Ingebroken op mijn laptop?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ingebroken op mijn laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:05

Gisteren zat ik op de website van de Wehkamp en ineens sloeg mijn laptop op hol. Alles stond vast mijn muispijltje veranderde in een rood streepje, mijn virusscanner (ad-ware) gaf ineens geen reactie meer en vervolgens was mijn internet weg.. Scheve mond
Nu strarte ik hem vanmorgen op en kreeg ik geen vraag meer om een wachtwoord (voordat ie verder gaat met opstarten) wat ie normaal wel altijd doet. Mijn internet deed nog steeds niet en hij gaf enkel nog een "inbel" ding aan om op internet te komen Verward (we hebben ADSL)

Ben bang dat er in mijn laptop is "ingebroken" of dat er een enorm virus op staat... Wie weet wat dit kan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:09

(zit nu achter een andere pc trouwens Knipoog )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:44

Heb je geen firewall staan op je laptop? Als het een XP versie is zit er daar standaard een firewall in. Anders misschien toch eens een andere en uitgebreide virusscanner erop plaatsen?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:07

ad aware is een neit-betaalde virusscan. Kijk eens hoe het gata met een gekochte virusscan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:26

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:49

Adware is idd geen virusscanner!
Het beste kun je echt de hele zooi formatteren, want de kans dat het vol zit met virussen is uiteraard heel groot.
Suc6 ermee

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 23:30

heb je draadloos netwerk?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 00:11

Nou om alles te formatten voor een paar virusjes is erg overdreven Tong uitsteken
installeer is een echte virusscanner, bijv. antivir (dit is een free ware programma) en laat die scannen. Dat je internet het niet meer doet kan met ongeveer 1000 andere reden te maken hebben dan virussen.
Voor de rest denkik dat je vrij weinig van pc's afweet, mede omdat je ad aware ( een spy ware removal tool) als virusscanner op geeft:P misschien moet je iemand er ff na laten kijken (mensen uit de buurt ofzo) en hebben die je lap binnen 5 minuten weer running Haha!

Succes iig:P