Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Heb je eigenlijk ook spellings controle programma's, die d+t snappen?
en waar als en dan gebruikt moet worden?
En dat soort dingen meer.
Die wil ik dan wel hebben
samen met de gewone spellingscontrole, die heb ik ook hard genoeg nodig
PhiaBink schreef:Te lang van school af. Lang leve de spellingscontrole op de teksverwerker!, helaas niet op bokt
xtwisterx schreef:PhiaBink schreef:Te lang van school af. Lang leve de spellingscontrole op de teksverwerker!, helaas niet op bokt
Dan type je eerst je bericht op de tekstverwerken, spellingscontrole er over heen, en dan copy paste.![]()
Sylvia schreef:Nee.
We hebben op de mail op 't werk ook (optioneel) een spellingscheck. Dat ding geeft de irritantste dingen aan als fout. Zo ook in een bepaald programma met spellingscheck: het woord Afschrijving kent 'ie, het woord afschrijving niet. Imo onbegonnen werk om een fatsoenlijk spellingscheck aan Bokt te hangen.
Ik hoed er geen, ik lees m'n berichten gewoon nog een keer rustig door. En als er dan toch fouten in zitten, dan hebben de mensen van de Taalbloopers tenminste nog wat te lachen.
Sylvia schreef:Kreten als 'ik wordt', 'dat geld ook voor jullie' extra zal een spellingscheck trouwens ook niet kunnen vinden.
PhiaBink schreef:Als ik de spellingscontrolle gebruik en ik zie streepjes onder de woorden die fout zijn, dan heb ik zoiets van,Oh schrijf je dat zo!.
Weer wat
geleer
D.
Ik denk zelf dat je er niet makkelijker van wordt. Als je steeds die streepjes zie, dan ga je toch beter nadenken. Tenminste dat heb ik.