Wat doen de mods met scheldpartijen etc?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Wat doen de mods met scheldpartijen etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 19:26

Dat er mensen zijn op bokt die elkaar niet aardig vinden, soit. Dat er mensen zijn die daar telkens op terug moeten komen, a la. Maar dat er mensen zijn die op bokt openlijk roepen een gruwelijke hekel te hebben aan anderen waarna ze beschrijven wat ze die persoon aan zouden doen; daarvan breekt mijn klomp.

'Persoonlijke vetes' mogen niet op bokt, en het betreffende topic is inmiddels gesloten, maar ik vraag mij nou serieus af of er verder ook actie ondernomen wordt. Vooral gezien het feit dat je voor een hoop minder ernstige dingen gebanned kan worden (zie mijn onderschrift).

Ik ben benieuwd naar een mod reactie.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:09

Van de week ben ik dit inderdaad ook een keer tegen gekomen. Naar mijn weten is het stuk tekst gesplit en is het daar verder bij gelaten.

Aangezien ik niet achter de schermen kan kijken ben ik ook benieuwd wat het antwoord op de vraag is.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:44

Normaal gesproken lopen persoonlijke vetes uit op UN's op OW's. En dat is dan een beetje verschillend hoe erngstig de "uitlatingen" zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:47

Hmm, dat vroeg ik mij ook af.
In het begin van mij Boktcarriere heb ik een aantal ' dreig' pb's ontvangen, nadat ik vriendelijk verzocht had om mijn vriendin niet uit te schelden. Dat heb ik toen laten rusten, want ik was er pas hier op Bokt.
Ik vind het banketstaaf om oude koeien uit de sloot te halen, daarom laat ik het hier ook bij, maar ook ik vind dat er meer aan scheldpartijen gedaan moet worden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:54

Misshaffie, er is wel een verschil tussen openlijk iemand afzeiken en ruzie via pb.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:48

Het is altijd zo makkelijk om er maar vanuit te gaan dat iemand ergens niet op wordt aangesproken.

Zoals Jantina ook al zegt, volgt over het algemeen op een persoonlijke vete een UN of OW.

Ik neem aan dat jij wil weten of dat de persoon waar jij het over hebt een OW heeft ontvangen.
Zoals je weet doen wij daar geen uitspraken over. Wanneer je wil weten of er een OW/UN is uitgedeeld pb je de persoon zelf en kun je het vragen.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 23:09

Mickey schreef:
Het is altijd zo makkelijk om er maar vanuit te gaan dat iemand ergens niet op wordt aangesproken.

Sorry als ik niet veel vertrouwen heb in het 'UN-OW-Ban' systeem van bokt. Het is inmiddels gebleken dat niks standaard is, vandaar mijn (openbare) vraag.

Het feit waar ik me met name over verbaas is dat deze zelfde persoon af en aan voorbijschiet met dit soort opmerkingen; waardoor de willekeur/subjectiviteit van de regels weer blijkt. Zoiets valt mij in elk geval op.

De pest met de slotjes is dat er geen reactiemogelijkheid meer is, en dat je er dus maar vertrouwen in moet hebben dat de mods het afgehandeld hebben. Waarna je daar vervolgens niks over te horen krijgt. Dat is toch vrij krom; of ben ik de enige die dat vindt??

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 00:19

Laura: meer dan het antwoord wat Jantina geeft, is eigenlijk niet te geven op je 'algemene' vraag.

Misshaffie: Er is inderdaad zoals xtwisterx een verschil tussen wat mensen op het forum zeggen (openbaar) en wat er via PB gebeurd. Dat laatste kunnen we als moderators niet controleren. De Pb's ongelezen verwijderen is het makkelijkste wat je kan doen, en je kan het in ieder geval altijd wel melden. Als blijkt dat een user tig anderen lastig valt wordt het een ander verhaal namelijk.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 01:40

Dus als iemand die jij helemaal niet kent, nog nooit van hebt gehoord zelfs, je ineens begint uit te schelden per pb om zoiets stoms als je uiterlijk... Dan moet je dat melden bij een van de mods? En wat is dan de sanctie?

Verder vind ik dat Laura wel een punt heeft met haar laatste alinea. Je weet niet wat er daarna nog gebeurt en eigenlijk ben ik dan toch nog wel zo nieuwsgierig dat ik heel graag wil weten hoe het nou is afgehandeld en of die persoon inderdaad zijn (verdiende) straf heeft gekregen, of er zo maar mee wegkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:36

Ik ben het helemaal met je eens Laura

En denkende dat ik weet over wie je het hebt, is het erg vreemd dat die persoon nog steeds op bokt kan en andere om veel minder niet.
Iemand zo ongeveer dood wensen is niet bepaald lief.

Dus ja, het vertrouwen in UN's is bij mij helaas ook erg ver te zoeken.

Misschien zou het juist veel beter te zijn een apart forum( waar niet op gereageerd kan worden) te laten weten, waar en waneer iemand een Ow, of wat ook heeft gekregen en waarvoor.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:40

Misschien is het invoeren van de schandpaal zodat iedereen er rotte tomaten naar kan gooien ook een goed idee Rolleyes

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:46

Romkabouter schreef:
Misschien is het invoeren van de schandpaal zodat iedereen er rotte tomaten naar kan gooien ook een goed idee Rolleyes

ik ga toch meer voor de rotte eieren, komt harder aan Vork

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:47

Hè ja, of een apart forum dat tegen betaling te bekijken is Twee euro per view/refresh of zo... net als die belspelletjes op TV. Dat levert per dag ook zo'n tienduizend euro op... *ruikt geld* Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:48

Op andere grote fora zie je het ook Rom, dus zo raar is het niet.

En rotte tomaten, nog 6 weekjes wachten en ik kan er wel leveren Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:51

Ik zeg niet dat het raar is, ik zeg dat ik het flauwekul vind Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:54

Wat jij flauwekul vind en wat andere Haha!

Je hoort toch vaak genoeg dingen omtrend de Ow's en UN's, scheelt misschien dan toch een hoop gezever Haha!

En die andere grote fora zullen het vast ook met een rede doen..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:55

Een apart forum vind ik weer een vorm van sensatie zoeken.

En je maakt mij niet wijs dat je via via niet genoeg over een UN of OW hoort. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 20:57

Via via, heb je alleen roddel en dat voorkom je zo

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:05

Het scheelt helemaal niets aan gezever. Voor elke OW, UN of whatever zijn er altijd een meervoud van die het onterecht vind en er over janken huilen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:21

Maar zo valt het stukje gezever over heeft die er wel 1 of die niet iig wel weg.
Justice for all Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 21:24

transparantie.... is de laatste tijd toch helemaal hot? Lijkt me hier ook niet verkeerd Lachen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:26

Nou, laat ik dan mijn ramen maar eens wassen Rolleyes

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:59

Wacht dan even totdat de storm hier in het noorden voorbij is, nu heeft ramen wassen weinig zin Tong uitsteken
En als je dan toch bezig bent, kun je die van mij ook wel even doen *LOL*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:38

Ik ben een kabouter, die kunnen niet heksen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 05:17

Er lopen zeven kaboutertjes... zes zingen er: "wij____ hebbentoverkracht".... en het zevende kaboutertje heet To Zij zijn groot en ik is klein!

Jaaa, sorry hoor maar dit kon ik niet laten Schijnheilig

Persoonlijke vete's vecht iedereen normaal gezien onderling uit, hoewel half Bokt smult van een goede rel en de andere helft het niet opmerk Schijnheilig .
Persoonlijk zou ik het niet prettig vinden als iedereen kon zien hoeveel UN's en OW's ik heb gehad en waarom, dat is toch redelijk privé.
Bij een ban is het misschien wel handig om duidelijk te vermelden waarom er een ban gegeven is.
Ondanks dat er op Bokt, in vergelijking met sommige andere boards, behoorlijk veel openheid van zaken gegeven wordt is een beetje extra duidelijkheid hier niet misplaatst.