Wie weet er veel van computers af(technisch)??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Wie weet er veel van computers af(technisch)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 11:17

ik heb nl. een vraag:

is elke computer uitgerust met een
*Grafische Kaart??
en waar kan ik die vinden in bestanden(kan ik 'm op zoeken??)

want we hebben nl een nieuw spel en nu was de vraag van me vader,waarom die het niet deed,ik zag dat je een grafische kaart ervoor nodig hebt,en denk dus dat het daar aan ligt...maar ik weet dus niet of onze computer ereen heeft Verward

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:58

Windowstoets + Pause Break. Dan kies je voor het tabblad: Hardware. Daarin staat Device manager "Apparaatbeheer"( in het midden). Als je dat aan klikt en kijkt bij Display adapters "Beeldschermadapters"(1 keer aanklikken) zie je welke videokaart in je pc zit.

He tkan zijn dat er een onboard videokaart in je pc zit ( op je moederbord). Dan is het lastiger om te herkennen welke kaart het is. Maar als je de naam gevonden hebt, kun je het beste even zoeken op google.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:14

Maar om je vraag te beantwoorden Knipoog Ja iedere computer heeft een grafische kaart, bij sommigen dus ingebouwd op je moederbord zoals Siempie zegt. De kwaliteit van je grafische kaart is wel per computer verschillend en dat zou op zich de reden kunnen zijn dat het spel niet werkt.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:23

Verplaatst van AM naar FZ

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:41

Siempie schreef:
He tkan zijn dat er een onboard videokaart in je pc zit ( op je moederbord). Dan is het lastiger om te herkennen welke kaart het is. Maar als je de naam gevonden hebt, kun je het beste even zoeken op google.

Ligt vaak aan welke chipset er op je moederbord zit. Op mijn barebone had ik een on-board SiS integrated graphics en mijn mobo-chipset was ook van SiS. Je kan het trouwens wel makkelijk zien hoor, wat voor videokaart (-chipset) er in hangt. Ook gewoon onder Apparaatbeheer; en dan Beeldschermadapters

Als je je computer openschoeft he, en op je moederbord kijkt. Zie je dan dit zitten (dat bruine ding, kleur kan verschillen):

Afbeelding

Zo ja, dat is je AGP controller waar je een videokaartje in kan hangen. Sommige moederborden hebben namelijk naast een AGP-slot ook nog on-board een videochipset (die van mij niet, dus die werkt niet zonder videokaart).

Als je er niet uit komt zou ik even naar een Technische Dienst gaan van waar je je pc gekocht hebt, die kunnen je dan verder helpen.

SaniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:25

volgens mijn vader kun je in je beginbeeldscherm ( zonder schermpjes open) rechtermuisknop indrukken, eigenschappen...

Dan krijg je het venster waarbij je je achtergrond enz kan veranderen, klik op het tabblad instellingen en dan op geavanceerd,.... Daar staat ie ergens in een van de tabs....

even voor de duidelijkheid een plaatje van mijn instellingen:
Afbeelding
in de bovenste rij zie je Gforce staan... dat is mijn grafische kaart...

SaniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:25

bedoelde je dit?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 18:42

Sani schreef:
bedoelde je dit?

ik zal eens ff allemaal uitproberen Haha!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:40

Sani schreef:
volgens mijn vader kun je in je beginbeeldscherm ( zonder schermpjes open) rechtermuisknop indrukken, eigenschappen...

Dan krijg je het venster waarbij je je achtergrond enz kan veranderen, klik op het tabblad instellingen en dan op geavanceerd,.... Daar staat ie ergens in een van de tabs....

even voor de duidelijkheid een plaatje van mijn instellingen:
[image]
in de bovenste rij zie je Gforce staan... dat is mijn grafische kaart...

Dat zijn je drivers van je grafische kaart Knipoog Bij mij staat daar een heel uitgebreid menu van Ati boven.

Dit moet je hebben waar je kan zien wat je videokaart is:

Plaatje