Hoe ong 1 Gb backuppen zonder brander?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cathelijne

Hoe ong 1 Gb backuppen zonder brander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:33

De brander van mijn computer (winXP) geeft al een tijdje tijdens 't branden (niet tijdens 't testen) een Writererror en stopt ermee. De (vaak half) beschreven cd is vervolgens onleesbaar. Hij doet dit zowel bij muziek- als bij data cd's.

Nou zit ik eraan te denken om de computer de formatteren, hopend dat de brander 't daarna wel weer doet.
Op m'n computer staat echter nog ong 1 Gb aan foto's, websites en andere bestanden waar ik geen recente backup van heb (Stom, maar nu niets aan te doen Scheve mond )

Iemand een idee hoe ik de brander weer fatsoenlijk aan het werk kan krijgen, danwel waar/hoe ik een back up kan maken?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:24

Een USB pen?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:46

hardeschijf uit de pc halen en dan naar iemand die het kan branden voor je;) Of USB stick van 1 GB....of een externe HD regelen....

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:00

Sundancer schreef:
hardeschijf uit de pc halen en dan naar iemand die het kan branden voor je;) Of USB stick van 1 GB....of een externe HD regelen....

Weet je misschien ook in hoeverre een schijf met win XP samengaat met een Mac? M'n vriend heeft er zo een. De rest van de compu's die ik ken zijn wat ouder zodat ze óf geen brander hebben, óf dat ik betwijfel dat ze 800 Mb-1 Gb aan data aankunnen. Het is overigens een 20 Gb HD.
Misschien toch maar 's aan de ipod
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 18-01-05 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:01

Kan je de bestanden niet naar de MAC toesturen met een soort netwerkverbinding?

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:04

Sundancer schreef:
Kan je de bestanden niet naar de MAC toesturen met een soort netwerkverbinding?

Ik denk dat het qua gewicht makkelijker is op alleen de HD mee te nemen ipv de hele compu Knipoog Vriendje woont nou niet bepaald naast de deur Verdrietig
Maar aangezien hij zo min mogelijk met MS te maken wenst te hebben, is een netwerkverbinding nog 't handigst denk ik. Hoeft hij z'n compu ook niet te demonteren.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:50

Denk dat je slimmer en goedkoper uit bent met een extrene HD. Ik heb er een die is lekker plat en klein neem ik zo mee. Vooral omdat ik werk met een pc en laptop. Ik heb hem in 80 gb en daar staan idd alle foto's op maar kan ook nog kleiner (20gb enz..).

[img]http://www.dsps.nl/Laptops/Onderdelen/Harddisk/img/USB_HD_in_Hand%20(Custom)%20(2)%20(WinCE).jpg[/img]

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 18:58

Er zijn in ieder geval aardig wat mogelijkheden. Zit vooral nog te kijken of 't iets wordt met alleen opslagmogelijkheden of misschien toch iets dat ook muziek kan afspelen (ipod & varianten). 's Kijken wat er zoal binnen mijn budget is vinden is Geld, geld!