vreemd boktbeleid: alles in de doofpot?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

vreemd boktbeleid: alles in de doofpot?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 16:08

sorry maar dit snap ik niet, oke dat het topic op AM over Sharlyn op slot ging had ik aan zien komen, maar waarom eigenlijk?

Zoals toen met miep, dat liep idd uit de hand, omdat die zelf ook vreselijk had zitten liegen over een veel ernstiger onderwerp!
Sharlyn heeft ons ook een verhaal wijs gemaakt, maar ben erg benieuwd hoe dat nou precies zit, en dan komt er een topic over, huppa topic is op slot

Is Sharlyn hier nog op aangesproken door een moddie of komt zij er 'ongestraft' mee weg?
Waaro niet gewoon het topic openlaten, tot de waarheid boven tafel is? dat is imo veel eerlijker dan alles maar op slot zetten!

erg jammer dat alles de doofpot ingaat....

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:13

ben ook wel benieuwd wat en of daar verder nog wat mee gedaan wordt..

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:17

Ik zie het probleem niet zo. Wat is er nou nuttig aan als iedereen een opmerking gaat posten van 'jee wat stom zeg, dat doe je toch niet?'. Verward

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 16:24

het gaat me er niet om dat er gezegd wordt van oh wat stom etc etc, het gaat me erom dat je op bokt blijkbaar mag zeggen wat je wil, leugens kan plaatsen etc e als er dan uitkomt dat je hebt gelogen, gaat het topic op slot.
en dat is imo niet eerlijk, als je er voor kies om leugens te plaatsen en het komt uit, dan mag je er op aangesproken worden ook!

heb inmiddels van een moddie gehoord dat ze met haar contact hebben gezocht, alleen niets gehoord hebben, ze willen eerst haar kant van het verhaal horen, dat vind ik prima Lachen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:26

daar gaat het IMO ook niet om,
maar sharlyn heeft een heel verhaal verteld, daar is toen iemand anders in gaan reageren dat het verhaal niet waar was,
kan me voorstellen dat bokkers willen weten hoe het nou precies zit als ze in dat topic veel gepost hebben..

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:27

Waterkippie: we zijn er mee bezig.

En voor de rest is het topic inderdaad op slot gegaan om de reden die Jurga aanvoert.

Waterkippie schreef:
kan me voorstellen dat bokkers willen weten hoe het nou precies zit als ze in dat topic veel gepost hebben..

Maar hoe het precies zit komt niet boven water doordat 50 bokkers die het allemaal geen stijl vinden dat laten weten Knipoog

[edit: genant spelfoutje verbeterd Bloos ]
Laatst bijgewerkt door Eline op 11-01-05 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:32

Ik heb Jura hier geen reactie zien plaatsen... Tong uitsteken en ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik sommige slotjes niet zo snap. Ik kan me nl. goed voorstellen dat mensen dingen willen bespreken als ze het idee hebben dat iemand een web van leugens als waarheid voor probeert te spiegelen. Als ik nl. ergens een hekel aan heb is het wel aan mensen die de heleboel bij elkaar verzinnen / liegen. Dat is echt mijn 'pet peeve' . Ik vind bokt juist een leuk forum omdat veel / de meeste bokkers leuk en eerlijk met elkaar omgaan. Als iemand het nodig vindt om allemaal verzinsels als waarheid te vertellen en deze persoon vervolgens op leugens betrapt wordt... Tsja, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten zeggen ze toch?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:38

Ik wilde ook wel graag weten hoe het nou zat. Sharlyn heeft zelf geen antwoord (kunnen) geven, en zal dat mss ook niet meer doen nu het topic op slot zit. Ben wel benieuwd wat er nu wel en niet waar is. Scheve mond

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:39

Lastig hè, die username van Maartje en mij. Daarnaast zijn wij bijna op dezelfde datum jaren en onze merries ook nog eens. *LOL*

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:27

Ik heb dat topic van Sharlyn echt gevolgd en ook een aantal keer gepost. Ik vond het erg interessant en 'n leuk topic en ik wil graag weten of het nou waar was of niet en hoe het afloopt. Dat kan nu dus niet meer omdat het topic op slot zit. Dat vind ik jammer.

Ik denk ook niet dat Sharlyn nu zelf nog een topic gaat starten met haar eigen waarheidsgetrouwe uitleg. En dat is jammer, want ik ben ontzéttend nieuwsgierig Bloos! !

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:52

Tsja, ik heb onlangs zo'n zelfde topic gestart mbt gemene opmerkingen waarna een topic op slot gaat. Je ontneemt zo alle mensen het recht om zich te verdedigen/het uit te leggen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:56

Ik heb wat gemist geloof ik Bloos

Ik ga even zoeken Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:15

Ik heb het topic niet geheel op de voet gevolgd, het was me dan ook niet opgevallen dat het op slot is gedaan.
Maar na wat research en het door lezen van het topic weet ik hopelijk waar het over gaat Haha!

Ik denk wel (en hoop ook) dat bokkers als deze hierop aan gesproken worden. Niet met een gewone kleine waarschuwing maar hopelijk iets zwaarder.
De post van Jantien telt maar één regel waar globaal in word gezegt dat het een verwarrend rommeltje is geworden, en dat het op slot gaat.
Meer is voor mij niet nodig, maar lijkt me wel eerlijk tegen over de andere bokkers die het topic vanaf dag een met spanning gevolgt hebben.

Je wilt toch graag weten wat er aan de hand is.
Logisch als er hier en daar wat door heen schiet (het vermelden van wat er nu gedaan is), ik kan begrijpen dat iedereen ook maar een mens is en niet alleen maar tijd heeft voor de dingen die hij of zij leuk vind maar dat er ook andere verplichtingen zijn.

Van uit mijn standpunt zal het wel anders zijn als uit bijvoorbeeld die van Renske, zij volgde (denk ik) het topic en ik niet.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:19

@Laura: Sharlyn is via de pb de mogelijkheid gegeven om te reageren ( eventueel het topic te heropenen zodat zij een reactie kan geven). Op die pb heeft zij niet gereageerd.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:12

Kijk, ellende, dat geeft voor mij al 'n groot pluspunt aan het modteam. OK dan! Maar dat zie je als gewone bokker dus niet, dat er zoiets wordt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:22

Sharlyn is inmiddels terug onder een andere naam. Dat heb ik getemd, ook gezien de verklaringen van haar en Emmely in het Joristopic. Kreeg ik daarna het bericht dat er overlegd werd in het moddieteam. Klinkt mij redelijk in de oren. Niet een doofpotbeleid, maar een overlegbeleid...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 02:23

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar ik vind het honden verhaal een beetje apart.
Nu weet ik heel toevallig wat over geleide honden Knipoog

Een opleiding tot allround instructeur duurt ongeveer 4 jaar.
Een hond word niet gekeurd door een jury, want de instructeur zelf is bekwaam genoeg om de hond wel of niet goed te keuren. Het is geen schoonheidswedstrijd Verward
Wel is het zo dat een afgeleverde hond regelmatig bezocht word om te zien of alles goed gaat.

Daarbij vraag ik mezelf af, moet een hond die afreist naar engeland niet in karantenne (hoe schrijf je dat), volgens mij wel.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 02:40

Het is redelijk simpel: op het moment dat een topic gesloten wordt, is het lang niet altijd mogelijk om veel duidelijkheid te geven, als mod.
Daarnaast is het ook lang niet altijd wenselijk om heel Bokt op de hoogte te stellen van de acties die worden ondernomen door het beheer nav een (al dan niet gesloten) topic. Hoe graag users dat ook zouden willen.

In het topic van Sharlyn was het niet mogelijk om meer duidelijkheid te geven toen het gesloten werd. Aangezien het voor ons ook lang niet duidelijk was, maar het ook niet nodig was om een hele serie pagina's te krijgen over welk verhaal nou wel waar was/is.
Op die manier kunnen we het helemaal uitzoeken, en dan komt er heus een uitleg (is immers bij het Miep-verhaal ook gebeurd).

Wanneer het gaat wie er wanneer UN's of OW's heeft gekregen, dat is een zaak tussen het beheer en de desbetreffende user. Daar zal heel Bokt dus ook niet van op de hoogte gebracht worden door het beheer.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:20

Wat ik een beetje vreemd vind (en misschien de TS ook??? ) is dat ik topics volkomen heb zien verdwijnen... om vervolgens later (met een slotje?) dan toch weer terug te zien komen... :S Ligt dat aan bokt (bokt doet immers behoorlijk vaak 'raar' de laatste tijd) of worden die topics tot nader overleg idd verwijderd om vervolgens evt. weer terug geplaatst te worden? Ik zoek me soms helemaal suf... om er dan achter te komen dat het topic niet meer bestaat... om het vervolgens een tijdje later opeens wel weer te zien. Zo zou ik toch haast aan mijn verstand gaan twijfelen... Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:01

Jantien schreef:
Het is redelijk simpel: op het moment dat een topic gesloten wordt, is het lang niet altijd mogelijk om veel duidelijkheid te geven, als mod.
Daarnaast is het ook lang niet altijd wenselijk om heel Bokt op de hoogte te stellen van de acties die worden ondernomen door het beheer nav een (al dan niet gesloten) topic. Hoe graag users dat ook zouden willen.

Waarom is dat niet wenselijk dan?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:12

@Vikki:
Als je refereert naar het topic van Annemarlien, dat heb ik tijdelijk naar de MH verplaatst, om even de tijd te hebben om kort te overleggen over een geschikte reactie. Ik denk dat het daar +- 10 minuten gestaan heeft. Niets mis met jouw verstand dus, sorry voor het ongemak.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:37

Ellende schreef:
@Vikki:
Als je refereert naar het topic van Annemarlien, dat heb ik tijdelijk naar de MH verplaatst, om even de tijd te hebben om kort te overleggen over een geschikte reactie. Ik denk dat het daar +- 10 minuten gestaan heeft. Niets mis met jouw verstand dus, sorry voor het ongemak.

Aaaah... vandaar... en iets soortgelijks met Phia's topic dan denk ik. Stom toevallig dus dat ik precies 2 topics wou bekijken waarbij dat het geval was. Ik begon al aan mezelf en bokt te twijfelen. Nu snap ik het iig, ik hoef dus iig niet langs de opticien voor een brilletje Haha! .

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:20

Lielle schreef:
Waarom is dat niet wenselijk dan?

Omdat het prive-informatie is, en het dus niet aan het modteam is om die informatie openbaar te maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:21

het gaat mij niet om wat de resultaten zijn, wel om de acties

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:29

Hoe zie je dat dan? Dat er bijv bij een slotje komt te staan: "er zijn nav dit topic 1 OW en 1 UN uitgedeeld"?
Of: "die en die user zijn aangesproken op hun posts"?
Dat vind ik eigenlijk al te ver gaan.

Ik bedoel: je buurman weet niet van jou dat je een boete hebt gekregen voor te hard rijden, en dat vraagt hij zich ook niet af, terwijl hij wel zeker weet dat degenen die hem met 150 km/uur voorbij komen razen een keer gepakt worden.