Ja waar moet je op letten bij aankoop van een notebook,
op alles eigenlijk! Het merk maakt tegenwoordig weinig uit, ze gebruiken veel van dezelfde onderdelen. Als ik een notebook zou kopen zou ik iig goed letten op:
- Accus, ik werk veel in de trein dus mogelijkheid voor 2 accus is voor mij geweldig, meestal komt de 2de inplaats van de floppy drive, maar wie gebruikt er nou dan ook nog floppy's. Ik weet niet waarom je een notebook gaat kopen, als het is omdat je veel in de trein enzo werkt zou ik ook voor 2 goede accus gaan, als je alleen thuis zit vraag ik me af waarom je een notebook koopt, maar dan heb je niet zown goede nodig... en zeker geen 2
- Cd/dvd speler/brander, momenteel zitten er in elke nieuwe notebook wel een dvd speler en cd lezer/schijver, maar ik zou ook wel graag een dvd brander willen hebben. Voor alleen internetten zou ik ook hier niet al te veel geld aan besteden..
- Harde schijf, Een grote en snelle hardeschijf kost vaak wel wat meer centjes maar is voor mij een must omdat ik heeeel veel muziek op mn pc heb en edit dus ik heb veel opslagruimte nodig en een snelle toegans snelheid, voor alleen internetten heb je niet zown snelle hd nodig en zoveel opslagruimte ook niet, 30 Gb is genoeg
- Processor, de processor is het gedeelte van de pc wat het werkt levert, ik zou hier noooit op bezuinigen...wat je er ook mee doet... de AMD athlons worden vaak erg heet, dus ik zou gaan voor de intel pentium M (2,13 GHz (dacht ik))
- Ingebouwde wireless kaart van Intel zou ik nooit nemen, kan beter los kaartje van USR of linksys nemen, werkt veel beter
- Grafisch zou ik voor alleen internetten ook nietzoveel voor uitgeven... Ik moet een scherm hebben die 1600x 1200 aankan, en die zijn er bijna niet, maar voor internetten zou ik gewoon een standaard 14/15 inch met max resolutie van 1024 x 768. Voor een grafische kaart heb je opzich genoeg aan een simpele Nvidia...
- geluid, tja alle laptops hebben bagger geluid, dus daar zou ik helemaal niet lang over nadenken.
- geheugen, ik zou met 256 ofzo beginnen, als er maar genoeg geheugen banken zijn, upgrade handig,
- en idd de poorten, genoeg USB(3/4 usb), 2 PCMCIA poorten zijn wel handig, s-video aansluiting, firewire, 15 en 24 pins video aansluiting, ethernet, modem, audio (mono & stereo)
Verder moet je kijken naar je budget, er zijn dure en goedkopere merken.
Acer is een vrij goed verkocht merk, Dell zie je ook wel veel, maar de laatste tijd zie je ook wel veel 'kruidvat' merken.
Dell is toch best duur, IBM nog veel duurder, maar ik zweer bij IBM (al hebben wij nu een 2 dells, 1 goedkoop kruidvat merk,1 IBM, 1 compaq) Compaq/HP zijn opzich ook wel lekkere merken, heb je niet een Media markt in de buurt? die Microstar van de Media markt zijn vaak ook wel goed. Als je gaat kijken, typ dan ook is op t toetsenbord, daar zit ook nog ontzettend verschil in, en de muis, ik werk alleen met joystickjes, maar tegenwoordig is alles touchpad, en wat ik altijd erg irritant vindt, is als er geen knopjes aan de zijkant ofzo zitten om het geluid uit te zetten.... Hoe vaak ik wel niet in een stille trein ineens de pokke herrie van mn pc hoorde :p
Als iemand fouten in mn verhaal ziet, zeg het dan, ben er niet helemaal bij vandaag... En ik hoop dat je er wat aan hebt