Uitval computer na Windows update?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Uitval computer na Windows update?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 18:25

Vorige week heb ik de Windows op mijn computer geupdate. Ik kreeg de gebruikelijke melding van Windows en heb de updates daarna uitgevoerd. Sindsdien heeft mijn computer er een vreemde kuur bij gekregen. Hij valt namelijk zomaar spontaan uit, op de meeste slechte momenten.

Of het verband heeft met de Winodws updates weet ik niet precies, maar het is wel erg irritant. Zeker wanneer je midden in een verslag zit te schrijven Boos!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 21:32

Niemand enig idee wat dit probleem kan zijn? Of hoe ik dit kan verhelpen?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:53

Helaas kan het van alles zijn Scheve mond

Valt echt heel weinig van te zeggen zonder dat je er zelf achter zit denk ik Knipoog

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 01:17

Anti Virus geinstalleerd staan? Firewall op je pc? adaware geregeld gedraaid?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 23:13

Ok bedankt voor jullie reacties. Ja tuurlijk heb ik alles erop en eraan. Virusscanner draai ik regelmatig, netzoals mijn Ad-Aware en mijn Spybot. Ik heb normaal ook nergens last van maar dit probleem deed zich eigenlijk ná de windows update voor. Ik dacht dat het misschien met elkaar te maken kon hebben. Daarom wilde ik ook vragen of jullie het al eerder meegemaakt hadden Knipoog

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:25

Spybot is niet zo mijn ding, heb er slechte ervaringen mee (lees: dat ding geeft aan dat systeembestanden verwijdert zouden moeten worden.. ben ik niet zo blij mee Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:14

Heb je Windows XP en net servicepack 2 geïnstalleerd?
Dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 01:14

ik durf het nog steeds niet te installeren, krijg regelmatig een melding dat het klaarstaat, maar door de slechte berichten over dat servicepackII durf ik het nog niet aan.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 02:38

IMO doet het nog steeds veeeeeel meer goeds dan slecht! Bedenk wel dat er veel fixes in zitten die gigantische gaten in je Windows XP opvullen.. het wordt niet voor niets uitgebracht en geadviseerd om te installeren!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 10:52

Ja ik heb Windows XP en hebt kortgeleden het servicepack geinstalleerd. Zou het daar door komen denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:04

Sypheron schreef:
het wordt niet voor niets uitgebracht en geadviseerd om te installeren!

Maar dat is ook met elke nieuwe versie van Windows die uitkomt (ja, die is veel beter en moet je zeker hebben)... en voor die nieuwe versie in de winkel ligt zijn er al fixpacks om de fouten er uit te halen Verward
Beetje vreemd beleid om een programma met gekende fouten toch op de markt te brengen.
Net als servicepack 2, daarvan weten ze dat het problemen op kan leveren en toch adviseren ze om het te installeren.
Microsoft geeft trouwens zelf toe dat er problemen kunnen ontstaan.
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:07

Mm, onze computer had dit ook,
echt irritant als je een project zat te typen..
We hebben de computerdokter maar even laten komen Haha!
Toen deed ie het niet meer zo vaak,
en nu eigenlijk bijna nooit meer..

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:47

Marreke, er is helemaal niets op deze wereld dat foutloos is, en vanaf de dag dat Microsoft zijn eerste versie van MSDOS heeft uitbracht hebben ze het toch heel netjes gedaan als je kijkt op hoeveel systemen windows draait. Oftewel, niet druk om maken, netjes alles backuppen als je echt bang bent dat er wat mis gaat en daarna fijn de Service Pack installen.

lienet

Re: Uitval computer na Windows update?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:14

Misschien moet je de servicepack even weer eraf halen en kijken of het dan over is.

VValar

Re: Uitval computer na Windows update?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 17:17

Het lijkt wel alsof het de laaste tijd weer wat minder wordt. Tenminste, ik heb er niet zo veel last meer van. Misschien heeft de pc ondertussen wat aanpassingen gemaakt? Geen idee.....