Videocamera aanschaffen, waar op letten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jola

Videocamera aanschaffen, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 14:25

Er zijn zoveel soorten en mogelijkheden, wordt er een beetje tuureluurs van Ziek

Nu zit ik te kijken naar de volgende: Panasonic NV GS11, specificaties o.a.:
Optische zoom: 24x
Mediatype: MiniDV
Connectiviteit: A/V, FireWire, USB
Type optische sensor: CCD
Type batterij: Lithium Ion
Lensopening: F/1.8

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En dan met name het gebruik met de pc?

Ik heb zelf geen DVD brander in mijn pc, gaat dit problemen geven?

Dat FireWire schijnt nogal belangrijk te zijn, moet ook in je pc zitten? Hoe kan ik daar achter komen dat ik dat heb?

Dat MiniDV, wat houdt dat nu eigenlijk in?

Een hoop vragen, ik weet het, maar ik ben dan ook een leek op dit gebied Bloos Hopelijk kunnen jullie me uit de brand helpen Haha!

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:41

Niemand die mij een beetje wegwijs kan maken in deze materie? Lachen

*kijkt nog altijd zeer hoopvol uit naar enige informatie *LOL* *

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:48

Als je geen dvd brander hebt, kun je probleemloos films monteren, maar er alleen geen dvd van branden. Wat wel belangrijk is, is dat je op je pc de juiste ingang hebt die correspondeert met de camera. USB is heel traag, Firewire is fijn snel. die aansluiting ziet er uit als usb, maar dan iets breder en er zit aan 1 kant een rond kantje aan. Er staat een tekentje bij dat lijkt op een ventilatortje. Je kunt ook kijken bij 'configuratiescherm' en dan ergens bij systeem-informatie. Ik heb zelf een Mac dus weet niet exact waar je moet zoeken, maar daar ergens. MiniDV is een kleine CD waarop wordt opgenomen. Laat je eens informeren in een goede foto/filmzaak, die kunnen je alles vertellen.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:49

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 21:50

Ik ga je link eens uitpluizen, bedankt voor de info Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:50

Jola, ik heb zelf een hele fijne JVC camera met mini DV, heel makkelijk te bedienen, lekker licht, weinig moeilijke knoppen erop Haha!, perfect beeld (geluidskwaliteit vind ik iets minder, maar gelukkig zeggen mijn paarden niet zo veel Lachen ) en hij communiceert prima met de PC. Zou voor jou ook wel iets zijn denk ik Lachen.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 22:59

Weet je ook het precieze model voor me Prompt? En werd hij geleverd met software?
En hoe zet jij het op de pc, met een gewone usb aansluiting of zo'n firewire?

Pfff, ik weet er dus echt niets van he Clown Overspoel je misschien met vragen Bloos

Als je die film nu op pc hebt opgeslagen, kun je ze dan nog op videoband zetten of alleen nog maar op dvd?
Zit net te denken, ze kunnen toch ook op cd gezet worden? (700mb dan maar)

Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:30

Mijn camera heeft naast een DV-out (= naar de PC, en via firewire) ook een DV-in, dus ik kan een filmpje bewerken op de PC, weer naar de camera sturen en zo alsnog op video opnemen.

Ik denk dat mijn model niet meer te krijgen is, hij is "al" anderhalf jaar oud, maar het was iets met 365... Verder zat alles wat je nodig had erbij Lachen

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 23:40

Okido, bedankt voor de info OK dan! Zijn toch weer een paar dingetjes waar ik op moet letten (dv in en out).

Nu nog uitzoeken of ik firewire heb Haha!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 23:41

Als je PC geen firewire heeft, dan kun je zo'n kaart ook los kopen en erin klikken. Zelfs ik begreep hoe dat moest *LOL*

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 23:51

Aha! Dus dat kan ook nog! OK dan!
De techniek staat voor niets he Haha!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:06

Ik heb een Sony waar ik erg tevreden over ben. TRV33 geloof ik. Maar idd de dv in/out is erg belangrijk vooral als je zelf nog niet kan branden.

Om film te bewerken raad ik studio van pinnacle aan, heel makkelijk en je maakt er leuke filmpjes mee.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 00:17

Ik schrijf alles op Lachen

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 20:11

Ben ik weer Haha!
Vandaag wezen winkelen en het e.e.a. in de winkel gezien en informatie gekregen van de verkopers. Resultaat is dat ik door de bomen het bos niet meer zie Cool Haha!

Ik zit nu alle folders nog eens door te nemen en vraag me ineens af: is video in/uit hetzelfde als dv in/out of is het één voor video en het ander voor dvd?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:28

JVC heeft sinds kort twee modellen op de markt met een 4GB compact Flash.
Niks geen gedoe meer met tapes, maar 60 min opnemen op Flash geheugen met DVD kwaliteit, en dat Flashkaartje kan daarna gelijk in je PC.........

Kost wat, maar het is wel state of the art en heeft nagenoeg geen bewegende delen, dus gaat vast erg lang mee..........

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 20:46

Ik ben bang dat jij nu buiten mijn prijsklasse praat CGJ12 Verward Ik ben deze modellen vandaag in de winkel overigens niet tegengekomen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:01

Jola schreef:
Ik zit nu alle folders nog eens door te nemen en vraag me ineens af: is video in/uit hetzelfde als dv in/out of is het één voor video en het ander voor dvd?

Als het een digitale camera is, dan is dat hetzelfde Lachen.

Vergelijk ook goed de prijzen, als je eenmaal weet welke je wil hebben! Gewoon alle winkels afgaan en even opschrijven wat ze kosten - heeft mij 200 Euro bespaard op mijn camera!

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 22:18

Heb vandaag idd al op de prijzen gelet, maar eerlijkgezegd ontwijken die elkaar niet veel. 1 van de winkels waar ik vandaag geweest ben heeft ook een winkel hier in Kapellen, daar ga ik morgen nog even heen Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:35

Wacht maar tot ze na de kerst gaan uitverkopen! Ik zag ze hier nota bene in winkels die naast elkaar zitten in de etalage staan, de ene was 150 Euro goedkoper dan bij de buurman Clown