Vraagje over foto's comprimeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Vraagje over foto's comprimeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 22:04

Ik merkte dat mijn bandbreedte (6, nog wat gig) er wel erg snel doorheen ging met mijn nieuwe site.
Om niet ineens een boete op mijn deurmat (mailbox :p ) te hebben stuurde ik een mailtje met de vraag of dit uit te breiden was oid.

Ik kreeg daarop terug dat het voornamelijk kwam door mijn verkeerde gecomprimereerde foto's.
Nu ben ik zelf gaan zoeken maar zie ik niet welke er dan zo imens verkeerd is gegaan.
Als ik op eigenschappen klik bij een foto zijn ze gemiddeld 45000 bytes groot. Dat is toch niet zo spectaculair?
Verwacht dat er in totaal zo'n 80 foto's op staan.

Ik heb het fotoboek gemaakt met frontpage standaard fotoboeken.
Sommige groter binnen gehaald en die deed frontpage dan zelf verkleinen. Zit het hem daarin?

Wie kan mij zeggen wat ik vekeerd doe?

Siempie

Re: Vraagje over foto's comprimeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:03

Ik denk dat je even goed moet kijken naar de grootte van de foto's op de website, en hoe ze zijn opgeslagen.

Deze foto bijvoorbeeld wordt weergegeven op het formaat: 349 x 263 (pixels) terwijl de foto eigenlijk de grootte heeft van 640x 480 ( pixels).
Als je de foto ook daadwerkelijk op 349 x 263 wilt weergeven is het verstandiger om de foto ook zo groot te maken. Dat scheelt aardig wat kb's.

Foto 1 is 65 kb, foto 2 is 34 kb

De kwaliteit qua comprimeren is ook van belang, maar ik zie dat je het al vrij klein hebt opgeslagen.

Afbeelding

Afbeelding