Adware van AT Partners.dll???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Adware van AT Partners.dll???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 01:06

Gisteren had ik net de c:schijf gewist en alles er weer opnieuw opgezet ivm foutmeldingen. Uren mee bezig geweest....
Vandaag kreeg ik van de helpdesk het fijne bericht te horen dat ik weer alles overnieuw mocht wissen. Vanaf 16.00 uur mee bezig geweest tot zojuist. Reden waarom het vandaag weer over moest was dat er bij de temporary internet files een bestand stond in de map W9CXRRP1\b0ba34.cab van AT Partners.DLL. De virusscan detecteerde adware, maar het bleek dat dit bestand zich zo ver had ingegraven dat het schadelijke adware bleek te zijn. De virusscan disinfecteerd altijd alles, behalve dus dit bestand. Boos!

Voordat ik genoemd bestand weer eens op de pc heb staan, wilde ik graag weten wie dit bestand kent en een manier weet waarop het onschadelijk kan worden gemaakt? (voordat ik alles weer eens opnieuw mag installeren...)

Ben benieuwd....

BartVB
Eigenaar

Re: Adware van AT Partners.dll???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 13:43

Windows update regelmatig bijhouden of automatische updates aan zetten.
Firefox gebruiken in plaats van Internet Explorer
Niet zomaar overal op Ja klikken
Geen willekeurige email attachements openen en liever ook geen Outlook gebruiken voor je mail

Met die simpele dingen neemt je kans op dit soort problemen _enorm_ af en heb je eigenlijk niet eens meer een virusscanner/firewall meer nodig.

Bravura

Re: Adware van AT Partners.dll???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 16:09

Genoemd bestand kwam mee toen ik in google hotmail opende. Ik kreeg een lijst te zien met allerlei hotmailaccounts, terwijl ik dacht dat het de hotmailpagina van MSN zou zijn.