Notebook, laptop... HELP HELP HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Notebook, laptop... HELP HELP HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 16:41

Ik zie het niet meer zitten Verdrietig

Wie o wie kan mij helpen?

Ik ben dus op zoek naar een laptop/ notebook (wat het verschil ook mag zijn), die ik dus vrij overal kan gebruiken. Nadat gisteren een virus onze Mijn Documenten heeft opgevreten, moet ik nu echt maar zo'n ding aanschaffen. Ook als ik kijk naar mijn komende studie, waar zo'n ding ook heel erg makkelijk voor is.

Maar waar moet ik op letten? Wat zijn de prijzen? Wat zijn goede merken?

Help help help.......

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:04

Ik hou dit topic even in de gaten want ik moet ook langzaam op zoek

Sorry voor de nutteloze bijdrage Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:12

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:30

Ik hoor niet altijd goede dingen over Macs. Maargoed, wat voor de een werkt, werkt voor een ander niet en andersom Lachen

Waar ben je naar op zoek? Simpele notebook waar je op kunt tekstverwerken en that's it, of moet je ermee op het net, eventueel grafisch werk verrichten. Houd je van opschieten of alles op je dode gemakje? Nieuw of tweedehands?

Goede merken vind ik toch wel: Dell, Acer, Toshiba.
Ik heb zelf een Acer en die was nieuw niet eens zo duur in vergelijking tot de meeste laptops. Tweedehands kun je ze ook best kopen hoor Lachen Goed het scherm in de gaten houden, is toch erg kwetsbaar bij zo'n laptop.

Hier, één op Marktplaats, een Toshiba: http://www.marktplaats.nl/markt/hardwar ... 178538.htm

Ik weet niet hoeveel geld je eraan wilt uitgeven? Je kunt alle kanten op Haha!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:56

Ik heb begrepen dat je bij tweedehand-laptops nogal snel een rotte/luie batterij hebt...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:55

XoNo schreef:
Waar ben je naar op zoek? Simpele notebook waar je op kunt tekstverwerken en that's it, of moet je ermee op het net, eventueel grafisch werk verrichten. Houd je van opschieten of alles op je dode gemakje? Nieuw of tweedehands?

Ik weet niet hoeveel geld je eraan wilt uitgeven? Je kunt alle kanten op Haha!

Tekstverwerken is natuurlijk een pre! Eventueel, als het een beetje kan ook het net op (hoe zit het dan met virussen e.d.?). Het is vooral veel voor tekstverwerken. September ga ik weer met een opleiding beginnen waar ook aan geraden wordt om een notebook aan te schaffen. En aangezien de duur van de opleiding (zo'n 4 jaar) wil ik er ook die tijd plezier van hebben!

En tja uitgeven? Ik weet eigenlijk niet wat zoiets nu precies moet kosten Clown Het is wel zo dat ik liever geld uit geef voor kwaliteit dan dat ik zuinig doe en minder er aan heb.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:58

Ik heb sinds een maand een Asus.Werkt geweldig.Alles zit erop en eraan.De prijs viel me mee:€ 899,00.Ik kocht eerder een 2e handse,maar die werkte me veel te langzaam.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:58

Justy schreef:

Anders zijn we ook niet van jou gewend Schijnheilig

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 21:01

Wat is btw het verschil tussen een notebook en laptop?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:40

LuvdaTossa schreef:
Anders zijn we ook niet van jou gewend Schijnheilig

Ik zou je een antwoord kunnen geven op je laatste vraag, maar dat kun je nu mooi vergeten >;)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:44

XoNo schreef:
Ik hoor niet altijd goede dingen over Macs.

Zoals wat?

Ik hoor namelijk alleen maar goede dingen over Macs

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 21:48

Justy schreef:
Ik zou je een antwoord kunnen geven op je laatste vraag, maar dat kun je nu mooi vergeten >;)

Bloos! Ach toe nou..... ik heb een bijdrage geleverd aan het PP topic Haha!

Anders mag je niet meer meekijken hoor! >;)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:54

LuvdaTossa schreef:
:oo Ach toe nou..... ik heb een bijdrage geleverd aan het PP topic Haha!

Anders mag je niet meer meekijken hoor! >;)

Tsss.... Wat ga je doen, mij laten bannen? >;)

Maar vooruit Haha!

Volgens mij is notebook gewoon een ander woord voor laptop..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:19

Volgens mij heeft Justy gelijk Schijnheilig Alhoewel, als ik de Dikke van Dale erbij pak, een notebook iets geadvanceerder lijkt te zijn...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 22:25

OK maar voor de opleiding wordt een notebook geadviseerd... maar een laptop kan ook wel?

Ik snap echt helemaal niets van die dingen Verward

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:27

Ja joh. Voor tekstverwerken, internetten etc heb je niet een heel uitgebreid gevalletje nodig; het merendeel wat er nu te koop is moet voor jou goed werken zijn...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:34

je kan ook een desknote nemen Haha!
is een notebook met een externe accu ... heb je meer ruimte voor bijv. een extra schijf in je notebook en de accu is extern op te laden en als er een stopcontact in de buurt is kun je de accu sparen .

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:04

Laptop en Notebook zijn twee namen voor hetzelfde beestje, zit (behalve de naam) geen verschil tussen.

Belangrijkste waar je (IMO) op moet letten is dat je tegenwoordig twee soorten laptops hebt. Laptops die echt als laptop bedoeld zijn (werken als je onderweg bent, klein, licht, werken lang op de accu) en laptops die er wel uitzien als een laptop maar die wat groter en zwaarder zijn, een 'normale' processor hebben die wel sneller is dan laptop processoren maar ook veel warmer wordt en (dus) veel meer stroom gebruikt. Die machines zijn over het algemeen krachtiger maar veeeel minder handig als je de laptop vaak onderweg wilt gebruiken.

Als je voor je opleiding eigenlijk alleen Office, wat email en internet nodig hebt dan zou ik idd eens kijken naar een iBook. Als ik geld had zou ik er denk ik ook een kopen en dan de 12" uitvoering. Die is echt enorm cute en erg goed te betalen. Als je voor de Apple gaat stop er dan een wat grotere disk in (die is bijna niet te vervangen) maar koop hem met 256MB geheugen en (laat) dan daarna uitbreiden met geheugen dat niet van Apple af komt. Het geheugen via de Apple shop is echt bizar duur Scheve mond Overigens krijg je iets van 8% korting als student bij Apple. Zie o.a.:

http://store.apple.com/Catalog/nl/Image ... gpage.html

Voor plaatjes e.d.:
http://www.apple.nl/ibook/

Maar goed. Bedenk vooral goed wat je met je laptop wilt kunnen doen, hoe lang hij mee moet gaan (een 2e handsje houdt het waarschijnlijk geen 4 jaar uit) en wat je belangrijk vindt (draadloos netwerk? Lang op accu kunnen werken? Spelletjes kunnen spelen? Videobewerking? DVDs branden? etc).

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:43

Hoe herken je dan een 'lichte' laptop naast een 'zware'?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:47

Justy schreef:
Ik hou dit topic even in de gaten want ik moet ook langzaam op zoek

Ik lees ook even mee, ben ook op zoek. Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 12:48

BartVB schreef:
Laptop en Notebook zijn twee namen voor hetzelfde beestje, zit (behalve de naam) geen verschil tussen.

Belangrijkste waar je (IMO) op moet letten is dat je tegenwoordig twee soorten laptops hebt. Laptops die echt als laptop bedoeld zijn (werken als je onderweg bent, klein, licht, werken lang op de accu) en laptops die er wel uitzien als een laptop maar die wat groter en zwaarder zijn, een 'normale' processor hebben die wel sneller is dan laptop processoren maar ook veel warmer wordt en (dus) veel meer stroom gebruikt. Die machines zijn over het algemeen krachtiger maar veeeel minder handig als je de laptop vaak onderweg wilt gebruiken.

Als je voor je opleiding eigenlijk alleen Office, wat email en internet nodig hebt dan zou ik idd eens kijken naar een iBook. Als ik geld had zou ik er denk ik ook een kopen en dan de 12" uitvoering. Die is echt enorm cute en erg goed te betalen. Als je voor de Apple gaat stop er dan een wat grotere disk in (die is bijna niet te vervangen) maar koop hem met 256MB geheugen en (laat) dan daarna uitbreiden met geheugen dat niet van Apple af komt. Het geheugen via de Apple shop is echt bizar duur Scheve mond Overigens krijg je iets van 8% korting als student bij Apple. Zie o.a.:

http://store.apple.com/Catalog/nl/Image ... gpage.html

Voor plaatjes e.d.:
http://www.apple.nl/ibook/

Maar goed. Bedenk vooral goed wat je met je laptop wilt kunnen doen, hoe lang hij mee moet gaan (een 2e handsje houdt het waarschijnlijk geen 4 jaar uit) en wat je belangrijk vindt (draadloos netwerk? Lang op accu kunnen werken? Spelletjes kunnen spelen? Videobewerking? DVDs branden? etc).

Werken met de laptop zou ik dan thuis en op school doen, dus stopcontacten genoeg in de buurt. En mss onderweg naar school en terug van school (reistijd is 3 kwartier) en dat zou ook wel eens handig zijn. Het is puur tekstverwerken, mail en wat internet.

Heb je die dingen ook in paars/roze? Blond

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:52

ik heb een i-buddie 4, A928 van ECS.
geen idee of het een zware is, heb er geen accu inzitten scheelt ook al weer een paar ons Tong uitsteken

Citaat:
The difference between a notebook and this desknote cannot be easily detected at a glance, but there a few huge differences between the two:

No Battery
Desktop standard CPU
Desktop standard Memory

The lack of battery means that portability is out of the question, unless you buy one of the optional battery packs, or a car adapter. The second differences are the desktop standard components that are used, meaning a wider variety of products and potentially better upgrade options. This unit was supplied with a P4 1.6 CPU, PC2100 256 MB RAM, 15" XGA+ LCD, 20Gig IBM Hard drive and internal DVD-ROM drive.

With using standard CPU and memory types the desknote can be customised to a multitude of performance/price levels - and often for a cost comparable to a similar specification desktop. This particular model, the i-Buddie 4 A928 can handle any socket 478 400Mhz FSB Pentium 4 chip.

even een quote toegevoegd Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 13:10

Op zoek dus naar een Ibook..... welke merken zijn goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:11

HP is prima.

Heb een Pavillion ze4900. Met een Celeronbatterij, dus dat is 2,5 uur zonder netspanning werken, bij normaal gebruik.

Kostte 999 euro...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:20

Ik begreep van mijn vader dat Packard Bell eigenlijk standaard geleverd wordt met een berg spyware, allemaal vage programma'tjes die je nooit nodig hebt maar die wel plaats innemen en die je bijna niet wegkrijgt... Weet iemand of dat klopt?

Oh ja, Tossa, een iBook is altijd van Apple Knipoog