Verzorgpaarden forum - hulp nodig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Verzorgpaarden forum - hulp nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 15:18

Batje en ik hebben geen ideeën meer, misschien jullie wel.

Sinds niet al te lang is er een forum om verzorgpaarden te zoeken/aan te bieden:
viewforum.php?f=88

Maar aangezien niemand het topic bovenaan leest waarin een aantal regels staan uitgelegd:
viewtopic.php?f=88&t=376358

Is het een enorme zooi, het is onduidelijk wie een verzorgpaard zoekt, wie een bijrijder zoekt etcetera.

Heeft er iemand een gouden idee om een scheiding tussen paard gezocht/bijrijder aangeboden en ruiter gezocht/paard aangeboden topics op het eerste gezicht duidelijk te maken, zonder dat elk topic door ons hernoemd of verwijderd moet worden?

LadyMadonna

Re: Verzorgpaarden forum - hulp nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:23

Ik zou hier heel simpel in zijn.
Diegene die zich niet aan de regels houden (dus [AB] of [gz] en geen locatie (plaatsnaam, netnummer, postcode) in de titel vermelden, glashard verwijderen.
Dan leren ze het vanzelf wel IMO

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:42

Waarom dan niet 2 aparte forums, en dan gewoon zo simpel benoemen als "verzorgpaarden gezocht" en "verzorgpaarden aangeboden"?

Vind ikzelf duidelijker dan steeds paard gezocht/bijrijder aangeboden en ruiter gezocht/paard aangeboden...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:52

Ik ga mee met Stef, dat is de enige manier om het voor eens en voor altijd duidelijk te maken!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:54

weet niet of het mogelijk is maar misschien het verzorgpaardenforum na openen opdelen in 2 forums? dan heb je 1 forum op de hoofdpagina waarin je kan doorklikken naar de volgende pagina die je wilt bekijken.. en inderdaad, advertenties die niet aan de regels voldoen verwijderen met eventueel een standaardmailtje naar de plaatser met daarin de eisen voor het plaatsen van de advertentie!

succes ermee!!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 17:03

Stef: Dat betekent nog steeds dat elk topic in het forum 'gemoderate' moet worden, waarschijnlijk zelfs meerdere malen.

Shaartjuh/Nikitah86: dan denk ik dat mensen nog steeds niet snappen wat ze nou moeten doen als ze een verzorger zoeken of zichzelf als bijrijder aanbieden.

Misschien kan je iets met een andere set 'tags' doen?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:07

Ik weet niet of het kan:

Een aanklik-optie waarin je persee een keuze moet maken, vóór dat je bericht gepost word.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:09

Ellende schreef:
Stef: Dat betekent nog steeds dat elk topic in het forum 'gemoderate' moet worden, waarschijnlijk zelfs meerdere malen.

Eens, maar als het goed is is dat wel van tijdelijke aard.

Verder werkt een opsplitsing niet, want je hebt nl:

[AB] Bijrijder
[AB] Bijrijpaard

Dus dan staat het nog door elkaar

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 17:15

Stef: ik ben bang dat dat niet goedkomt. Er komen namelijk steeds nieuwe mensen bij, en ook op CB merk ik dat al staat er voor elk topic een [tag] en staat er duidelijk geschreven wanneer je welke [tag] moet gebruiken, mensen het nog steeds vergeten/vertikken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:21

aparte mod aanstellen die zich enkel daarmee bezig houdt? (eventueel met beperkte functies)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 17:36

*Grin* misschien als laatste uitweg Lachen

Maar ik opende dit topic vooral om te kijken of users manieren weten om mij en Batje (en de rest) werk te besparen Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:51

Ellende, het is ongelofelijk hoe nadrukkelijk mensen niet lezen. Al projecteer je het met knalrode letters van size 300 midden op het scherm, geef je 25 waarschuwingen voor ze uberhaupt een berichtje kunnen plaatsen, de plaat bij sommigen is werkelijk ongelofelijk en zeker in de EA-forums. 't Is om te huilen. Huilen

Ik heb ook geen flitsende ideeen, het minste werk is nog een extra knopje bouwen (oh, Bart, waar ben je Schijnheilig ) waarmee je met 1 druk op de knop het topic kunt verwijderen en een berichtje naar de TS kunt sturen ('verkeerde tag, zie uitleg')
En eerlijk gezegd, mijn zegen hebben jullie. Dat je een foutje maakt kan natuurlijk altijd gebeuren maar op EA-forums lijkt het toch vooral te zijn dat mensen er geen aandacht aan willen besteden. Niet echt moeite willen doen om het overzichtelijk te houden etc. Dat is dan heel jammer voor ze, maar daar heb ik niet zoveel medelijden mee.

Een tweede optie is technisch nog iets ingewikkelder, maar ik zet het er toch maar neer:
in plaats van berichtjes te plaatsen, verplicht je mensen voor een oproep een formuliertje in te vullen met de basisgegevens (bijrijder aangeboden of gezocht, regio) en zonder dat wordt er dus niet geplaatst.

Of opsplitsing werkt weet ik niet, de ervaring met de vorige forums waren niet al te positief. (In de sticky's bovenaan stond overal duidelijk waar je een verzorgpaard bij moest zetten maar er stonden per dag toch nog heeeeel wat topics verkeerd.) Het is niet moelijk maar het staat, en nu valt, met de wil van de posters.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:10

Er staat nu toch echt in die link: Advertenties die niet aan deze voorwaarden voldoen, worden verwijderd*

[GBP] Gezocht bijrijd paard als in leasen, complete zorg opnemen, eigen verantwoording. Paard mag verhuizen, e.d.
[GVP] Gezocht verzorgpaard als in poetsen, eens in de week rijden, enz. Eigenaar houdt de verzorging en verantwoording opzich. Paard moet thuis blijven
[ABP] Aangeboden bijrijd paard
[AVP] Aangeboden verzorgpaard

Dus iemand heeft een leasepaard in de aanbieding die begont met ABP en dan omgeving of provincie, ras en leeftijd. Verdere voorwaarden zie advertentie. Iemand die zo'n soort paard zoekt begint met GBP

Iemand die een paard heeft en iemand zoekt die het paard eens lekker komt knuffelen, poetsen, aandacht geeft en af en toe of vaker mag rijden plaatst een AVP. Iemand die zo'n paard zoekt begint met GVP.

misschien???

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:43

Ik vind het ook onduidelijk dat er bij gezocht:paarden en pony`s ook verzorgers aangeboden worden en verzorgpaarden gevraagd worden.
En ook bij manege en verzorgpaarden.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:04

dat aanklikken vind ik wel een goede.
krijg je gewoon allemaal dezelfde topicnamen:
1e keus is de tag (de 4 van sammie)
2e plaats invullen
3e overige info

Als dat niet kan zou ik toch gewoon gaan verwijderen, kost teveel moeite? had je maar geen moderater moeten worden Tong uitsteken

nnatasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:22

mijn opdeling zou dan als volgt zijn :

Algemeen :
Verslag van de dag
Jeugd paardenpraat
Uit het zadel
Western
Rijtechnische problemen
Fokkerij en afstammeling
Medisch
Rassenpraat

Forumzaken
Bokt meetings.

Wat mij opvalt op bokt is dat er heel veel categorie'en bestaan die eigenlijk al bestaan in de vorm van andere categorie'en zoals bijv. de vraag maar raak categorie'en terwijl voor ieder willekeurig onderwerp eigenlijk wel een categorie is waar de vraag direct op z'n plaats staat of zoals kraamstal en fokkerij , waar je ook in fokkerij kan praten over veulens dus dat kan goed samen gaan, verder zou ik er zelf voor kiezen de categorien zoals huiskamer , recepten ,creabea te laten vervallen , niet omdat het niet gezellig is ! maar omdat vanwege de grote van het forum het een stuk prettiger voor de snelheid zal zijn als het forum minder groot is.

qua categorie'en op provincie zou ik het als volgt indelen , met onder iedere categorie dus de genoemde zaken zoals bij drente :

Drente
Drente Algemeen
wedstrijden
Manege's
tekoop paarden/pony's + toebehoren
aangeboden verzorgpaarden/pony's
gevraagt paarden pony's + toebehoren
gevraagt verzorgpaarden/pony's

(Flevoland Friesland Gelderland Groningen Limburg noord-brabant Noord-holland Overijsel Utrecht Zeeland Zuidholland )

Nouja zo zou ik dus meer overzicht maken in bokt Knipoog
Ik zelf vind de afkortingen namelijk heel onoverzichtelijk en het zijn er simpelweg te veel ..

Nou niet direct denken van wat een zeur die natas volgens haar is er niets goeds aan Knipoog
da's niet zo maar vanwege mijn werk heb ik geleerd wat orde te maken op forums en dus kan ik erg kritisch kijken Lachen

nnatasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:26

ehmz sja .. mijn berichtje was dus eigenlijk een vervolg op een eerder bericht wat ik plaatste maar wat ergens mis is gegaan Knipoog nu komt het wat vreemd over , maar ik zou dus voorstellen om heel bokt anders aan te pakken in de vorm van onder provincies te gaan werken , nu zie je namelijk heel veel topics op bokt die eigenlijk al meerdere keren geplaatst zijn zoals bijv. bij manege's dat er wel tig topics staan over 1 manege maar verdeeld over de vele pagina's gewoon niet meer terug gevonden worden , met provincies zal het denk ik een stuk fijner bokten worden omdat de mensen meer in je buurt zitten en daar bij bijv. advertenties toch wel rekening mee gehouden mag worden , natuurlijk moet niet alles gescheiden worden ! , maar categorien zoals verslag van de dag moeten gewoon voor iedereen blijven .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:50

Ik ben tegen indeling in provincies en het gaat verder ook niet echt om de indeling van Bokt denk ik. Het grote probleem met welke indeling je ook maakt: mensen moeten de moeite doen om te lezen.

Het staat allemaal duidelijk uitgelegd in de sticky's maar mensen gooien hun topic gewoon ergens neer. Want er is een forum "[EA-GZ] Gezocht: Paarden en Pony's" en toch zetten mensen er elke keer een "[GZ] verzorgster" neer. Dat je de afkorting even vergeet kan ik begrijpen. Maar de forumtitel is duidelijk, en het staat nog verder uitgelegd in de sticky's, met voorbeelden. Dan snap ik niet hoe er een misverstand kan ontstaan (en zeker niet zo'n 10x op een dag!)
De vraag is hoe je dat op gaat lossen?

nnatasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:55

het gaat ook niet om de inrichting van bokt , het is alleen in de praktijk zo dat mensen nou eenmaal niet lezen ..

je moet het ze eigenlijk zo ongeveer voorkauwen en zorgen dat er geen zijweg meer te volgen is wil het gebeuren zoals jij dat wilt Knipoog

dus dan moet je of heel veel blijven editen omdat ze het gewoonweg blijven doen , of zo indelen dat ze eigenlijk niet meer anders kunnen.

Ik denk trouwens dat veel mensen ook bewust hun topic in de verkeerde categorie plaatsen om zo meer op te vallen tussen alle andere advertenties
( en geef toe .. dat werkt ook nog Knipoog )

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 01:18

Nnatasja: ik denk dat een opdeling in provincies in een In De Toekomst Te Bouwen Geheel Vernieuwd EA Systeem in ieder geval een zoekmogelijkheid wordt. Tot die tijd ben ik meer op zoek naar wat Shadow0 aangeeft: welk systeem (eventueel van tags) is het duidelijkst en levert minder verplaats/verwijderwerk op.

Iceprincess: ik ben niet lui, maar ik doe liever nuttigere dingen dan 10x per dag een titel aanpassen Tong uitsteken

nnatasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 01:22

ohwww maar als het maar om 10 keer per dag gaat dan valt het reuze mee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:32

Misschien ook handig als men na de tag direct de postcode of woonplaats neerzet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:33

harstikke handig sammm, maar dat is nou net het probleem, dat doen ze niet

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:23

Als mensen een topic willen starten ze niet zelf de titel laten typen maar met tekstblokken werken.

1e keuze: AB/GZ ....
2e keuze: regio 0000 (zelf nummers invullen) of plaatsnaam.
3e keuze: wat bijrijdpaard/bijrijder/verzorgster bla.bla.bla.

En daaronder pas het tekstvenster waar ze wat in kunnen typen.

Als een van de 3 eerste opties niet is ingevuld kan het tpoic niet online.

Ik denk dat dit de enigste goede oplossing is, alleen ik weet niet of ht te realiseren is.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:38

bogie schreef:
Als mensen een topic willen starten ze niet zelf de titel laten typen maar met tekstblokken werken.

1e keuze: AB/GZ ....
2e keuze: regio 0000 (zelf nummers invullen) of plaatsnaam.
3e keuze: wat bijrijdpaard/bijrijder/verzorgster bla.bla.bla.

En daaronder pas het tekstvenster waar ze wat in kunnen typen.

Als een van de 3 eerste opties niet is ingevuld kan het tpoic niet online.

Ik denk dat dit de enigste goede oplossing is, alleen ik weet niet of ht te realiseren is.

aan zoiets zat ik ook te denken. Je krijgt ook al een waarschuwing als er iemand voor je wat gheplaatst heeft of je te snel achter elkaar berichten wilt plaatsen, dus mss kan het wel?