verzenden van e-mail gebruikt wordt.
Berichten in je outbox zijn wel verzonden, maar (nog) niet gelezen door de ontvanger.
Zodra het bericht gelezen is komt het in je sentbox te staan.
Een bericht in je sentbox is dus altijd gelezen door de ontvanger.
Kan ik een pb verwijderen?
Pb's kunnen verwijderd worden zolang deze nog in je outbox staan (en dus nog niet gelezen zijn door de ontvanger).
De ontvanger van de pb ontvangt een melding dat je een pb gestuurd hebt, maar dat je deze later verwijderd hebt.
De inhoud van het bericht is niet meer leesbaar door de ontvanger.
Zodra je pb in je sentbox staat kun je de pb wel verwijderen, maar houd er rekening mee dat deze al wel gelezen is.
Hoe verwijder ik een pb?
Selecteer eerst de gewenste pb-box (inbox, outbox, sentbox).
Deze selectie kun je maken door rechts bovenin je scherm naar de gewenste box te gaan d.m.v. het scrollscherm.
Je ziet nu je complete lijst met berichten.
Door een bericht te markeren (klik op het icoontje naast de betreffende pb) kun je een bericht verwijderen.
Dit doe je door rechts onderaan je scherm naar de optie 'verwijder gemarkeerd' te scrollen (de optie 'markeer als belangrijk' staat standaard geselecteerd).
Je drukt nu op de button 'ga'.
Om te voorkomen dat je per ongeluk een pb verwijderd, wordt nogmaals om een bevestiging gevraagd.
Door op 'ja' te klikken wordt je bericht definitief verwijderd.
Dit is slechts een klein hersenspinsel van mijn kant 
Er zal vast nog aan gesleuteld moeten worden, zie het maar als een eerste opzetje