discussies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

discussies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 16:25

Waarom eindigen zoveel topics in discussies? Je kunt gewoon toevoegen of melden wat jij denkt en voor de rest het de vraagsteller zelf uit laten zoeken wat hij/zij er mee wil.
Ik bedoel ik kom totaal zinloze discussies tegen.
Er zijn genoeg voorbeelden waarin men altijd in de woorden van een ander in twijfel wil trekken. Sommigen zijn erg bedreven in het neerhalen van anderen terwijl ze zelf eigenlijk nooit iets positiefs bijdragen. Je kunt best zeggen, okee, ik ben het niet eens wat er boven mij gezegd is, want mijn ervaring is...
Maar niet van: "Nee, hoor, dat is niet zo, wat weet jij er nou van... etc."
Dat hele quoten helpt daar ook niet in. Dingen worden totaal uit hun context gehaald.
Ik zie ook dat er bar weinig respect is, het lijkt soms wel een kleuterklas.
We zijn er in de eerste plaats toch op uit om antwoord te krijgen op onze vragen en om anderen te helpen met het vinden van antwoorden? Waarom dan die ondertoontjes? Die rare discussies?
Kijk, soms zet iemand bewust een discussie op, dat is prima. Maar op een vraag van "wat is dit", of "hoe doe je dat" of "waarom" verwacht je toch eigenlijk niks anders dan gewoon uitleg? Waarom discussies in dat soort topics?

TeamSpirit

Re: discussies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:31

ja vraag mij wat Vork

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:42

geen flauw idee...

ik doe nooit mee aan discussies, geef altijd op een normale(denk ik) manier antwoord.

dat moet dan toch voldoende zijn?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:44

Sommige mensen denken nou eenmaal dat ze het beter weten. Verward

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:46

Omdat mensen vaak niet zichzelf laten tegenspreken en dus maar door blijven gaan op iets.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:47

ja sommige mensen moeten gewoon gelijk hebben. Scheve mond

ikzelf probeer altijd normaal te antwoorden Knipoog

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:51

mmm.. soms hebben ze heel erg kritiek op iemand (vooral op mij) maarja.. wat doe je er aan? ik wordt altijd woest als iemand zegt dat ik een grote bek heb.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:55

of mensen bedoelen hetzelfde en zeggen het anders...
of de een verkoopt gewoon klinklare onzin en de ander vind dat dat rechtgezet moet worden, waarbij de een wat handiger is met omschrijven dan de ander...
en ieder huisje heeft zijn kruisje..

vwb ervaringen 10 jaar ervaring betekent niet dat je het 10 jaar goed hebt gedaan maar toch kan een ieder wel hetzelfde doel bereiken.

Eerlijk gezegd zie ik dat soort discussie bijna nooit, waarin echt rot tegen elkaar gedaan wordt.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:59

nou, volgens mij is een forum bedoeld om discussies te kunnen voeren.
Iemand hoeft het echt niet met een ander eens te zijn, en wie zegt dat je niet mag reageren en jezelf of een ander mag verdedigen.

Maar je hebt inderdaad wel gelijk als je het hebt over doorzeuren: sommige mensen zijn te koppig om een eventueel ongelijk toe te geven, of om normaal te reageren.
Mensen reageren vaak boos en doordrammerig omdat ze niet begrepen worden, in plaats dat ze om opheldering vragen van een ander.

Ik denk dat het vooral via internet vooral vaak door verkeerde interpetatie gaat.

Groetjes! Haha!

Chipz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:21

De discussies vind ik geen probleem; daar kun je vaak veel van leren en dan je eigen keuze maken. Maar de toon, aanvallen en wantrouwen die je in veel topics tegenkomt vind ik stuitend. Vooral doen alsof je de wijsheid in pacht hebt, vooral geen pennyliefde voor het paard laten zien en ook teveel enthousiasme wordt ook afgestraft.
Gelukkig zijn er veel bokkers die iedere keer opnieuw een intelligent,meelevend of geestig antwoord kunnen opbrengen.

Ik lees veel op bokt, maar plaats zelden een topic of een antwoord, omdat ik geen zin heb om een grote mond te krijgen van iemand die ik niet in de ogen kan kijken.
Daar zit volgens mij namelijk het probleem. De anonimiteit van een internet forum gecombineerd met de snelheid en omvang van het medium.
Zou je face to face die dingen durven zeggen. Zeggen misschien wel, maar je houdt weinig vrienden over.
Op een forum als dit is het nog belangrijker dan in de dagelijkse omgang om eerst na te denken over je woorden voor je ze typt en verzendt. Want het geschreven woord is scherper dan het zwaard zeggen ze wel eens.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:28

Van een eerlijke discussie kan je enkel leren (moet je je er wel voor openstellen).

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:23

Als jij iets meldt en een ander bekritiseerd dat, wil dat niet zeggen dat je dan weer een wederwoord moet hebben.

Als je er echt niet over wilt discusieren, moet je daar dus niet op ingaan Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:02

Dit is een forum, en er horen gewoon dicussies te zijn.

Ik heb er zelf niet veel van gemerkt. *vroeger des meer, heel veel topics over slofgebruik Clown*

Net als Alane zie ik ook niet zo veel van zulke topics waarin ze rot tegen elkaar doen..

(denk ook: dit is ook gigantische forum met heel veel gebruikers en heel veel hebben hun meningen, ideeen. En dit is ook nog internet dus daarom ook veel anonimiteit Lachen )

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 02:39

Chipz schreef:
De discussies vind ik geen probleem; daar kun je vaak veel van leren en dan je eigen keuze maken. Maar de toon, aanvallen en wantrouwen die je in veel topics tegenkomt vind ik stuitend. Vooral doen alsof je de wijsheid in pacht hebt, vooral geen pennyliefde voor het paard laten zien en ook teveel enthousiasme wordt ook afgestraft.
Gelukkig zijn er veel bokkers die iedere keer opnieuw een intelligent,meelevend of geestig antwoord kunnen opbrengen.

Ik lees veel op bokt, maar plaats zelden een topic of een antwoord, omdat ik geen zin heb om een grote mond te krijgen van iemand die ik niet in de ogen kan kijken.
Daar zit volgens mij namelijk het probleem. De anonimiteit van een internet forum gecombineerd met de snelheid en omvang van het medium.
Zou je face to face die dingen durven zeggen. Zeggen misschien wel, maar je houdt weinig vrienden over.
Op een forum als dit is het nog belangrijker dan in de dagelijkse omgang om eerst na te denken over je woorden voor je ze typt en verzendt. Want het geschreven woord is scherper dan het zwaard zeggen ze wel eens.

Helemaal mee eens , Chipz! _/-o_

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:44

goh, daar heb ik zelden last van. Er wordt hier veel gediscussieerd maar IMO meestal constructief.