Windowsfoutmelding -> pc erg ziekjes, geen virus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Windowsfoutmelding -> pc erg ziekjes, geen virus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:48

Windows foutmeldingen ....

Enige tijd geleden zei mijn lieve pc: amd athlon PLOF en gaf hijd us de geest, nu heb ik dat pctje laten herstellen zodat papa ook een nieuwe pc had.
Allemaal goed en wel maar het kreng werkt dus niet.
Als ik een file open of soms gewoon als ik aan het surfen ben, krijg ik een zwart scherm met getallen dat 3 seconden blijft staan. Dit scherm kan ik dus niet lezen, maar doet een beetje aan als een memorydump en vervolgens start het kreng op met als boodschap "het systeem is hersteld van een ernstige fout".

BCCode : 1000000a BCP1 : F624B562 BCP2 : 000000FF BCP3 : 00000001
BCP4 : 804DBC2F OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

en
C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WER95d1.dir00\Mini010605-01.dmp
C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WER95d1.dir00\sysdata.xml

Dat is de informatie die ik kan vinden als ik op meer uitleg klik, maart dat zegt me dus niets.

Het is een AMD xp 2000 +; 256 ram, standaard toestanden en alles on board behalve de netwerkkaart.
Virusscan en spyware toestanden vinden niets.

Iemand enig idee wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 01:15

Ik denk dat er hardwarematig iets goed fout zit. Of defect, of een conflict op een interrupt Lachen. Zelf denk ik aan geheugen, misschien een slecht werkende koeling, dat hij te warm wordt.. zou ook nog kunnen. Zou er iig even door een kenner naar laten kijken, denk dat het duidelijker wordt als je het in het echt ziet Lachen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 10:40

Koeling is ok, temperatuur heb ik al gechecked. Het enige wat er kan fout zijn is eigenlijk het geheugen. Knipoog
Maar hoe test je zoiets?
Planning was eruit wippen en vervangen door een ander latje om even te testen, maar ik zit momenteel zo krap bij kas dat ik .... Nu ja ik heb dus geen tweede latje Knipoog

Zijn er geen softwarematige dingen om zo een geheugenlatje te testen?