Draadloze router... Doet het niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kippie17

Draadloze router... Doet het niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 11:12

Ik heb al enige tijd draadloos internet. Maar nu wou ik gister nog wat software installeren vd router. En toen opeens deed hij het niet meer. De router geeft een verkeerd ip-adres door aan de computer. waardoor de moedercomputer geen verbinding met internet krijgt en de laptops dus ook niet draadloos kunnen internetten.

Hoe los ik dit op?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:16

Erm waarom zou de router een verkeerd ip adres doorgeven aan de computer?

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 11:18

Ik heb @ home gebeld. En die zeiden dat de router een verkeerd ip-adres doorgaf aan de computer. Nu heb ik alleen de kabel vh internet direct naar decomputer en dan doet hij het wel. Zet ik de router er weer tussen dan gaat het weer mis.. Weet jij nog iets wat ik kan doen?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:31

om wat voor router gaat het en wat heb je dan precies gedaan... ik begrijp dat je het wel werkend had totdat je met de instellingen van de router ging rommelen?
Heb je de router ingesteld als DHCP server of met een vast IPnr.

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 11:42

Branca schreef:
om wat voor router gaat het en wat heb je dan precies gedaan... ik begrijp dat je het wel werkend had totdat je met de instellingen van de router ging rommelen?
Heb je de router ingesteld als DHCP server of met een vast IPnr.

Het werkte totdat ik de cd-rom erin deed en de software probeerde te installeren.. want die stond er nog nieteens op.

Ik geloof als dhcp-server.. Kun je dat ergens nakijken?

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 11:42

Het is trouwens een SMC-router..

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 11:43

EN tijdens het installeren van de software probeerd hij contact te krijgen met de router.. En toen was het ineens gedaan. Op dat moment was ik nog aan het bokken en toen viel de verbinding weg.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:11

Met de cd rom....dan zal je wel software op je pc geinstalleerd hebben en niet op je router. Dan moet je het zoeken in het instellen van de software op je pc. Kijk even de gebruiksaanwijzing na die je bij de router hebt gehad. Vergeet ook niet om de beveiliging( WAP of WEP) "aan" te zetten. Dat voorkomt dat de "buurjongen" op jouw lijntje zit te internetten of zelfs meekijkt op jouw netwerkje...
Kom je er niet uit dan de-installeer je de SMC software toch weer...Windows kan ook zonder dat werken, je kunt dan waarschijnlijk niet alles instellen zoals het zou moeten maar dan werkt het weer.
De instellingen in je router kun je wijzigen als je een netwerk kabeltje op de router aansluit met je pc, tik dan in de browser ( gewoon je internetExplorer )het adres in van je router, iets van http//192. en nog een paar getallen. Wat het precies moet zijn staat ook in de gebruiksaanwijzing.

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:54

Het lukt niet eens om de software te installeren. Dan geeft hij een melding dat het ip-adres niet klopt. Dan staat er dat ik de router moet resetten en het opnieuw moet proberen en dan zelfde verhaal...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:06

begin maar eens om het werkend te krijgen met een kabel en daarna draadloos. Sluit dus eerst een netwerkkabel aan op de router en de pc

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:28

Ik heb de moedercomputer er net tussen uitgehaald... De hele boel gereset.. Hij doet het nu weer. Maar nu moet ik hem gaan beveiligen..

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:41

mooi. Lees even goed hoe dat moet, het komt nogal precies maar is absoluut noodzakelijk ( tenzij je het niet erg vind dat iedereen in de buurt meesurft

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 01:17

kippie17 schreef:
Het werkte totdat ik de cd-rom erin deed en de software probeerde te installeren.. want die stond er nog nieteens op.

Ik geloof als dhcp-server.. Kun je dat ergens nakijken?

Sorry? De software van @Home?
Noooooooit installeren! Alles wat je hoeft te doen is je PC op DHCP zetten (IP adres automatisch verkrijgen) en je router op DHCP enabled zetten. That's it Lachen.

(ps. @home helpdesk heb je niet veel aan.....)

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 16:35

Sypheron schreef:
Sorry? De software van @Home?
Noooooooit installeren! Alles wat je hoeft te doen is je PC op DHCP zetten (IP adres automatisch verkrijgen) en je router op DHCP enabled zetten. That's it Lachen.

(ps. @home helpdesk heb je niet veel aan.....)

Bedoelde meer de software van de router! Clown

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:39

Verplaatst van AM naar FZ.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 00:42

Begrijp ik het goed dat je op de router nieuwe software hebt geinstalleerd. Als je een route van nieuwe software voorziet met je de router (ieder merk) met de resetknop op de router zelf opnieuw starten en ALLE instellingen opnieuw instellen.

Installeeren van software op de PC voor de router is eigenlijk niet nodig. In alle Windows versie's vanaf 98 SE is alles standaard aanwezig (met uitzondering van wireless PCI kaarten).

Het juist instellen van een draadloosnetwerk is best lastig, ook voor meer ervare computer gebuikers. Die tip om WAP of WEP aan te zetten zou ik ook doen. Probeer het echter eerst of alles werkt zonder die beveiliging.

Veel succes.