manege- en verzorg...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

manege- en verzorg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 19:10

Wat is de bedoeling precies van manege- en verzorgpaarden??

Slap prutsmuts of serieus gepraat...? Haha!
Ik word niet helemaal wijs uit de tekst die eronder staat...
Kan wel zijn omdat ik blond ben misschien Lachen

Joyce

Re: manege- en verzorg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:14

Aan het (enkele Haha! ) topic wat er in staat te zien is het denk ik de bedoeling dat er verzorgpony's gevraagt & aangeboden kunnen worden...?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:19

Dat lijkt me meer de bedoeling van EA-VP
Goed dat die er gekomen is!!! OK dan! Go jij! Go jij!
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 28-02-05 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:19

Wauw, een forum speciaal voor mensjes als mij!
Ik voel me meteen thuis!!
*rijdt nog maar 1 uurtje per week op de manege, ipv iedere dag*

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 19:21

Nee want daar is dus een nieuw topicding voor gekomen bij EA...

Kijk, dit is er nieuw:

* [MV] Manege- en Verzorgpaarden
Het forum voor alle onderwerpen die je tegenkomt als manegeruiter of verzorgster.

* [EA-VP] Verzorgpaarden
Voor het aanbieden en zoeken van verzorgpaarden en pony's.

Dus mij lijkt het, wil je een verzorgpaard, of bied je iemand een verzorgpaard aan, dat je dan iets post bij [EA-VP]
Maar waar is [MV] dan goed voor, serieus of niet??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:26

Ik hoop serieus maar ik vrees...
Ik heb wel een paar vragen gehad die nu daarbij zouden kunnen: of er maneges zijn waar je vrij kunt rijden, hoe de indeling van de lessen gebeurt, etc. Ook vragen over wat je nou precies mag verwachten van een bijrijder (rechten, plichten) of juist als bijrijder kunnen prima, die komen nog wel eens langs op (o.a.) VMR
Maar ik weet niet of het daarbij blijft, of dat er elke woensdag en zaterdag een uitbarsting komt van manegeles-verslagen...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 19:29

shadow0 schreef:
Maar ik weet niet of het daarbij blijft, of dat er elke woensdag en zaterdag een uitbarsting komt van manegeles-verslagen...

Ah, en dit gaan we niet hopen... Verward

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:49

shadow0 schreef:

Zeker, een hele verbetering!

Alleen dat MV... No offence, maar ik zit echt niet op 1 lijn met de meeste manegeruiters. Ik heb het idee dat er nu juist meer onderscheid wordt gemaakt tussen mensen met een eigen paard en met zonder eigen paard en dat lijkt me toch niet de bedoeling. Er zijn mensen met verzorgpaarden die er serieuzer mee bezig zijn dan mensen met eigen paarden. Maar goed, misschien trek ik nu te snel conclussies.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:24

Ik zou zeggen dat alleen zaken die speciaal over manege/verzorg-kwesties gaan er thuishoren. Algemene rijtechnische of wedstrijdzaken kunnen vast nog steeds op de betreffende forums, ook al gaat het om een verzorgpaard.

Maar... welke lijn is dat, waar de manegeruiters op zitten? (Zit ik daar ook op?)

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:38

Tessebes schreef:
shadow0 schreef:

Zeker, een hele verbetering!

Alleen dat MV... No offence, maar ik zit echt niet op 1 lijn met de meeste manegeruiters. Ik heb het idee dat er nu juist meer onderscheid wordt gemaakt tussen mensen met een eigen paard en met zonder eigen paard en dat lijkt me toch niet de bedoeling. Er zijn mensen met verzorgpaarden die er serieuzer mee bezig zijn dan mensen met eigen paarden. Maar goed, misschien trek ik nu te snel conclussies.

Dit idee heb ik nou ook...

Ik ben ook "maar" manegeruiter en bijrijder simpelweg omdat ik het geld er niet voor een eigen paard heb.. Ik ben echt wel heel serieus bezig en volg ook opleiding paardenhouderij & management...

Ik denk dat je met dit forum bepaalde een groep mensen in een hokje plaatst...

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:53

Boehoe Tong uitsteken
Nu hoor ik nergens meer bij Clown
Ik rijd namelijk niet meer Tong uitsteken

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:55

Ben het helemaal met je eens Tessebes! Ik zie niet in wat er aan mijn Kelvin-perikelen anders was dan wanneer Kelvin mijn paard geweest zou zijn.

Waar wordt de grens getrokken tussen manege- en verzorgersproblemen en eigenpaarden-problemen? En waarom staat dat forum meteen tussen de vaste fora, en een forum als BB nog steeds niet?

Ik neem aan dat bij EA ook bijrijdpaarden onder EA-VZ vallen? Goeie ontwikkeling Ja

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:35

Het gedeelte op EA lijkt me prima OK dan! Zo kunnen die vragen/aangeboden zaken wat makkelijker bekeken worden, zonder dat ze weg zakken tussen aangeboden of gezochte andere zaken.

Over het manege en verzorgpaarden forum heb ik zo mijn bedenkingen.
Zelf ben ik ook 'maar' manege klant, rijd 2 keer in de week maar ben op zekere hoogte wel serieus bezig.

Wat wil het team dat hier gepost word?
Meer topics als 'er is een nieuwe pony op de manege' en 'wie weet een manege in de buurt binnen xxx bedrag?' ??

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:36

Ik vind het MV forum wel vaag...ik heb verzorgpaarden, maar doe er net zoveel mee als met een eigen paard. Ik kom er net zo vaak en doe er precies hetzelfde mee. Ik vind dat e rnu een te duidelijke scheiding komt, alsof je als maneneruiter of bijrijdster/verzorgster minder waard bent, of maar op een ander forum moet gaan reageren dan de éigen' paarden mensen... Scheve mond vaag ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:39

ik denk dat het meer is voor vragen en topics over maneges of verzorgpaarden, en dat manegeruit of verzorgsters ook gewoon op de andere forums kunnen posten, alleen als het onderwerp van het topic met de manege te maken heeft, of een verzorgpony het dan hier moet (volgen jullie het )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:45

GOed ik vind het dus totaal nutteloos, want:
ik vraag me af of zo'n forum hier nou voor nodig is. Kunnen die vragen niet gesteld worden in PP of VMR?

En persoonlijk vind ik ook de locatie een beetje vreemd. Ik zou het logischer vinden als ie onder Rassenpraat kwam ofzo.

Enne nu zulke fora geopend worden, wanneer komt er dan een aparte gezocht/gevonden paarden wat nu een totaal onoverzichtelijk sticky is in vmr?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:56

Wat moet er in het Manege- en verzorgpaarden forum aan topics komen Scheve mond Verward Die bij het EA-gedeelte vind ik nog lang niet eens zo stom, maar die andere? Ik zie daar echt het nut niet van in? Tessebes en Sylvia hebben dat al mooi genoeg verwoord Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:47

Tessebes schreef:
Ik heb het idee dat er nu juist meer onderscheid wordt gemaakt tussen mensen met een eigen paard en met zonder eigen paard en dat lijkt me toch niet de bedoeling. Er zijn mensen met verzorgpaarden die er serieuzer mee bezig zijn dan mensen met eigen paarden. Maar goed, misschien trek ik nu te snel conclussies.

Sluit me hier per direct bij aan. Er komt zo een steeds grotere scheiding, alsof sommige mensen beter zijn dan anderen. No offence, maar ik vind het helemaal niks, om het even zachtjes uit te drukken.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:56

Wat zijn sommigen weer lekker negatief..
Kijk het gewoon eens aan. Misschien wordt het wel een hartstikke leerzaam en leuk forum. Misschien ook niet, maar dat zien we dan wel weer.
Er wordt weer veel te snel geoordeeld Knipoog.

Het EA-VP gedeelte vind ik wel een vooruitgang, dat houdt het veel overzichtelijker Lachen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:51

Zo hebben de manege mensen wel een eiegn plek. Zij kunnen praten met andere mensen die ook op maneges rijden.

Ik vind het wel een goed forum Ja

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:16

Het gros van bokt komt op een manege en/ofstal. Ik zie echt totaal het nut niet in van een apart forum hiervoor. Wat voor andere vragen zouden daar nou in gesteld kunnen worden die niet in VMR PP kunnen en waar de rest geen antwoord op zou kunnen hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:38

Wat een belangrijk verschil is tussen maneges + soms verzorgpaarden en aan de andere kant eigen paarden, is dat je niet alles mag beslissen. Je kunt niet zomaar de dierenarts laten komen, je kunt niet altijd bepaalde maatregelen nemen, je moet zeg maar meer roeien met de riemen die je hebt.
Dat levert andere problemen en andere oplossingen op.

(Voorbeeld is dat ik mijn ooit eigen paard heel goed zou leren stil te staan bij opstijgen, en netjes te gedragen op stal. Maar dat kost tijd en een zeer consequente aanpak en dat zit er niet in bij manegepaarden. Staat een manegepaard niet stil dan zou ik veel makkelijker zeggen: vermijd de problemen en vraag iemand die vast komt houden. Idem dito een paard dat bv de stal uitloopt. Zou het mijn paard zijn, dan zou ik wel wat tijd steken in het leren dat dat niet mag. Maar bij manegepaarden hou ik gewoon de teugel vast of de staldeur dicht.)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:38

Mijn eerste reactie was, mooi, een forum waar de manegeruitertjes hun verhaal kwijt kunnen. Worden de andere fora daar niet meer zo door "vervuild".
Mijn interpretatie is dat het een forum is waar de pennymeisjes hun verhalen kwijt kunnen. (no offence, ik zit al verscholen onder de tafel nu). Over al die gemene verzorgpony-eigenaren bijvoorbeeld, of over hoe lief alle manegepony's zijn enz.
Iedereen imo welkom op de andere fora, ik zou persoonlijk wel blij zijn als daar nu vooral de serieuzere berichten overblijven. En ja ik weet dat ik er overheen kan lezen, alleen mis ik door de pennyberichten vaak de wel serieuze topics.

Argggh, hoe leg ik het nu fatsoenlijk uit, alle berichten zijn natuurlijk serieus bedoeld, wil niemand beledigen, maar er zit nu eenmaal verschil in de belevingswereld van een 18- of 18+ persoon. Dit om maar even ruwweg een scheiding aan te geven.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:25

Ik snap je punt iig wel Esther, dat is nl ook wat ik denk. Ik zie voor mezelf nl totaal geen nut in dat forum (behalve als 'hoe pak ik dit aan met de eigenaar').

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:27

Sylvia schreef:
Ik snap je punt iig wel Esther, dat is nl ook wat ik denk. Ik zie voor mezelf nl totaal geen nut in dat forum (behalve als 'hoe pak ik dit aan met de eigenaar').

Ja, maar het is dan wel handig dat ook iemand vanuit eigenaars-oogpunt reageert, die misschien een andere kijk op de zaak kan geven.