Bokt werkt niet goed op Imac (apple)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LittleKathy

Bokt werkt niet goed op Imac (apple)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 19:49

Ik merk dat als ik op mijn mac zit thuis en op school dat bokt het niet goed doet; kan bv nergens op klikken en als ik wil posten kan ik de knop niet indrukken zeg maar. Soms doet ie het als ik een paar keer de pagina heb vernieuwd, maar dit is pas sinds het nieuwe bokt. Ik had er eerst nooit problemen mee! Zijn er meer mensen met mac?

SweetTinka

Re: Bokt werkt niet goed op Imac (apple)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:23

Pff het duurde even voor ik kon reageren haha, want het werkt inderdaad voor geen meter op een Mac... Vind dit overigens wel een beetje triest, een Mac is toch niks minder dan een pc...

Maargoed, ik zit geloof ik ook bij jou op school, of we doen in ieder geval dezelde opleiding, en werken dus veel met Mac's... En het is jammer dat bokt het daar niet op doet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:37

Ik heb Firefox geinstalleerd!!!
Ik had eerst de oude Explorer nog gewoon en Mozilla ernaast voor 'probleemsites' (ook netscape geprobeerd, vond ik ook nix)
maar de nieuwe Firefox is voor de Mac echt beter dan wat dan ook!!
Hier kan je 'm downloaden:
http://www.mozilla.org/products/firefox/

Hij is echt heel goed en ik stapte niet graag over, maar ik ben 'om' en kan nu gewoon lekker Bokken en ook op andere sites die soms problemen gaven!
Ook de lay-out van Firefox is gewoon goed. Mozilla vond ik soms een beetje ouderwets.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:38

ik heb netscape en ik ben niet van plan om allerlei zaken te gaan downloaden en instaleren terwijl netscape [7.0] in alle opzichten goed functioneerd.
ik heb geen problemen met berichten plaatsen, maar het blijft zo dat 'bekijk nieuwe berichten' voor mij niet werkt, en dat is mijn [op het 'oude' bokt] meest gebruikte functie, die mis ik dus nogal.
de laatste berichten die ik kan oproepen zijn van vanmorgen half tien.
weet iemand hoe dat komt?
en vooral of [en hoe] ik het zelf kan oplossen?

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:23

Het kan ook een proxy probleem zijn, ben je zeker dat alles goed staat op je mac??

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 01:33

Ik heb @home en die had ik al voor het nieuwe bokt en toen had ik er nooit problemen mee. Op school heb ik het ook! We hebben op de pc ook firefox en een een voordeel daarvan is dat het minder reclame doorlaat Verward

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 09:50

Bas232 schreef:
Het kan ook een proxy probleem zijn, ben je zeker dat alles goed staat op je mac??

ik weet niet wat 'goed' is.... Bloos
kan iemand daar iets over zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:33

Luxx, je kunt kiezen tussen: directe verbinding, manuele proxy en automatische proxy. Zet hem eerst eens op directe verbinding (als die nog niet aan staat) en kijk of het dan beter gaat. Staat ergens onder preferences geloof ik.
En anders een traceroute doen om te zien waar het mis gaat. Terminal venster (of shellvenster?) openen, traceroute www.bokt.nl intikken en dan enter geven. Er komt dan een hele lijst met namen en cijfertjes. PM of mail die lijst even door als je zelf niet direct ziet of en waar het eventueel mis gaat.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 07:35

ik heb er nu geen tijd voor, ik moet zo weg, maar ik ga er morgen naar kijken. OK dan!
dank voor je bericht marreke!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:00

proxy zou het probleem niet mogen zijn.

Ik heb (sinds heel kort) ook een Mac en hier werkt alles perfect, iig in Safari en in Firefox.

Netscape 7.0 is inmiddels al behoorlijk oud, het kan bijna niet anders dan dat die problemen geeft op meer sites. Internet Explorer voor de Mac daar hoeven we het eigenlijk niet eens echt over hebben, die is een jaar of 5 geleden voor het laatst geupdate volgensmij... Internet Explorer 4 op de PC zal ook flink wat problemen geven gok ik zo. Dat wordt overigens met de nieuwe layout (die over een tijdje gaat komen) nog erger... Ik wil best ver gaan met het ondersteunen van wat oudere software maar een browser van 5 jaar oud is toch net wat overdreven Knipoog

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 13:00

Phwww wat een termen, snap er helemaal niks van. Dus mijn internet browser id te oud of? Zal firfox s downloaden

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:42

Bij mij wil het ook wel eens zo zijn dat ik niet op een topic of forum kan klikken. Even vernieuwen en dan doet hij het weer. Vervelend ja, maar het is niet anders.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:38

Ik bok regelmatig op een Apple (powerbook) en nooit ergens problemen mee. Op de universiteit hebben ze nog een zooi (hele) oude Imac's staan en ook dat gaat probleemloos.
Lijkt me dus sterk dat het aan apple "in het algemeen" ligt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:32

Het is wel algemeen bekend dat niet alle programma's (en websites) voor Apple geschreven worden.
Microsoft is al een tijdje geleden opgehouden met het updaten van Explorer voor OSX bijvoorbeeld, maar dat is wel de meest gebruikte browser.
Ik heb nog één van de eerste OSX's zonder Safari, maar ik denk dat ik binnenkort OSX jaguar (die heb ik nog ergens liggen...) ga installeren.
Volgens mijn vriend kan het ook te maken hebben met bepaalde Java applicaties, maar zover gaat mijn kennis verder niet Blond

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:39

Ik heb ook hetzelfde probleem op de mac op mijn stage, heel vervelend, steeds maar weer vernieuwen, en het gekke is dat ik wel gewoon bovenaan in de balk bij het uitloggen kan klikken en ook ongeveer een cm langs de kant links Verward (dus bijvoorbeeld op de "B" van de titel "Bokt werkt niet goed..."

En het is niet mijn computer dus ik mag ook nog niets erop installeren Lips are sealed
Heel vervelend!

Maar komt dat nu door mijn computer, of toch door Bokt, want op andere forums doet ie het gewoon Verward

*Effe offtopic, manonnetjoe en SweetTinka, op welke school zitten jullie dan, toevallig ook op het Sint Lucas? Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 15:30

Zoals nu moet ik keivaak op vernieuwen klikken voordat ik kan posten!!! Ik zit op het grafisch lyceum eindhoven.

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:44

Ik zit op op Grafisch Lyceum Eindhoven (ofja... Eindhovense School...) en bokt werkt hier gewoon voor geen meter...

PS mannonetjoe, je zat net geloof ik naast me, ik zag in ieder geval een meisje op bokt posten in dit topic Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 08:46

Nou moet ik even denken, kan me wel herinneren dat er iemand op de grond zat, was jij dat????

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:27

manonnetjoe schreef:
Nou moet ik even denken, kan me wel herinneren dat er iemand op de grond zat, was jij dat????

Nee, zat gewoon op een stoel haha Haha!. Ergens op de hoek, naast mij stond m'n vriendin, die stootte me aan en zei: hee op dat forum zit jij ook altijd. Lachen

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:32

Dan zat jij rechts van me als ik het goed heb, want ik zat op de 2e computer. Ik kan je me niet herinneren sorry Knipoog