Taal wil niet instellen [office]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Missy

Taal wil niet instellen [office]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 23:30

Ik gebruik op het moment Office publisher 2003 voor een werkstuk maar ik heb een probleem met de taalinstelling. Hij staat op engels en wil dat ook niet veranderen. Ik probeer het wel steeds maar dan verandert hij gewoon weer terug.

Dat ie nu al mijn woorden als fout ziet kan ik nog mee leven, maar nu gaat ie uit zichzelf ook woorden veranderen en das wel vervelend gezien ik niet weet wat ik er tegen kan doen.. Bloos

Weet iemand hoe ik de taal in nederlands kan veranderen en dan zo dat ie ook zo blijft?

Ranja

Re: Taal wil niet instellen [office]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 08:53

Ik weet niet zeker of het werkt, omdat ik geen idee heb of publisher ook met de normal.dot werkt...
Maar mocht dat wel zo zijn, kun je even kijken in Word bij Extra, Taal, Taal instellen hoe daar de instelling staat. Hier moet Nederlands (standaard) staan. Als dit niet zo is, klik dan Nederlands aan en klik op standaard. Als hij vraagt om dit in de normal.dot op te slaan kies voor ja.
Start Publisher opnieuw en check of de instelling nu wel goed staat.

Anders kun je in het configuratiescherm nog kijken hoe de instellingen van je text services staat. Hier moet de invoertaal iig op nederlands staan.
(Configuratiescherm, Landinstellingen, Talen, Details)

Succes!! Afbeelding