Mensen laten we het gezellig houden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Merle

Mensen laten we het gezellig houden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 19:04

Ik erger me nogal aan al die bokkers, die als er niet om hun mening gevraagd word , gaan zeuren over een topic. Of gewoon bot zitten te doen tegen iedereen, en alsof ze alles beter weten ... Verdrietig Oke een goed advies is nooit verkeerd, maar geef dat dan op een VRIENDELIJKE manier..!! Ben je het hier mee eens..? Of niet? Hoor het graag

Irritant

Re: Mensen laten we het gezellig houden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:13

In de meeste topic`s wordt er om een mening gevraagd en die kunnen positief of negatief zijn. Soms worden de meningen misschien wat minder vriendelijk verteld maja.. Dat blijf je toch houden.
Ik zou me er niet te veel aan ergeren.

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 19:14

Jah dat probeer ik ook wel niet te doen maar toch het is toch niet zeur -site dit Ach gut

Irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:33

Dat is waar, maar meningen verschillen nou eenmaal. Als je een topic plaatst kun je negatieve reacties verwachten en daar moet je maar tegen kunnen. Sommige zitten alleen naar leuke reacties te vissen maar dat kan gewoon niet.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:36

Dat mensen vaak heel fel reageren is wel zo. Negatieve reactie of niet, het gaat ook om hoe je het brengt. Als je iets niet goed vind moet je dat kunnen zeggen zonder dat degene waartegen je het zegt zich meteen aangevallen voelt. Maar je moet wel kunnen onderbouwen waarom je dat vind en het op een normale manier zeggen. En dus niet meteen boos worden.

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:21

ik ben het met je eens..

sommige mensen kunnen overal zo negatief reageren, of ze weten iig altijd wel iets negatiefs te vinden.
en natuurlijk heeft iedereen verschillende meningen, maar je kunt ook overdrijven..

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:22

Tja, daarom is er vrijemeningsuiting. Pling

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:48

ja maar soms worden er wel mensen beledigd vanwege de manier waarop het gebracht wordt.

N_atasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:58

o0Steffie0o schreef:
ja maar soms worden er wel mensen beledigd vanwege de manier waarop het gebracht wordt.

Jaa idd, dan geven ze hun menig ewoon verkeerd! Met je mening geven is niks mis maar met de manier hoe ze het doen soms wel!

Irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:50

Dat is waar maar daar doe je toch niks tegen.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:03

Ik ben het er ook mee eens, kijk je kunt altijd negatieve reakties verwachten, vind ik gewoon normaal..maar sommige brengen het zo bot, dat de TS bijv. de volgende keer gewoon geen foto's meer wil plaatsen, omdat ze denkt weer gezijk te krijgen..
Het maakt niet uit als je je mening geeft(doe ik ook) maar het gaat om de manier hoe

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 17:48

Ja presies dat vind ik nou ook! Knipoog

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:01

Niet echt een KH-topic, daarom verplaatst naar FZ.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:36

Ben het helemaal met je eens, het word steeds erger.
erger me er dood aan,
natuurlijk kenik wel het gevoel dat je ergens op MOET reageren, maar dat kan je ook in een wat vriendelijker hoesje steken en niet zo zwart/wit denken van: mijn manier is goed de rest heeft het fout
want dat is vaak neit zo, iedereen heeft zijn eigen methoden bij het paard

waar ik me echt verschrikkelijk aan geergerd heb is dat topic van vreya totally pink, mensen die zo kunnen ZEIKEN en echt zeiken over dat het paardje het misschien niet leuk zou kunnen vinden terwijl dat beestje gewoon tevreden staat te kijken enzo...

pfff, maargoed, dat is ineternet he, je bent anoniem, je kan zeggen wat je wil, als je het zat ben hoef je alleen op het kruisje te klikken en weg is het....
dit zal je altijd blijven houden, maar ben het idd met je eens dat het echt heel erg vervelend is en het de sfeer niet bepaald ten goede komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:51

Als je vindt dat ik zeur mag je altijd een PM sturen en dan praten we het uit Knipoog
Maar als ergens mijn mening gevraagd wordt en ik geef die... dan moet je niet zeuren als mijn mening je niet aanstaat.
Natuurlijk is de één beter in formuleren dan de ander maar dat is ook een kwestie van (leren) lezen.

Verder ben ik er helemaal voor om het gezellig te houden, maar als mijn mening afwijkend is en niet als "gezellig" ervaren wordt is het toch echt: "Jammer dan...."

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 10:38

Toch is het soms wel begrijpelijk... Als je op HAW foto's ziet van een pony die dmv slof met zijn kin op zijn borst loopt en dan het commentaar erbij: hier loopt ie mooi aan de teugel..... Dan kan je het verwachten....
Voorbeeld trouwens gewoon even out of the blue gepakt....

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:01

dat is het internet. op alle forums heb je dat.
ik plaats een foto van mijn oude verzorg paardje gelijk: ow wat is ie dik, zorg je er wel goed voor, het lijkt wel een worst op pootjes.
ik durve gelijk niet meer te komen
dus dat is niet alleen bokt

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:13

stef schreef:
Toch is het soms wel begrijpelijk... Als je op HAW foto's ziet van een pony die dmv slof met zijn kin op zijn borst loopt en dan het commentaar erbij: hier loopt ie mooi aan de teugel..... Dan kan je het verwachten....
Voorbeeld trouwens gewoon even out of the blue gepakt....

Heel begrijpelijk dat er bij zo'n voorbeeld nogal heftig wordt gereageerd maar ik denk dat juist wanneer het normaal uitgelegd wordt, het meer effect heeft. Ik vind dat als je zo'n foto ziet, je best kunt zeggen dat dit helemaal niet de bedoeling is van het 'aan de teugel lopen' want sommige mensen weten gewoon niet beter. Ik vind het toch nogal ver gaan om dit als dierenmishandeling ofzo te bestempelen. Zo'n kind weet helemaal niet waar ze mee bezig is en denkt dat ze het goed doet.

We kunnen best wat aardiger zijn tegen mekaar en niet onze eigen frustraties op anderen botvieren. Wel moeten we kritisch blijven anders hebben we er ook allemaal niets aan natuurlijk en wordt het ook wel weer erg saai!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:32

Wat ik altijd erg jammer vind is dat het niet bij 1 iemand blijft die dan zulk commentaar geeft, maar dat er bij betreffende topics (zoals dus met slof) 3 pagina's lang precies dezelfde reacties komen. Zelfs in het geval dat de TS heeft toegegeven fout te zitten en dit met instructeur te bespreken (beter dan dat kun je het niet treffen) vinden nog steeds mensen het nodig om op pagina 6 nog even te zeggen dat die slof.... of die hoeven... (zelfs als gemeld is dat er al een afspraak is met de hoefsmid)...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:40

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het de laatste tijd in AM echt erg beschaafd en netjes er aan toe vind gaan. Men vraagt om duidelijkheid, leggen hun mening uit, verleggen het een en ander en blijft rustig en word niet persoonlijk. Af en toe zit er wel eentje tussen die wel bovenstaande doet, maar ik heb over AM niet te klagen hoor. Daar vind ik het echt goed gaan de laatste tijd, ook als het over penible of lastige onderwerpen gaat.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:15

Huisvrouw schreef:
ik denk dat juist wanneer het normaal uitgelegd wordt, het meer effect heeft.

Nou dat vraag ik me dus af...
Niet dat ik iedereen een vrijbrief wil geven om elkaar maar zo veel mogelijk af te kraken, maar soms heb ik het idee dat je kunt banketstaaf als Brugman maar dat er dan toch niets doordringt en dat die mensjes even wakker geschut moeten worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:04

Die mensen worden ook niet wakkergeschud door een botte reactie. Zo zitten mensen niet in elkaar. Botte reacties lokken trouwens meestal juist verzet uit (hee, waar kennen we dat van, net als paarden die terugtrekken als je te hard trekt...)
Ik negeer botte reacties over het algemeen - er wordt zo veel geroepen en geschreeuwd, zeker op internet, als ik daar allemaal naar zou moeten luisteren...

Bovendien gebeurt het maar zelden dat je direkt doordringt. Als er al iets verandert dan zullen de meesten dat niet direkt toegeven. Maar in stilte denken ze er eens over na, en dan gaat het langzamerhand beter.

Sammie, inderdaad. De discussies op AM gaan meestal heel netjes. Fijn is dat, en leuk om te lezen.