Vraag over draadloos internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Vraag over draadloos internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 13:15

Ik heb een router aangeschaft om draadloos te kunnen internetten.In het menu van de router staat dat je een wachtwoord moet invoeren.Weet een van jullie misschien of dat een eigen wachtwoord is of het wachtwoord van je provider.Ik ben al een tijdje aan het aanmodderen,maar het lukt niet echt Cool .

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 13:26

De router heeft een eigen wachtwoord welke toegang geeft tot de schermen waarmee je de router instelt. Verder moet de router om contact te kunnen leggen met je provider ook nog de gebruikerscode en en wachtwoord voor je internetverbinding kennen. Ik zou zeggen, lees het boekje van de router heel goed door, daar staat echt alles in.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 22:06

Mijn wachtwoord van mijn provider kon ik niet meer vinden.Ik heb toen contact gezocht met deze provider en de jongeman aan de telefoon vertelde mij dat ik geen wachtwoord had Verward Zodoende vroeg ik mij af of het op een andere manier kon.Ik ga nog maar eens contact opnemen met mijn provider;Misschien dat er nu iemand aan de telefoon zit die er meer van weet

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:52

Waarschijnlijk staat er een standaard wachtwoord in. Heb je geen handleiding van je router gekregen? Waarschijnlijk staat daar dat wachtwoord wel in. Als je geen handleiding gehad hebt, dan kun je gaan zoeken op internet. Zoek dan de site uit van de fabrikant van je router en ga daar op zoek.
Succes!! OK dan!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:58

Erm gaat het hier echt om een wachtwoord of om WEP encryptie voor draadloos te internetten?

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:06

Daar dacht ik ook al aan, maar meestal staat die default uit, dus dat komt later wel.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 22:22

Ik heb de man van Sonja(Spokey)maar eens lief aan gekeken en zelfs hij kreeg hem niet aan de praat Tong uitsteken .Hij heeft een andere router meegenomen en momenteel zit ik lekker draadloos te internetten op mijn nieuwe laptoppie *LOL* Die vorige was vermoedelijk niet helemaal lekker Verward

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:45

Mooi dat je nu een draadloos netwerk hebt Lachen
Waar woon je? dan kom ik met mijn laptopje (net als iedereen anders kan) ook ff internetten (en waarschijnlijk ook vrolijk jouw pc bekijken Knipoog )

Want standaard is een draadloos netwerk slecht beveiligd en kan iedereen met een kaartje voor draadloos netwerk op je pc komen (en ook internetten).

Ik zeg dit omdat veel van die netwerken erg slecht beveiligd zijn, net als veel pc's...

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 09:35

MrMagic schreef:
Mooi dat je nu een draadloos netwerk hebt Lachen
Waar woon je? dan kom ik met mijn laptopje (net als iedereen anders kan) ook ff internetten (en waarschijnlijk ook vrolijk jouw pc bekijken Knipoog )

Want standaard is een draadloos netwerk slecht beveiligd en kan iedereen met een kaartje voor draadloos netwerk op je pc komen (en ook internetten).

Ik zeg dit omdat veel van die netwerken erg slecht beveiligd zijn, net als veel pc's...

Veel succes Haha!