Verkiezingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Verkiezingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 17:52

Ok, ik ben het gezeik nu een beetje zat. Het volgende is btw zonder medeweten van het mod team geschreven.

Al 3 jaar doe ik trouw de boktpaard/pony/veulen verkiezing. Waarom? Omdat ik het, ondanks dat het elk jaar bloed zweet en tranen kost, ik het leuk vind, en het toch een beetje iets "eigen" is geworden.
Elk jaar loop je tegen dingen aan waarvan je zegt van goh, dat moet ik volgend jaar anders doen.
Zo was er vorig jaar of het jaar daarvoor ontzettend veel vraag of tinkers bij de paarden of de pony's moesten. We hebben toen besloten om ze bij de pony's te zetten, dit om 2 redenen:
Het overgrote deel heeft een pony stokmaat.
En mijn idee was dat een tinker tussen de pony's meer tot zijn recht komt dan tussen Gribaldi's, Krack's en weet ik veel wat voor warmbloeden..
Dit wordt echter uitgelegt als zijnde dat ik tinkers minderwaardig zou vinden, wat geens zins het geval is.
Je probeert je best te doen, en vervolgens krijg je dan zulke dingen.

Dan de regels. Regels zijn nodig om het hele gebeuren in goede banen te leiden, maar dan vervolgens worden ze simpelweg niet gelezen, en plaatsen veel mensen doodleuk 2 of meer foto's, terwijl er DUIDELIJK staat dat er maar 1 foto geplaatst mag worden.
Dit bezorgt zowel het mod team als mij ontzettend veel onnodig werk.

Waarom doe je het dan nog? Voor jou 10 andere! Wordt er dan gevraagt (en bedankt he!)
Waarom ik het doe, is omdat ik het leuk vindt, of, VOND moet ik zeggen, want ik ben nu in staat (en dat is echt niet alleen om bovenstaande, er zijn veel meer dingen die meespelen) er maar helemaal mee te stoppen.

Ergens vind ik dat niet fair omdat ze nu al lopen, maar aan de andere kant heb ik *op deze manier* echt geen zin meer in.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:17

Ik snap jouw irritatie heel goed, maar dat had je vantevoren kunnen weten. Overal komen en blijven dit soort irritaties om de hoek kijken!

Verder over 1 van die punten waar je het over hebt: Iedereen heeft zijn mening en ene mening hoort uitgesproken te worden Lachen (Bovendien moeten regels altijd veranderd kunnen worden met dergelijke zaken)

Ik vind dan ook dat Tinkers wel degelijk bij de paarden behoren, dat vind ik dan nog niet eens zo'n ramp dat het uiteindelijk hier niet zo is, meer de manier waarop en waarom!

Normaliter worden Friezen, Shires en Tinkers op een hoop gegooid.
Fjorden, Haflingers, Tinkers en IJslanders zijn officieel paarden. Waarom alleen de kleinste hiervan tot de paarden rekenen? (ik snap best dat dit in dit geval een eenmalige vergissing is, maar het gaat om het idee)

Met jouw redenatie zouden er zelfs geen recreatieve kruisingen tussen de sportpaarden behoren.

Zie het niet te zwaar als kritiek en ook niet als iets persoonlijks. Mensen hebben ALTIJD wat te zeuren en bedoelen het alleen maar goed uiteindelijk Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 18:21

Met dat goed bedoelen ben ik niet zo zeker van eerlijk gezegt.
En ijslanders moeten ook bij de pony's hoor, of bedoel je dat niet?

Kijk, mijn idee was: Als je een tinker tussen allemaal warmbloeden hebt staan, krijgt de tinker zowiezo minder stemmen, omdat de warmbloeden over het algemeen andere mensen trekken dan de pony's.
Dit wordt vervolgens uitgelegd alsof IK tinkers minderwaardig zou vinden, en dat gaat dus nergens over.
Maar nogmaals, dit is maar een klein dingetje, die zeurt om dat, die zeurt om dat, en ik heb nu zoiets van, waar doe je het nog voor?

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:22

Waar een mens zich toch druk om kan maken zeg...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:26

stef"]
En ijslanders moeten ook bij de pony's hoor, of bedoel je dat niet?
[/quote] Ze worden niet vermeld en officieel gezien, zijn het paarden. Er staat er dan ook minimaal 1 tussendoor Lachen Ook nog een Tinker trouwens.

[quote="stef"]
Kijk, mijn idee was: Als je een tinker tussen allemaal warmbloeden hebt staan, krijgt de tinker zowiezo minder stemmen, omdat de warmbloeden over het algemeen andere mensen trekken dan de pony's.
Dit wordt vervolgens uitgelegd alsof IK tinkers minderwaardig zou vinden, en dat gaat dus nergens over.
[/quote]

Ikzelf zou niet zeggen dat jij ze minderwaardig vind, maar vind wel dat je redenatie van jou heel persoonlijk is en DAT vind ik niet kunnen. De verkiezing is uiteindelijk van en voor ons allemaal, toch? Mijn persoonlijke mening zou juist zijn dat een fries, tinker of shire juist eerder meer stemmen krijgt dan een standaard sportpaardje die veel minder opvalt... Nu weet ik, dat als ik het realistisch bekijk, dat dat per persoon verschilt Knipoog

[quote="stef schreef:
Maar nogmaals, dit is maar een klein dingetje, die zeurt om dat, die zeurt om dat, en ik heb nu zoiets van, waar doe je het nog voor?

Je doet het voor de bokkers Lachen Daar ben jezelf aan begonnen en je bent vrij om te stoppen of om door te gaan. Niemand kijkt je erop aan, als je stopt. Men zal het wel van je respecteren als je het niet stopzet.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:27

Nuv schreef:
Waar een mens zich toch druk om kan maken zeg...

Ieder mens zijn hobby, ieder mens zijn gebrek

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:51

Misschien moet je je 'taak' niet zo serieus nemen?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:37

kan me wel voorstellen dat je moe als mensen toch doodleuk twee foto's plaatsen enzo..
maarja dat weet je wel een beetje van te voren..

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:40

Mischien alles onder de 1.569 meter als pony kenmerken en daarboven zijn het paarden

En ik vind mijn tinker(1.47) een echt ponnieke hoor...
Laatst bijgewerkt door Cars op 11-01-05 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:42

Ik snap stefs irritatie heel goed.
Ik heb al diverse keren getemd over 2 foto's en wat geholpen.

Maar ze doet dit al 3 jaar en eerst ging alles goed (ik zit hier ook al sinds 2001 eerst op ander acount), maar hoe groter bokt hoe minder de mensen lezen aan regels en dingen.... en dat blijft moeilijk.
Ze doet haar best en dan krijgt ze nog zoveel commentaar dat vind ik niet terecht

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:00

Je irritatie begrijp ik.

Dat mensen alsnog 2 foto's posten is gewoon helaas pindakaas, niet goed gelezen dus. Daar kun je denk ik niets aan doen.

Betreft de discussie hoort dat paardje nu bij de pony's of paarden vind ik een beetje flauw.
Het is voor de lol en altijd leuk als je paard dan bokt paard word, maar daar blijft het bij. Wat heb je te verliezen? Niets toch?
Dus ook niets om je druk over te maken.

Ik snap je beredenatie om tinkers etc. tussen de pony's te zetten.
Het zijn gewoon 2 verschillende type's met elk hun eigen 'doelgroep' om het zo maar even te zeggen.

Het maakt mij niets uit, maar misschien is het tegen over de mensen die mee willen doen eerlijk om (misschien voor volgend jaar?) het zo in te delen aan de hand van stokmaten en alles wat officiceel beschreven staat als paard ook bij de paarden te voegen.
Dat scheelt dan een hele hoop en zo is denk ik iedereen tevreden.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:08

Fairie schreef:
Ik snap je beredenatie om tinkers etc. tussen de pony's te zetten.
Het zijn gewoon 2 verschillende type's met elk hun eigen 'doelgroep' om het zo maar even te zeggen.
>;)

Ik vat deze opmerking denk ik maar positief op want ik wist niet dat er een doelgroep was voor een soort paard(ponnieke Knipoog )

Maar waarom het jezelf zo moeilijk maken......
Paarden bij paarden verkiezing
Pony bij pony verkiezing

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:21

Hij was ook absoluut niet negatief bedoeld. Lachen

Je hebt een groep mensen die erg aangesproken worden door meer de rijtypes, zo als Stef hier boven al zelf zei. En je hebt een groep mensen die aangetrokken word door de mee robustere paarden als Tinkers etc.

Dat bedoelde ik eigenlijk, maar wist gewoon niet hoe ik het anders kon zeggen Haha!

[Edit] Ik denk dat het nu nog steeds vrij gaar omschreven staat.
Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:34

CarS schreef:
>;)

Ik vat deze opmerking denk ik maar positief op want ik wist niet dat er een doelgroep was voor een soort paard(ponnieke Knipoog )

Pony bij pony verkiezing

Hoezo moeilijk.? De regels staan duidelijk in de topics vermeld. Daar is toch niks moeilijks aan. De regels zijn nu eenmaal gemaakt. Daar heeft iedereen maar mee te leven vind ik. (en ook naar te posten)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:16

CarS"]
>;)

Pony bij pony verkiezing
[/quote]

Dingen die nu besproken zijn zijn niet terug te draaien, maar in het verleden rees de vraag, wanneer is een paard een paard, en wanneer een pony.
Volgend jaar wordt het dus alles onder de 156,nogwat pony, alles erboven paard, ongeacht ras of type.

[quote="lies"]
Misschien moet je je 'taak' niet zo serieus nemen?
[/quote]

Misschien niet, maar ik heb de 1e verkiezing gestart, en doe dit inmiddels al 3 jaar (begonnen in mijn moddie tijd, toen het ook nog wat makkelijker was omdat ik zelf dingen aan kon passen) en in de loop der jaren is het toch een beetje een "kindje" geworden om het zo te noemen. En ja, ik ben trots als we aan het eind een gelukkige EERLIJKE winnaar hebben.
Ik steek er veel tijd in, als ik dat zeg wordt dat gezien als zeuren en van, dan stop je er toch mee?
Ik bedoel het niet als zeuren, het is vrijwillig, ik ben niks verplicht, en als ik het niet meer zou willen had ik allang gestopt. En dat roep ik ook elk jaar, toch doe ik het elk jaar weer, omdat ik het leuk vind, maar af en toe zou een beetje meer waardering leuk zijn.

[quote="snowdon schreef:
Ze worden niet vermeld en officieel gezien, zijn het paarden. Er staat er dan ook minimaal 1 tussendoor Lachen Ook nog een Tinker trouwens.

Owh echt niet? Dat is dan een misser, want ze horen er wel tussen te staan, ga ik gelijk even naar kijken.

Verder gaat het ernaar toe dat er bij een volgende verkiezing regels gesteld worden en er tussendoor niet ingegregen wordt, maar de mensen die niet de regels lezen hebben gewoon pech en dingen niet mee.
Want waarschuwen werkt ook niet altijd, plaatsen ze doodleuk een andere foto die OOK bewerkt is....
Tja, dat snap ik dus niet. Het is toch niet zo moeilijk om het spelletje gewoon eerlijk te spelen?

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:55

Zij is hier degene die in dit geval de leiding heeft dus zíj bepaald het.
Als zij het zo heeft bepaald, vind ik dat wij ons er aan moeten houden! We mogen blij zijn dat ze zich zo inzet Lachen

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:01

Ik snap jou irritatie heel goed.. En om een hoop gekut te voorkomen kun je volgend jaar idd gewoon alles boven de 1.56 bij de paarden en eronder bij de ponies rekenen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:38

Ook ik had Stef een pb gestuurd omdat ik mijn Tinker nou niet bepaald een pony vind met een stokmaat van rond de 1.67m. Haha!
Nu heb ik helemaal niet zoveel behoefte om mijn paard met een verkiezing mee te laten doen maar anders zou ik het ook niet doen want ik verrek het om mijn paard als pony te bestempelen.
Heeft niets met kinderachtig zijn te maken maar alles met realiteit. Hij is nu eenmaal een paard en geen pony. En hij is wel degelijk een sportpaard ook nog. Ik verlies liever tussen de Crack C en Jazz afstammelingen dan dat ik win tussen de Shetlanders Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 10:50

Tja maarja, nogmaals percy, naar mijn idee moest ik ergens een grens trekken, en dat dus ook omdat de meeste tinkers pony's zijn. Fjorden en ijsco's zijn ook paarden, en daar hoor ik niemand over.
Nouja, goed bedoelt, volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe regels, nieuwe kansen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:55

De grens is een stokmaat, heel simpel en als je die grens had aangehouden was het ook fair geweest. Er zijn ook heel veel Tinkers die wel een paardenmaat hebben.
Ik blijf de redenatie krom vinden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:32

Mijn Tinker zou qua stokmaat bij de pony's horen en ik heb daar geen moeite mee. Maar ik kan me voorstellen dat Percy die van haar liever bij de paarden heeft staan, dus een selectie op basis van stokmaat vind ik correct Lachen

Verder vind ik het heel erg leuk wat je ieder jaar op touw zet, maar ben bang dat het een onbegonnen zaak gaat worden om alles in jouw banen te leiden, mensen lezen nu eenmaal over sommige dingen heen Clown