hoe kan je foto`s beveiligen op eigen site

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jongleurtje

hoe kan je foto`s beveiligen op eigen site

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 19:36

hoi,

ik wil op de site die ik gemaakt heb alle foto`s zo neer zetten dat mensen ze niet zo maar kunnen opslaan gebruiken enz. omdat ik toch ook professionele mensen aanspreek en ik daar niet mag publiceren omdat het niet beveiligd is... weten jullie hoe ik een foto zo kan neer zetten dat niemand hem kan opslaan gebruiken enz....

alvast bedankt

groetjes marloes

NotNice

Re: hoe kan je foto`s beveiligen op eigen site

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:46

je kan een javascript erin zetten dat het klikken met de rechter-muisknop tegenhoudt, maar dat is te omzeilen. Ik ga niet zeggen hoe, want dan weet de rest het ook Lachen (mocht jij zelf het willen weten, pb me maar)

eigenlijk is er niet echt een goede beveiliging tegen jatten, want als het op een site te zien is is het plaatje te bereiken anders kan de browser het plaatje niet laten zien (klinkt logisch?). Het enige wat het jatten van plaatjes moeilijk maakt is het gebruiken van flash (maar dat is ook te omzeilen, kost alleen wat meer tijd) of de hele pagina grafisch (bijv. als *.pdf bestand) op internet zetten, maar ook daar weten we altijd wel iets op te verzinnen.

Dat je ergens niet zou mogen publiceren omdat het niet beveiligd is vind ik persoonlijk flauwekul! Laat me weten waar dat is en ik zal hoogspersoonlijk ALLE plaatjes van die site binnen 5 minuten kunnen "jatten" en ermee doen wat ik wil! Behalve als het flash of grafisch is, dan ben ik wel een avondje zoet ermee. Dat zou helemaal niet netjes van me zijn, en dus doe ik het ook niet (al is het erg verleidelijk als ze jou van alles verbieden wegens niet-beveiligd) maar het is wel mogelijk.

klink ik nu erg crimineel? ben eigenlijk een erg lief braaf meisje hoor... Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:04

Ik zou groot en opvallend copyright in zetten. Hebben ze ook niks aan de printscreen of moeten ze heel goed in photoshoppen zijn Lachen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:08

MoonChloe schreef:
Ik zou groot en opvallend copyright in zetten. Hebben ze ook niks aan de printscreen of moeten ze heel goed in photoshoppen zijn Lachen

daar heb je gelijk in, maar het maakt je foto's (en je site) wel erg lelijk, en ik denk dat je foto's juist op je site zet zodat iedereen ze kan bewonderen.

je kan ook de copyright 'onzichtbaar' in je plaatje zetten, in PSP kun je je plaatje 'watermerken' en als het goed is kan dat ook onzichtbaar. je kan dan met het blote oog niets aan het plaatje zien, maar met PSP (of zoiets) wel duidelijk aantonen dat het jou plaatje is. Je moet denk ik dan wel duidelijk melden op je site dat je dat met de foto's gedaan hebt want anders denkt iedereen dat ze nog steeds erg jatbaar zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:40

En zoiets wordt dan wel zichtbaar als ieamndanders die fotos wilt opslaan?

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:50

Sammie schreef:
En zoiets wordt dan wel zichtbaar als ieamndanders die fotos wilt opslaan?

nee, dat blijft (helaas) onzichtbaar. Het is met websites heel simpel, het is zoals je het ziet. Als het anders zou zijn kan de browser het niet zo laten zien.

De onzichtbare copyright tekst blijft er echter wel in staan, en zal altijd zichtbaar te maken zijn. Dus als je jou foto ergens anders tegen komt kan je bewijzen dat hij van jou is. Beter laat dan nooit, maar wel erg vervelend!

Misschien is de beste beveiliging nog wel de foto's/plaatjes met een zo laag mogelijke resolutie op de site zetten, dus dusdanig klein dat ze wel goed op het scherm te zien zijn maar niet groter zijn dan wat je op het scherm ziet. Wil je je foto's bijvoorbeeld verkopen of alleen op verzoek mooi groot beschikbaar maken kunnen mensen contact met je opnemen. Vooral jpeg-jes zijn erg berucht om kwaliteitsverlies bij verkleining. Op een beeldscherm heb je daar niet zoveel last van, wel als je een plaatje wilt jatten.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:38

Idd heel moeilijk om het niet-jatbaar te maken...
Groot copyright maakt het nog het minst aantrekkelijk...

Want mensen hoeven maar een klein beetje van PSP af te weten en ze kunnen zo met Capture of Printscreen je foto eraf halen...

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:40

Ja het is eigenlijk vrij onmogelijk om mooie fotos neer te zetten zonder watermerk of text en het toch onjatbaar maken
ik heb het allemaal gewoon in flash en het rechtermuisklikken geblokt
maar mensen die een beetje weten hoe een pc inelkaar zetten hebben dat ook 5 minuten het plaatje in jpg op hun pc staan:P

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:42

jongleurtje schreef:
hoi,

ik wil op de site die ik gemaakt heb alle foto`s zo neer zetten dat mensen ze niet zo maar kunnen opslaan gebruiken enz. omdat ik toch ook professionele mensen aanspreek en ik daar niet mag publiceren omdat het niet beveiligd is... weten jullie hoe ik een foto zo kan neer zetten dat niemand hem kan opslaan gebruiken enz....

alvast bedankt

groetjes marloes

<script language="JavaScript"><!--
function click(){if (event.button==2){alert('© Horseylove')}}document.onmousedown=click// -->
</script>
code