Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fairie schreef:Je zegt het al, extreme MSN taal is niet te volgen.
Onlogisch zou zijn wanneer je die MSN taal die jij gebruikte en de extreme vorm er van (geldt ook voor BrEeZaH) op 2 verschillende manieren zou behandelen.
Waarom MSN taal verboden is?
Heel makkelijk denk ik. Verloedering van de Nederlandse taal, niet te volgen, ontzettend krom en alles behalve makkelijk
Een meisje wat ik ken typt op msn alle woorden met een O met een 0 (nul dus)
Als in: H0i, h0e gat et?
Dat heeft er voor gezorgt dat ze haar schoolwerk ook met die nullen typt. Lijkt je dat niet enorm vervelend?
Fairie schreef:Niet iedereen kan dat volgen.
Als ik mijn peetoom hier aan de computer zet, Kan hij dat echt niet volgen hoor.
Onlangs was er een reclame in de bus: cu@FtNsS.
Het heeft 3 dagen geduurd voor ik er achter was wat er nou werkelijk stond.
Het lijkt me niet makkelijk om 3 dagen toe doen over het ontcijferen van een bericht van een user. Komt dan misschien niet overeen met jouw reactie, maar in feite gaat het om het zelfde.
Misschien een stomme vergelijking, maar als je bij de kapper zit en ze knippen 5 cm aan de ene kant scheef 'of ze knippen 10 cm scheef...
Scheef is scheef.
MSN taal is MSN taal. In welke mate dan ook.
Fairie schreef:Onlangs was er een reclame in de bus: cu@FtNsS.
xtwisterx schreef:Fairie schreef:Onlangs was er een reclame in de bus: cu@FtNsS.
Wat staat er dan?
Daantjuhhh, dit is een Nederlands forum. Dat houd in dat je de Nederlandse taal behoort te gebruiken. MSN taal valt daar niet onder.
Op school hoor je ook gewoon Nederlands te typen, dus ik begrijp niet zo goed waarom dat op Bokt zo moeilijk is....
shadow0 schreef:MoonChloe: MSN-taal is uit het MSN-tijdperk inderdaad, maar 'rare' taal kende mijn klasgenoten ook al (ben 24). Ik heb nog wel wat agenda's liggen van toen ik 15 was, dat is ook nauwelijks te lezen wat daar allemaal ingekalkt is door mijn klasgenoten. Volgens mij is het toch iets wat er bij hoort?
Maar goed, ik heb vroeger zelf niet alles versierd met hartjes en bloemetjes en XXX-jes, en ook geen onleesbare berichten in andermans agenda gezet, dus misschien heb ik gewoon een levensfase gemist.
shadow0 schreef:MoonChloe: MSN-taal is uit het MSN-tijdperk inderdaad, maar 'rare' taal kende mijn klasgenoten ook al (ben 24). Ik heb nog wel wat agenda's liggen van toen ik 15 was, dat is ook nauwelijks te lezen wat daar allemaal ingekalkt is door mijn klasgenoten. Volgens mij is het toch iets wat er bij hoort?
Waar ik me nog steeds over verbaas: waarom die moeite? Dat typt toch helemaal niet makkelijk? Nog lastiger volgens mij dan lezen.
Maar goed, ik heb vroeger zelf niet alles versierd met hartjes en bloemetjes en XXX-jes, en ook geen onleesbare berichten in andermans agenda gezet,
dus misschien heb ik gewoon een levensfase gemist.
SdaphneS schreef:OmDat H3T N0gal Mo3IlijK LeZ3n WorD
Als I3Der1 Zo ZoU Gaan Typ3N.
Daarom dus.
Ronnoz schreef:"Lachuh" is denk ik vooral leeftijdsgebonden. Ik ken niemand van mijn leeftijd die "lachuh" tegen mij typt op MSN. Ik ben 23, en mijn broertje van 17 typt WEL met "-uh" op het eind en dergelijk. Op msn kan ik het nog wel hebben, maar op een openbaar forum komt het zo "kinderlijk" of puberaal over. Je weet ook direct in welke leeftijdsklasse diegene valt in te delen die zo typt. Dat valt mij gewoon op, ik bedoel het niet aanvallend. Ik kan zo trouwens nog wel een hele rits msn-taal-achtige dingen opnoemen waar ik mij gigantisch aan stoor (vooruit, 1 voorbeeld: "tog" i.p.v. toch) maar die ga ik hier niet noemen want dat is offtopic.