Ugh...computers... krijg op vaste comp. geen internet verbin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Ugh...computers... krijg op vaste comp. geen internet verbin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 12:43

Het lukt ons maar niet om op onze vaste computer internet verbinding te krijgen... de boel is volgens het boekje aangesloten... de helpdesk gebeld en die hebben zonder resultaat hun hele trukendoos open gehaald...maar niks! Ik baal werkelijk als een stekker (we hebben onze anti virus software ook moeten verwijderen want dat zou absoluut de oorzaak zijn...grrrrrrr... ) want internet is voor ons DE manier waarop mijn bf makkelijk contact kan onderhouden met zijn ouders, zusje, andere familie en vrienden in Australie... Nou heeft iemand gesuggereerd dat het euvel misschien verholpen is als we een lange USB kabel kopen om de computer maar via USB aan te sluiten... op die manier deed de laptop het immers ook... Maar hoe groot is de kans dat dit idd zal werken? Want als het niet werkt heb ik WEER onnodig geld uitgegeven (telefoontjes naar de helpdesk zijn ook al niet gratis) en ik kan helaas niet zeggen dat ik bijzonder goed in de slappe was zit... Ik krijg iig de volgende foutmelding: Error 678 ... :S (op dit soort momenten zou ik zo graag wat meer van computers willen begrijpen...)

Anoniem

Re: Ugh...computers... krijg op vaste comp. geen internet ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:00

Vaag. Maar kun je niet even je modem bij je pc zetten op de een of andere manier om te testen voordat je straks een kabel koopt en het werkt nog niet.

Hoeveel meter moet je hebben? Meter of 3? Die heb ik denk ik nog voor je liggen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 13:03

Meter of 3 is denk ik lang genoeg ja... en modem dichterbij zetten lukt helaas niet vanwege de lokatie van de kabelaansluiting en de lengte van dat snoer... Rolleyes

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:01

Erm USB? wat heb je voor modem/router?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 10:19

Sypheron schreef:
Erm USB? wat heb je voor modem/router?

Errr...uhm... weet ik niet Haha! Maar je mag best even komen kijken en het euvel gelijk verhelpen Knipoog ... Sorane, wat voor modem heb ik??? Ik heb geen router... toch??? Ik heb de standaard modem die werd mee geleverd bij een kabel internet verbinding van kabelfoon... een blauw/grijze, maar dat bedoelde je vast niet... Waar het computers en toebehoren betreft ben ik echt hartstikke Blond vrees ik... Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:29

Ze heeft een usb kabel modem van de Kabelfoon.
Ben nog even wezen kijken voor je. Maar het moet haast wel die kabel zijn...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:12

Hmm USB modems ben ik niet echt kapot van, heb ik inderdaad wel vaker problemen mee gehad, bij Ilona ook een heel gekloot toen om dat ding aan de praat te krijgen, maar dat was een Speedtouch van Alcatel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:18

Dit is geen speedtouch. Zo'n massaal ding van de kabelmaatschappij. Schijnt te werken met een UTP kabel ertussen. Maar niet dus.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 11:59

De modem is zeker geen probleem... want op de laptop met het bijgeleverde usb kabeltje van laptop --------> modem krijgen we prima verbindin mee... Helaas is dit kabeltje dus alleen te kort om naar de vaste computer te gaan... Huilen Zou het dan dus idd aan de kabel kunnen liggen?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:47

Ja maar ik doel meer op de compatibiliteit van de modem met verschillende computers en drivers Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:07

Ik heb die pc toen der tijd geinstalleerd. De drivers zijn prima in orde daar is niets mis mee...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 13:08

Sypheron schreef:
Ja maar ik doel meer op de compatibiliteit van de modem met verschillende computers en drivers Knipoog

Oh... zoals ik al zei... Blond Haha! . Ik mag toch hopen dat mijn standaard modem geval wel compatible is met mijn nieuwe putertje... *zucht* We hebben de verbinding nodig voor contact met Simon's thuisfront en de laptop gaat eerdaags de geest geven vrees ik... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:19

Istie wel. Als ik bij je ben neem ik wel even een kabeltje mee Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 13:32

Sorane schreef:
Istie wel. Als ik bij je ben neem ik wel even een kabeltje mee Haha!

Tot vanavond? Schijnheilig (Grapje hoor... als ik een leuk betaalbaar restaurantje kan vinden gaan we -Simon, broertje, ouders en ik- vanavond lekker uit eten.) Maar iig vast bedankt! En ik bel heel snel, dus even die agenda trekken met John vanavond! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:22

Error 678 is bij mijn weten "Kan geen verbinding maken met externe computer" dus of een USB-kabel in dat geval helpt betwijfel ik.

Heb je van de helpdesk een ping moeten doen naar 127.0.0.1 en zo ja, wat kreeg je toen op het scherm?
Dezelfde vraag voor ipconfig en ipconfig /all (hangt een beetje van je Windowsversie af).

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 09:42

Marreke schreef:
Error 678 is bij mijn weten "Kan geen verbinding maken met externe computer" dus of een USB-kabel in dat geval helpt betwijfel ik.

Heb je van de helpdesk een ping moeten doen naar 127.0.0.1 en zo ja, wat kreeg je toen op het scherm?
Dezelfde vraag voor ipconfig en ipconfig /all (hangt een beetje van je Windowsversie af).

Een ping??? Ipconfig klinkt wel heel bekend... ik heb iig talloze dingen moeten proberen van de helpdesk...en geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Firewall verwijderd, IP adres gewijzigd talloze vinkjes bij weet ik veel wat voor dingen uit / aan gezet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:59

Die ping heb ik al eens eerder bij jou gedaan en dat werkte wel.
Ping 127.0.0.1 controleerd de TCP/IP netwerk configuratie in jouw eigen computer. Maar daar is in jouw geval niets mis mee.

Dat hij geen verbinding kan krijgen met de externe computer kan kloppen als hij niet werkt zonder die USB aansluiting.