Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chipz schreef:De discussies vind ik geen probleem; daar kun je vaak veel van leren en dan je eigen keuze maken. Maar de toon, aanvallen en wantrouwen die je in veel topics tegenkomt vind ik stuitend. Vooral doen alsof je de wijsheid in pacht hebt, vooral geen pennyliefde voor het paard laten zien en ook teveel enthousiasme wordt ook afgestraft.
Gelukkig zijn er veel bokkers die iedere keer opnieuw een intelligent,meelevend of geestig antwoord kunnen opbrengen.
Ik lees veel op bokt, maar plaats zelden een topic of een antwoord, omdat ik geen zin heb om een grote mond te krijgen van iemand die ik niet in de ogen kan kijken.
Daar zit volgens mij namelijk het probleem. De anonimiteit van een internet forum gecombineerd met de snelheid en omvang van het medium.
Zou je face to face die dingen durven zeggen. Zeggen misschien wel, maar je houdt weinig vrienden over.
Op een forum als dit is het nog belangrijker dan in de dagelijkse omgang om eerst na te denken over je woorden voor je ze typt en verzendt. Want het geschreven woord is scherper dan het zwaard zeggen ze wel eens.