microsoft frontpage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

microsoft frontpage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 23:01

Op mijn computer staat frontpage maar dat is nog niet helemaal geinstalleerd staat er!! Dus heb ik een CD nodig maar die kan mijn vader niet vinden in ieder geval niet de goede

Of is het niet standaard dat je frontpage op de computer heb?

Iemand antwoord ik hoop het
Groetjes Nanda

Menno

Re: microsoft frontpage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:58

Frontpage is onderdeel van MS Office en MS Office wordt niet standaard geleverd bij de levering van een PC...

Maar als je je licentiecode nog hebt moet het toch geen probleem zijn om hem opnieuw te installeren? Gewoon de cd-rom van een vriend of vriendin lenen Lachen

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 01:42

Menno,

Hoe lang heb je die PC al en was Office en/of Frontpage al geinstaleerd toen je hem kreeg? Als je de PC voorgeinstaleerd hebt gekregen zou er een CD met de juiste Office versie bij moeten zitten. Deze moet je dan gebruiken (en die kun je dus nu niet vinden). Een andere CD werkt vaak niet omdat er door Microsoft nogal wat verschillende varianten zijn uitgebracht voor dezelfde versie van Office.

In het ergste geval kan het zijn dat de CD die je bij de PC hebt gekregen ook niet werkt. De leverancier van je PC heeft die CD dan niet gebruikt bij het installeren. Je zult dan contact met de leverancier moeten opnemen. Het verwijderen van Office zonder de juiste CD wil vaak niet. Het 'eroverheen' installeren van een andere versie wil wel eens succesvol zijn.

Controleer ook het versie nummer van je Office CD. Als daar in het begin de letters OEM in staan, heb je een bulk versie die vaak word gebruikt voor voorgeinstallerde Office versie's.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 01:57

Bitwise schreef:
Hoe lang heb je die PC al en was Office en/of Frontpage al geinstaleerd toen je hem kreeg? Als je de PC voorgeinstaleerd hebt gekregen zou er een CD met de juiste Office versie bij moeten zitten. Deze moet je dan gebruiken (en die kun je dus nu niet vinden). Een andere CD werkt vaak niet omdat er door Microsoft nogal wat verschillende varianten zijn uitgebracht voor dezelfde versie van Office.

Daar heb je gelijk in. Als je bv. een Office 2000 Professional geinstalleerd hebt staan kun je hem alleen verwijderen of opnieuw installeren met een Office 2000 Professional. Iedere andere versie zal eindigen met de melding dat er al een versie geinstalleerd is.

Kun je geen soortgelijke versie vinden, dan zul je de MS Office ** removal tool moeten downloaden van Microsoft.com (waar hij staat weet ik je niet te vertellen, wel weet ik dat ik maanden geleden enige tijd bezig ben geweest het vinden van de juiste removal tool... Microsoft, bedankt voor jullie gebruiksvriendelijke zoekmachine... Koe)

Ook staan er her en der op www.google.nl wel truukjes om je Office installatie 'onzichtbaar' te maken (onzichtbaar voor het installatieprogramma van de betreffende cd, geen uninstall dus, maar zonder een herinstallatie ook niet meer te gebruiken Knipoog), maar dan moet je rommelen in het register en daar moet je niet aan beginnen als je geen verstand hebt van het register.

Daarna kun je je Office met iedere versie weer installeren...

Verder geeft Bitwise al de nodige informatie Lachen

** = jouw versie

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 02:06

Menno schreef:
Kun je geen soortgelijke versie vinden, dan zul je de MS Office ** removal tool moeten downloaden van Microsoft.com

Office removal tool. Die is nieuw voor me. Zo leer ik nog iets. Dit zou me vorig jaar uit de brand hebben geholpen.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 02:46

Bitwise schreef:
Office removal tool. Die is nieuw voor me. Zo leer ik nog iets. Dit zou me vorig jaar uit de brand hebben geholpen.

Moet je hem ook weten te vinden. Knipoog

Ik heb mezelf destijds geholpen met het register van Windows.

Enige tijd geleden moest ik deze voor een collega hebben en toen was ik er wel even zoet mee om hem te vinden.

Google heeft ook wat removal tooltjes staan, maar of deze te vertrouwen zijn durf ik niet te zeggen...

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 03:01

Dat zoeken op die mircosoft site valt ook niet altijd mee. Toch heb ik laatst wat oplossingen kunnen vinden in de kennis database.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:20

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:50

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 20:49

Dus als ik daar op klik kan ik downloaden ofzo?

Sorry snap niet zoveel van die dingen

ik heb hem gewoon op de computer staan frontpage maar als ik een nieuewe pagina wil maken dan doet hij het niet dan moet ik het verdere installeren !!

maar ik ga jullie berichten nog een keer lezen hoop dat ik het dan snap

BEDANKT!!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 20:54

Ik krijg trouwens als k wat wil openen

dat ze microsoft office 2000 premium willen installeren dan moet ik er dus een CD in doen,,

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:34

Dan moet je er dus de office 2000 premium cd in doen Knipoog

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:48

collendoorn schreef:
Dus als ik daar op klik kan ik downloaden ofzo?

Sorry snap niet zoveel van die dingen

maar ik ga jullie berichten nog een keer lezen hoop dat ik het dan snap

BEDANKT!!

Sorry, Collendoorn, ik had even een onderonsje met Menno.

Zoals onze ROMKabouter al zij, je moet nartuurlijk de CD van office 2000 premium in de computer doen. Uit het bovenstaande begrijp ik dat je die niet hebt. Als je de PC net nieuw uit de winkel hebt zou ik boos terug gaan: Omdat office 2000 alweer (sterk) verouderd is, en omdat ze de PC niet netjes gebben geïnstalleerd.

Heb je een wat oudere PC, (ca 4 jaar oud schat ik), zul je er toch iemand bij moeten halen. Office 2000 premium staat bekend dat het voor problemen kan gaan zorgen als je een bepaalde (windows en office) update's heb verwerkt. Lijkt mij beter er een nieuwere office versie op te zetten.

Nog een vraagje, heeft Frontpage wel ooit gewerkt?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 14:27

Nee ik denk niet dat het ooit gewerkt heeft heb er nooit naar gekeken en nou ik me eigen site wil vernieuwen dus met HTML dacht ik het makkelijk met dat programma te doen maar dat lukt dus niet Verdrietig
ik heb wel een ander programma maar ik wil links zo een balk met alle buttons maar hoe ik dat ooit moet doen

Maar deze computer hebben we denk wel al 4 jaar het is een DELL

we willen er ook wel windows XP op zetten maar het probleem is dat dan alles weggewist word!! wat je op je computer heb staan,,

Maar ik ga weer op zoek naar die CD ik moet hem toch echt vinden Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:41

collendoorn schreef:
maar het probleem is dat dan alles weggewist word!! wat je op je computer heb staan,,

Dat is geen probleem, gewoon al je spulletjes back-uppen Knipoog

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:45

haha dat is wel zo

maar me vader heeft niet zo veel tijd Haha!

maar hebben jullie dan een ander programma zoals frontpage in het nederlands waar je html pagina kan maken? dat je ook links die button links krijg en rechts gewoon tekst?