Waarom mag MSN_taal eigenlijk niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Waarom mag MSN_taal eigenlijk niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 23:01

Ik mag dit eigenlijk niet typen maar doe het toch even om het uit te leggen.
Ik had ergens een treactie op gezet en dat was: lachuh joh..
en nog wat woordjes maar geen extreem MSN-taal.

en een kwartier later kreeg ik een berichtje van Ellende dat Msn taal verboden is.
en natuurlijk weet ik dat en doe ik dat niet expres.
het is een gewoonte van me.

Maar ik wil wel graag weten waarom dat niet mag??
Zo extreem ben ik niet.
en volgens mij is het prima te volgen door andere bokkers!!

Dus weet iemand waarom MSN-Taal verboden is??

Mireille

Re: Waarom mag MSN_taal eigenlijk niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:24

Je zegt het al, extreme MSN taal is niet te volgen.
Onlogisch zou zijn wanneer je die MSN taal die jij gebruikte en de extreme vorm er van (geldt ook voor BrEeZaH) op 2 verschillende manieren zou behandelen.

Waarom MSN taal verboden is?
Heel makkelijk denk ik. Verloedering van de Nederlandse taal, niet te volgen, ontzettend krom en alles behalve makkelijk

Een meisje wat ik ken typt op msn alle woorden met een O met een 0 (nul dus)
Als in: H0i, h0e gat et?

Dat heeft er voor gezorgt dat ze haar schoolwerk ook met die nullen typt. Lijkt je dat niet enorm vervelend?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 23:27

Fairie schreef:
Je zegt het al, extreme MSN taal is niet te volgen.
Onlogisch zou zijn wanneer je die MSN taal die jij gebruikte en de extreme vorm er van (geldt ook voor BrEeZaH) op 2 verschillende manieren zou behandelen.

Waarom MSN taal verboden is?
Heel makkelijk denk ik. Verloedering van de Nederlandse taal, niet te volgen, ontzettend krom en alles behalve makkelijk

Een meisje wat ik ken typt op msn alle woorden met een O met een 0 (nul dus)
Als in: H0i, h0e gat et?

Dat heeft er voor gezorgt dat ze haar schoolwerk ook met die nullen typt. Lijkt je dat niet enorm vervelend?

Ja maar zolang t bij ff of bij lachuh blijft is er toch niks aan de hand??
en T inplaats van Het..
dat is gewoon makkelijker en iedereen kan het echt wel volgen!
Ik schenk er echt mn aandacht wel aan om het te voorkomen.
maar een klein ff vind ik nog niet waard om me een waarschuwing te geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:34

Ik vind het verschrikkelijk irritant lezen gewoon Scheve mond.

Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:37

Niet iedereen kan dat volgen.

Als ik mijn peetoom hier aan de computer zet, Kan hij dat echt niet volgen hoor.

Onlangs was er een reclame in de bus: cu@FtNsS.
Het heeft 3 dagen geduurd voor ik er achter was wat er nou werkelijk stond.
Het lijkt me niet makkelijk om 3 dagen toe doen over het ontcijferen van een bericht van een user. Komt dan misschien niet overeen met jouw reactie, maar in feite gaat het om het zelfde.

Misschien een stomme vergelijking, maar als je bij de kapper zit en ze knippen 5 cm aan de ene kant scheef 'of ze knippen 10 cm scheef...
Scheef is scheef.

MSN taal is MSN taal. In welke mate dan ook.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 23:46

Fairie schreef:
Niet iedereen kan dat volgen.

Als ik mijn peetoom hier aan de computer zet, Kan hij dat echt niet volgen hoor.

Het heeft 3 dagen geduurd voor ik er achter was wat er nou werkelijk stond.
Het lijkt me niet makkelijk om 3 dagen toe doen over het ontcijferen van een bericht van een user. Komt dan misschien niet overeen met jouw reactie, maar in feite gaat het om het zelfde.

Misschien een stomme vergelijking, maar als je bij de kapper zit en ze knippen 5 cm aan de ene kant scheef 'of ze knippen 10 cm scheef...
Scheef is scheef.

MSN taal is MSN taal. In welke mate dan ook.

In sommige opzichten ben ik t wel met je eens..
maar een woord zoals ff is nog wel te volgen of lachuh.
ik doe geen dingen met cijfers of @ enz..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:53

Fairie schreef:

Wat staat er dan? Verward

Daantjuhhh, dit is een Nederlands forum. Dat houd in dat je de Nederlandse taal behoort te gebruiken. MSN taal valt daar niet onder.

Op school hoor je ook gewoon Nederlands te typen, dus ik begrijp niet zo goed waarom dat op Bokt zo moeilijk is....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 23:55

xtwisterx schreef:
Fairie schreef:

Wat staat er dan? Verward

Daantjuhhh, dit is een Nederlands forum. Dat houd in dat je de Nederlandse taal behoort te gebruiken. MSN taal valt daar niet onder.

Op school hoor je ook gewoon Nederlands te typen, dus ik begrijp niet zo goed waarom dat op Bokt zo moeilijk is....

Omdat ik me op bokt ontspan en op school anders denk over het geen wat ik typ!
Ik snap best dat je nederlands moet typen maar woorden zoals lachuh en ff is toch wel zo bekend!!
Het is een gewoonte omdat ik ook tijdens het bokken MSN..
op school als ik een verslag typ Msn ik niet!

en wat die reclame betrefd dat weet ik idd niet, maar dat zijn ook geen gebruikelijke MSN taal maar extreem

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 23:58

Maar ik zal bij deze beloven extra mijn best te doen om het te voorkomen!!!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 00:52

Ik snap je tegen argument eerlijk gezegt niet zo goed. Een kern van logica kan ik er niet in vinden.

Verder denk ik dat je wel weet waar de vork in de steel zit, en waarom je die pb hebt gekregen.

Mijn voorbeeld was er alleen maar voor om te laten zien dat welke vorm van verloedering van het ABN dan ook, of het nu gaat om MSN of Breezah taal, gewoon vervelend is. Ongeacht de mate waarin je deze gebruikt.

Bij deze dan mijn succes wensen richting jou!

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 00:59

Hoihoi.

Ik snap wel wat je bedoelt, en er zit ook wel een kern van waarheid in, als je een keertje ff typt ofzo, snapt iedereen dat wel. Daarom krijg je ook geen PM als je ff typt. Denk ik. Dat maakt namelijk niet zoveel uit. Maar je kunt moeilijk verwachten dat ze een lijst op gaan stellen van woorden die wel en niet mogen, dus is het gewoon heel simpel: Geen MSNtaal, alleen goed Nederlands. Dat is sowieso wel zo makkelijk.

Verder vermoed ik dat ze met cu@Ftnss (was dat het?), See you at fitness bedoelen. Als iemand dat serieus wilde weten.Tong uitsteken

LynnDeniseX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:25

Ik denk ook dat ze ergens een lijn moeten trekken.
ABN voor iedereen... Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:48

LynnDeniseX vat het ongeveer wel samen.

MSN/Breezer taal in extremen, is onleesbaar en strontirritant.
Iedereen op dit forum kan ABN lezen.

Als iedereen dus gewoon ABN typt, kan iedereen elkaar volgen en hoeft niemand zich aan elkaar te irriteren*. Stel dat user X die altijd hele verhalen houdt in ABN en zelfs de regels voor d-tjes en t-tjes perfect weet toe te passen een keer 'ff' tussendoortypt zal hij daar waarschijnlijk niets van horen. User Y die veel vaker dit soort dingen gebruikt en ook geen rekening houdt met hoofdletters en punten aan het begin en einde van de zin waardoor posts moeilijker leesbaar worden, krijgt een pb om te vragen of hij/zij z'n postgedrag aanpast. User Z die dan gewoon bot doorgaat met MSN-taal kan daar een OW of in het uiterlijke geval een ban voor ontvangen.

*misschien alleen nog aan de inhoud van de posts Knipoog

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:54

Ik dacht dat je wel gewoon woorden als ff en idd enz. mocht gebruiken omdat het niet extreem is... Bloos Maar bij deze zal ik het proberen om niet meer te doen! Haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:02

ik vind het ontzettend irritant lezen.. En als ik er niet eens meer uit kom doe ik ook niet meer de moeite om het te gaan lezen

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:49

"Lachuh" is denk ik vooral leeftijdsgebonden. Ik ken niemand van mijn leeftijd die "lachuh" tegen mij typt op MSN. Ik ben 23, en mijn broertje van 17 typt WEL met "-uh" op het eind en dergelijk. Op msn kan ik het nog wel hebben, maar op een openbaar forum komt het zo "kinderlijk" of puberaal over. Je weet ook direct in welke leeftijdsklasse diegene valt in te delen die zo typt. Dat valt mij gewoon op, ik bedoel het niet aanvallend. Ik kan zo trouwens nog wel een hele rits msn-taal-achtige dingen opnoemen waar ik mij gigantisch aan stoor (vooruit, 1 voorbeeld: "tog" i.p.v. toch) maar die ga ik hier niet noemen want dat is offtopic. Scheve mond

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:35

Ik ben 15 en heb echt nooit woorden met -uh getypt of voor de lol heel erg soms.

Laatste tijd sla ik vaak berichten van bepaalde users over omdat die gewoon niet netjes typt.
Overal alle letters door elkaar, -uh aan het eind, G in plaats van ch. Zo kan ik doorgaan. En ik durf met zekerheid te zeggen dat het door MSN komt.

Conclusie: msn taal is gewoon niet te lezen. Ik erger me daar dood aan.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:19

Ik erger me ook dood aan msn taal. Waarom? Het is gewoon.. tja, sneu is misschien niet het juiste woord, maar zo ongeveer zou ik het voor mezelf beschrijven. Wat heeft het nou voor zin zo te schrijven Verward
'Lachuh' is precies even lang als 'Lachen', en waarom zou je het dan zo verdraaien? Zie er de logica niet van in, of ligt dat nou aan mij?
Op msn typ ik meestal ook gewoon ABN, alleen 'ff' als ik snel ergens heen moet o.i.d. maar -uh woorden vind ik toch wel zo onbevordelijk voor je nederlands...
Net als het voorbeeld van de 0 in plaats van de O wat Fairie voorlegde, daar kan ik me echt kapot aan ergeren op msn. Laat staan 100% BrEeZaH... Op msn lees ik het uit beleefdheid (en alleen als ik de persoon ken). Op Bokt sla ik tegenwoordig msn-taal houdende berichten koppig over.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:35

MoonChloe: MSN-taal is uit het MSN-tijdperk inderdaad, maar 'rare' taal kende mijn klasgenoten ook al (ben 24). Ik heb nog wel wat agenda's liggen van toen ik 15 was, dat is ook nauwelijks te lezen wat daar allemaal ingekalkt is door mijn klasgenoten. Volgens mij is het toch iets wat er bij hoort?

Waar ik me nog steeds over verbaas: waarom die moeite? Dat typt toch helemaal niet makkelijk? Nog lastiger volgens mij dan lezen.

Maar goed, ik heb vroeger zelf niet alles versierd met hartjes en bloemetjes en XXX-jes, en ook geen onleesbare berichten in andermans agenda gezet, dus misschien heb ik gewoon een levensfase gemist.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:40

shadow0 schreef:
MoonChloe: MSN-taal is uit het MSN-tijdperk inderdaad, maar 'rare' taal kende mijn klasgenoten ook al (ben 24). Ik heb nog wel wat agenda's liggen van toen ik 15 was, dat is ook nauwelijks te lezen wat daar allemaal ingekalkt is door mijn klasgenoten. Volgens mij is het toch iets wat er bij hoort?

Maar goed, ik heb vroeger zelf niet alles versierd met hartjes en bloemetjes en XXX-jes, en ook geen onleesbare berichten in andermans agenda gezet, dus misschien heb ik gewoon een levensfase gemist.

Tja, nu worden ze MSN taal genoemd omdat het door msn komt Vork

Als dat levensfase echt bestaat, moet je alleen maar blij zijn dat je het hebt gemist Knipoog

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:41

shadow0 schreef:

Waar ik me nog steeds over verbaas: waarom die moeite? Dat typt toch helemaal niet makkelijk? Nog lastiger volgens mij dan lezen.

Maar goed, ik heb vroeger zelf niet alles versierd met hartjes en bloemetjes en XXX-jes, en ook geen onleesbare berichten in andermans agenda gezet,
dus misschien heb ik gewoon een levensfase gemist.

Volgens mij niet hoor...
ik ben 16 en heb voor mijn gevoel nooit Breezah of Msntaal gebruikt :S...
Misschien wel dingen afgekort ( idd iig bv pcies nix) maar woorden met -uh erachter.. nee nooit gebruikt, vind het afschuwelijk...

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:32

OmDat H3T N0gal Mo3IlijK LeZ3n WorD
Als I3Der1 Zo ZoU Gaan Typ3N.

Daarom dus. Lachen

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:19

SdaphneS schreef:
OmDat H3T N0gal Mo3IlijK LeZ3n WorD
Als I3Der1 Zo ZoU Gaan Typ3N.

Daarom dus. Lachen

Waarom??? Verward

Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 22:00

Ronnoz schreef:
"Lachuh" is denk ik vooral leeftijdsgebonden. Ik ken niemand van mijn leeftijd die "lachuh" tegen mij typt op MSN. Ik ben 23, en mijn broertje van 17 typt WEL met "-uh" op het eind en dergelijk. Op msn kan ik het nog wel hebben, maar op een openbaar forum komt het zo "kinderlijk" of puberaal over. Je weet ook direct in welke leeftijdsklasse diegene valt in te delen die zo typt. Dat valt mij gewoon op, ik bedoel het niet aanvallend. Ik kan zo trouwens nog wel een hele rits msn-taal-achtige dingen opnoemen waar ik mij gigantisch aan stoor (vooruit, 1 voorbeeld: "tog" i.p.v. toch) maar die ga ik hier niet noemen want dat is offtopic. Scheve mond

Ik kan je met zekerheid zeggen dat dat niks met leeftijd te maken heeft!
Mijn beste vriend van 24 doet het zelfs op MSN en die is 24 met HBO diploma en een verandwoordelijke baan!
Eigen huis en 3 jaar een vriendin.
Ik denk niet dat hij kinderachtig ofzo is!
(dat weet ik wel zeker, hij is juist meestal veelste serieus)
Maar het lukt me nu wel aardig om geen MSN-taal meer te gebruiken.

En even voor de duidelijkheid @ SdaphneS zo erg was ik helemaal niet!
Het was alleen het woordje lachuh en ff! = lachen en even! (voor de duidelijkheid)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:07

ik typ zelf ook nog wel regelmatig met gewoon 'makkelijke taal' (voor mij is dat makkelijk) maar ik merk snel genoeg of ik dat doe ik een bericht of niet en dan pas hem ff aan Clown (maar de woorden als ff, iig, idd enz gebruik ik wel gewoon, niet storend naar mijn idee en iedereen weet wat ik bedoel)